anina skrev 2018-10-25 14:49:35 följande:
Idag har jag varit på inskrivning. Fick en trevlig och härlig barnmorska. Hon sa att vissa blir så dåliga i kroppen som jag har varit. Och så tyckte hon inte det var jättekonstigt när jag räknade upp mina sjukdomar (endometrios, astma, ibs, hypotyreos, fibromyalgi, lite psykiskt och så under utredning för Alport). Plus ivf. Och så hade jag malaria förra året. Jag räknade upp dem med glimten i ögat så när jag nämnde malarian började både hon och sambon skratta. Blodvärdet var bra.
Nästa fredag ska vi till läkaren och göra ultraljud. Vi ska då försöka övertala henne att få göra nipt. Var en månad för ung vid insättning och de är tydligen ganska hårda.
Mår bättre idag än vad jag har gjort sen innan graviditet. Alltså inte bra men stor skillnad. Vilket gör mig orolig istället. Brunt blod i trosorna. Har dessutom haft hemskt kramper i högersidan senaste dagarna. Bm trodde det var äggstocken eller att bebisen trycker på där. Försöker intala mig att allt är bra och har även vågat mig på att prata lite med bebisen. Känns jätteläskigt, tänk om jag förstör allt då. Oj så långt det blev nu. Märks att man är lite bättre idag.
Kram
Hoppas ni får göra nipt! Känns ju väldigt larvigt om en månad ska göra sån skillnad :P men det kostar väl det är väl därför dom är så petiga.
Vilken v var du i nu? Ja mår man bra då år man orolig för det. Vi kommer nog få va oroliga bra länge tyvärr <3 men det är ju så med föräldraskap. Vi kommer vara oroliga resten av livet :) haha.
Alltså vad är det med det där bruna blodet?? Har också det som sagt. Kommer lite små fläckar då och då på trosskyddet. Gör mig vansinnig. Har aldrig sett färskt blod utan bara brunt. Kanske livmodertappen som e känslig men att det tar tid för blodet å hinna komma ut å då hinner blodet bli gammalt? :/
Kram!