Kumminsilver skrev 2018-11-08 08:00:54 följande:
Ja det känns verkligen som dagarna kryper fram nu! Skönt att höra att fet rullade på sen i alla fall, hoppas det kommer göra det för mig också.
Östrogen och progesteron är ju standard. Det krävs eftersom min kropp ju inte producerar egen nu vid medicinerad cykel. Prednison är vad jag förstått det som kortison. Det ska förhindra att immunförsvaret ser embryot som ett hot och attackerar det. Jag tar det eftersom jag haft upprepade missfall, men egentligen vet vi inte alls om det hjälper för jag har inte fått testat om mitt immunförsvar faktiskt är överaktivt eller inte. Det är mer en ?för säkerhetsskull? grej antar jag.
Åh jag förstår att det känns underbart och att du längar till RUL! Längtar tills jag är där också. Måste vara spännande och mysigt att känna fladder i alla fall! :D
Jag berättade för mamma igår eftersom hon frågade hur det gått, men om hon inte berättat för någon (man vet aldrig med henne) så är det ingen mer som vet förutom kliniken förstås. Det känns alldeles för tidigt att berätta något än. När berättade ni?
Okej jag förstår, tack för infon:) Ja det är väldigt härligt, vill bara känna mer och starkare!! Nu är det bara någon gång då och då... Vet era nära om allt ni gått igenom? Vi berättade för vår familj och riktigt nära vänner efter första ultraljudet i v 8 och några fler efter NIPT. Sen är det väldigt många vi inte berättat för alls än utan vi väntar tills efter RUL... Av någon anledning haha! Har fortfarande svårt att tänka att det ska komma en bebis i april!