Vi som blivit gravida efter IVF
Ja det låter väl som en bra ide att låta honom ta upp det när han är redo, han kanske tycker känns konstigt att prata namn? Hur känner han annars inför att få en bebis? Hade han några barn sedan tidigare?
Jag mår bra, börjar känna mig starkare i kroppen och känna mina begränsningar vilket känns skönt. Ska på slutgiltigt ultraljud på torsdag för att se moderkakans placering och bebisens läge men de sa till 90% snitt och stt jag skulle ställa in mig på det. Känner mig fortfarande så splittrad men försöker se fördelarna med snitt och acceptera det:) Hur mår du i övrigt? Har du hunnit smälta hela ivf resan eller är det fortfarande mycket tanke och känslor efter allt man gått igenom? Kram
Skönt att det känns bra och att kroppen känns starkare (såvida det inte hänt något under gårdagen som jag inte hunnit läsa). Så imorgon får ni besked? Har förstått att ett kejsarsnitt även kan innebära många fördelar mot vaginal förlossning. Men trist förstås att kanske inte få möjlighet att välja.
Jag tycker mig må rätt bra. Trött, halsbränna och har lite värk i magen till och från. Men det är väl inga konstigheter. Hela IVF-grejen ligger liksom bakom mig på sätt och vis. Här inte tänk så mycket på det utan har mer fokus på nu. Tänker på det när människor kring oss säger "ni har ju fått gå igenom så mycket". Då tänker jag på det. Hur tänker du kring hur det varit för er? Kram