BaKu skrev 2020-08-13 11:28:24 följande:
Tack!
Inalina skrev 2020-07-08 08:19:51 följande:
heeej!!! men åh så fantastiskt för er!!!! =) blir alldeles tårögd, det är ju helt otroligt!!!wow! tänk att det kan gå ändå - utan IVF !!
har din lille kille börjat på förskola? hur går det, trivs han?
vi kommer åka till sverige en månad nu och när vi kommer tillbaka ska lillan börja på dagis, känns lite konstigt, men hon börjar 40% till att börja med, sen tänkte jag börja jobba 80% i november och då får hon också gå upp i tid på förskolan.
Stort grattis igen, uppdatera gärna om du vill o orkar och hoppas du får må ok under graviditeten! vilken vecka är du i? Kram!!
Tack!
Har inte riktigt orkat uppdatera, men här kommer det :)
Lilleman börjar förskolan nästa vecka. Känns så galet för vart tog vår lille bebis vägen liksom?! Men jag tror han kommer älska det. Han är social och gillar liv och rörelse. Han behöver mer stimulans än vad vi orkar ge honom just nu. Men ska jobba 75 % och det känns skönt.
Nu är jag i vecka 10+2. Vi valde att göra ett VUL privat för kunde inte vänta till kub. Ja ni vet ju hur nojig man blir efter allt man gått igenom. Allt såg fint ut så långt och om tre veckor ungefär får vi göra kub.
Den här graviditeten har varit väldigt lik förra men flera gånger jobbigare. Tror det delvis beror på att jag förra graviditeten knappt vågade tänka att det var jobbigt. Dessutom hade man ingen annan att ta hand om utan mannen kunde passa upp på mig. Nu måste lilleman ha sin mat och stimulans oavsett hur jag mår.
Har mått sjukt illa, men värst är att jag inte har någon aptit. Mår illa av nästan all mat. Typ bara sushi som jag kan äta utan problem. Så jag har börjat gå ner i vikt nu och illamåendet blir ju bara värre. Hade dessutom dåligt järnvärde så måste ta järntabletter och därmed är magen ännu mer kaos. Och så är det min foglossning. Den är så mycket värre än sist och sist var det illa. Kan inte gå fem minuter utan att hela natten blir förstörd.
Men nu har jag klagat klart för är så tacksam för den lilla bebisen i magen!Åh, grattis till er också! Tråkigt med pengarna, men i slutändan är det ju värt vartenda öre. Så roligt :)
Åh min lilla började förskolan idag! tror det blir roligt för henne, hon ska dock bara gå halvdagar nu i början men kul att umgås med andra barn tänker jag :) skönt du inte jobbar heltid, jag ger mig på halvtid så länge :)
ja jag hade också kört privat ultraljud för att slippa vänta - (men här i schweiz är allt privat ;)) så det 'problemet' finns inte - så länge man betalar ;) men när man blir gravid via IVF så räknas man som 'riskgrupp' så då får man alla ultraljud o undersökningar betalade av ens försäkrning - och ultraljuden kostar ca 1500kr styck :I
åh jag minns att du mådde rätt dåligt sist också, men tufft om du mår ännu sämre nu :( det där fasar jag lite för om jag skulle bli gravid igen, men vi vet ju alla att det är värt det i slutändan men vissa har ju sån tur att må hur bra som helst hela tiden!! man har ju glömt bort det där (nästan i alla fall) med magen, foglossning etc, kan det hjälpa med värktabletter mot foglossning? har du gravidkudde du kan ligga på?
Förstår såklart att du är otroligt tacksam men visst får man klaga när man har ont och mår sjukt dåligt!!!
vi vill gärna köra igång med en ny IVF så jag har kontaktat lite kliniker här i Schweiz för att se hur prisläget ligger till, ska även kika på grannländerna Österrike och Tyskland om det är alltför saftigt. Vi vill egentligen köra Prag igen då vi var så nöjda med dem - men vill inte ha oron att flyget ex inte skulle gå när man ska dit för äggplock och har hela magen full med ägg :/ vore ju fasansfullt om man inte skulle kunna ta sig dit då! Eller så inför de karantän så man inte få gå ut och handla när man kommer hem... så den stressen skulle jag helst undvika såklart, men får se hur vi landar! :) Ska ni ta reda på kön?
Kram! =)