Inlägg från: tossaliten |Visa alla inlägg
  • tossaliten

Vi som blivit gravida efter IVF

Inalina skrev 2019-05-09 09:32:04 följande:
    Ajdå det låter tufft! ändå rätt tid att vara ledig om du kan ta dig ut litegrann i alla fall. ah nä man sparar väl inte saker i så många år direkt - och kanske är det andra typer av vagnar etc som gäller nu..:)

jättebra att köpa begagnat, vi köpte bland annat säng, skötbord, babybjörn på facebook/marketplace och blocket. vi tog reda på kön genom nipt, men även på RUL såg de att det var en tjej så det beror nog mkt på hur bebisen rör sig och hur bra ultraljudsmaskin de har hos din bm.

De har en bra maskin och hon sa att hon såg direkt att det var en tjej.

Nä sedan är detta med en ny man. Jag har varit skild i 8 år så fanns liksom ingen anledning att spara gamla bebissaker då ;) tänkte inte att jag skulle ha fler barn, men nu blev det ju så!

• tossaliten
    Inalina skrev 2019-05-09 13:00:56 följande:

Ja men då är det nog rätt klart - jag tror de säger till om de är osäkra :) grattis - ännu en flicka i gruppen =)! vad har du sedan tidigare? 

Jag har två grabbar på 10 och 12 (fyller 11 och 13 i vinter resp höst)
  • tossaliten
    Inalina skrev 2019-05-10 11:17:34 följande:
    åh känns det inte spännande med en tjej nu då? =) vilken dröm!

jag är på den nivån nu att en dusch får mig totalt flåsig och det känns övermäktigt att göra i ordning lillans kläder /tvätta fixa skötplats etc. tröttheten har verkligen kommit de senaste veckorna men hoppas jag ska få klart saker o ting ändå innan det är dags =) annars är det väl inte hela världen heller, allt kommer ju funka =)

Jo ska bli spännande men känns lite märkligt också haha för alltid haft killar och nog sett mig som en "killmamma" och jag är inte så "puttinuttig" av mig. Inte för att man måste vara det som tjejmamma, men ni förstår nog hur jag menar!

Men samtidigt ska det bli jätteskoj att få en tjej till här hemma...känns lite ensamt nu :p haha

Det ska bli skoj att få uppfostra både tjejer och killar! :) Det är ju lite det man vill på nåt sätt. Så jag är jätteglad för det såklart!

• tossaliten
    Inalina skrev 2019-05-13 14:06:35 följande:
    hehe jag har också sett mig själv att få en pojke, men känns jätteroligt att det är en flicka nu!

har själv aldrig vart särskilt flickig av mig men tänker inte heller uppfostra henne för 'flickigt' så det blir nog inga problem :) tror mer mannen är orolig att han blir i underläge här hemma hehe ;) får ju se om man kan få några fler barn här också, känns ju som ett under varje gång någon bli gravid och vi har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt funkade till slut.
    Nä samma här. Jag har alltid varit en pojkflicka...vad det nu är haha...och haft mest killkompisar och jag har hållit på med "grabblekar", så blir nog inte så "tjejigt" här heller, tills barnet är gammalt nog att bestämma själv haha. Kanske blir värsta prinsessan :p 
  • tossaliten

Tiden går långsamt känns det som, är i v 23 nu, men samtidigt snabbt konstigt nog.

Jag är fortfarande nojig över allt och tycker det är svårt att handla saker fast jag gärna vill... :( Rädd att man ska stå där med saker och så ingen bebis :( 

Jag har bara gått upp 1-1,5 kg hittills och är lite rädd att det ska säga PANG så är det 20 kg +. Hur såg er viktuppgång ut?

Någon här som varit på Ullared och handlat bebisprylar? Isf hur såg det ut, är det värt att åka dit? Har nästan 40 mil dit nämligen...

• tossaliten
    jaktenpaflow skrev 2019-05-15 09:11:29 följande:
    Förstår att det känns som att tiden går långsamt, skönt att det är vår och sommar iallafall och inte mörkt och dystert:) Känner igen din noja och kan verkligen relatera till den. Samtidigt som man inte vill gå miste om att njuta av graviditeten och gå och köpa små saker, det är ju så mysigt och en del av allt man sett fram emot. Har du pratat med din barnmorska om oron?

I denna grav gick jag upp snabbt sen stannade det av i förra hade jag som du bara gått upp ngt kilo i den veckan. Gick upp lika mkt i båda graviditeterna ca 11-13 kg:) Dock mer vätska och allmänt bredare med andra..

Aldrig varit på Ullared men hört gott om det:)
    Ja då jag har pratat med henne om det. Jag har en historia med ångest och oro efter en utbrändhet, så hon vet allt om det :) 
  • tossaliten
    Akira Öken skrev 2019-05-19 00:10:44 följande:

Jag är i vecka 27 och har gått upp cirka 13 kg. Tänker att det är väldigt olika och att det ena är lika normalt som det andra. Det kan ju bli så att du samlar på dig vätska i kroppen och går upp mycket det sista månaderna. Å andra sida lär du gå ner dem nästan på en gång efter förlossningen om det skulle bli så.

Förstår precis rädslan för att stå där med allt inköpt och förberett, men utan bebis. Vi köper något litet då och då.

Jag gick upp totalt 13 kg med båda mina men de kom första 25 v och sedan typ inget så lite annorlunda denna gång.

Magen har gjort en spurt den senaste veckan! ????
  • tossaliten

Ni som har varit på kontroll v 24 (alltså v 24+?) hos barnmorskan. Vad hade ni för SF mått?

• tossaliten
    mulin skrev 2019-05-24 06:22:30 följande:

Nej precis , men jag blir ju tyvärr orolig för minsta lilla. Imorse när klockan ringde vaknade jag på katastrofdåligt humör. Trött som bara den och så hade brösten slutat ömma HELT! Bara sådär över natten. Bara lite lite öm i vårtorna annars inget. Blir orolig direkt och googlar lite för mycket :(

Känner igen mig till 1000. Var ständigt orolig första 15 veckorna faktiskt. Analyserade allt!!

Symtom kommer och går. Mina bröst var i omgångar svullna och ömmande och däremellan typ normala.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF