Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

anina skrev 2018-11-27 21:26:10 följande:

Hoppas du kryar på dig snabbt nu.

Bebisen har det nog bra där inne. Det är du som lider. Men jag förstår att du oroar dig, du är inte ensam om de tankarna.

Angående maten så är det också ok att det blir lite mindre och sämre mat nu. Jag har en bekant som inte får behålla nånting, hon är i vecka 18 nu. Tror hon har gått ner runt 15-20% av sin vikt, och hennes bebis har växt som den ska. Jag åt i stort sett bara pizza och drack cola innan pga illamåendet. Bm sa att det är ok under en period.

Stor kram

Tack för lugnande ord. Förmodligen sant det du säger man man blir ju så orolig ändå.. Men jag hoppas det vänder snart! Kram!
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-11-27 19:15:08 följande:

RUL idag och det gick super!!:) Lillen softade verkligen på med ena armen bakom huvudet och andra på pannan och låg och gäspade haha så söt! Samtidigt som den sparkade med benen upp mot huvudet. Könet är nedskrivet på en lapp och vi kommer ta reda på det med några nära och kära i helgen:) Så spännande! Vi råkade se vissa saker på skärmen som gör att vi tror på en pojke, jag har alltid varit inställd på flicka så ni försöker jag ställa om lite. Jag pojkmamma? Haha ska bli så spännande:) Dock hade jag moderkakan i framkant och något neråt så återbesök v 32 50/50 att det blir KS. Hoppas den flyttar på sig! Någon som varit med eller hört om samma? Hur gick det?

Någon som blivit flyttad vid RUL eller fått en diff på ultraljud jämfört med datum från IVF kliniken? Vår bebis var 4 dagar mindre än vad som var sagt innan men eftersom vi gjort IVF så ändrar de inte datumet utan tror att det kanske blir en lite mindre bebis. Funderar på att boka in ett 3D och 4D ultraljud. Någon som gjort det?:)

Men gud va underbart. Förstår att det känns spännande och overkligt. Angående könet växer man som mamma nog in i det oavsett vad det blir, men de är klart att de är svårt att ställa om sig om man vsrt så inställt på någonting annat..

Läskigt med eventuellt ks. Förstår dina känslor där, hade inte heller velat det. Men vad som är är bäst för bebisen måste man väl acceptera antar jag, du gör nog det du med om det visar sig att det blir det till slut, tror du inte? :)

Jag gjorde ett 3D ultraljud med dottern i vecka 32, dock var detta som sagt 8 år sen och det finns förmodligen bättre maskiner ute på marknaden nu, men enligt mina erfarenheter så var detta jätte häftigt:)

Jag blev flyttad en dag när vi gjorde kub. Dom kommer att flytta mig oavsett ivf graviditet, konstigt nog. Men det var bara en dag iallafall så det gör inte så mycket enligt mig :)

Hoppas du mår bra och att allt rullar på. Så härligt att du snart är halvvägs! Jag går in i vecka 15 imorgon och tycker det känns helt sjukt. Kan inte förstå det själv:) kram!
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-11-28 21:49:51 följande:

Ja verkligen, speciellt också att det är ju farligt för mig med då man kan blöda extremt mycket mm. Det är vanligt att man får blödningar och då måste man åka in direkt. Så KS lär ju bli en del tidigare än BF i så fall.

Ja könet blir såå spännande har ju en tjej sen innan därför har jag lättare att föreställa mig det, men blir ju hur underbart som helt med en liten kille också!! Oavsett vad så är jag bara så tacksam över att det såg bra bra!<3

Ja det är märkligt att de flyttar ändå men som du säger 1 dag är ju ingenting. Jag låg på pricken på NIPT i v 11 men nu diff 4 dagar. Annars är allt super Känner lite rörelser varje dag och mer och mer:) Helt otroligt att vi alla kommit så långt!! V 15 när har du RUL?

Ja de är klart, man är väl tacksam bara den mår bra där inne den lilla räkan oavsett kön och oavsett hur den kommer att komma ut :)

Låg du 4 dagar bakåt eller framåt denna gång? Men dom lät dig ligga kvar ändå på ursprungsdatumet ändå?

Ja idag är jag i vecka 15. Rul har vi den 3/1. Längtar :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-29 09:25:10 följande:

Måste bara lägga in en bild på magen. Alltså det kanske inte syns så på bilden hur stor den blivit. Men har riktigt svårt å dölja det nu. Speciellt med mina jobb kläder. Tror att folk misstänker men dom vågar väl inte säga nåt för det kan ju va så att jag bara ätit för mycket xD men ser verkligen gravid ut.. men e ju bara i v 14.. med en sån mage.. haha

Åh va kul med magbild! Håller med om att de är mer än gravidmage än en "ätit för mycket mage".. kul!

Kanske jag oxå vågar mig på att lägga ut en magbild!? Får se om jag orkar upp ur soffan och ta en sen! :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-29 12:36:43 följande:

Ja men det e lite skoj å lägga in lite bilder :) som på ultraljud å sådär! Jaa gör det om du har lust :D vore kul å se! du ser också stor skillnad? :)

Ja gud ja, jag ser absolut skillnad. Den är stor enligt mig. Speciellt med tanke på att den är platt annars så känns de ännu större kanske :)
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-11-29 13:46:22 följande:

Idag är det äntligen dags för ultraljud för min del. Är på väg dit nu och är så nervös att något ska vara fel, eller att det inte ens ska finnas något där inne. Håller tummar och tår för att allt ser normalt ut och det finns starka hjärtslag.

Stoort lycka till idag!! Vi finns här i med och motgångar! Kram!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-29 14:18:39 följande:

Härligt :D det känns iaf skönt nu när man hamnat i spökveckorna å inte känner sig speciellt gravid så har man iallafall en gravid mage haha! :)

Ja de ska bli skönt när jag inte är sjuk längre att faktiskt må bra. För än så länge känner ja mig inte så pigg;) så ja hoppas att när ja är frisk att ja känner mig som mig själv igen, ska bli kul att se :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-29 17:28:35 följande:

Ja men gud glömde ju att du varit sjuk länge! Hoppas du mår bättre snart å när du väl e frisk också slipper ev grravid trötthet å sådär! :) har du fått nåt svar än ang influensan?

Nej, inget svar än så dom ringer väl säkert imorgon antar jag.

Ja jag hoppas när ja är frisk att jag är piggare än nånsin ;)
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-11-29 17:21:34 följande:

Tack så mycket!

Det gick bra! Allt såg normalt ut och där fanns en liten plutt med fina hjärtslag! Det var bland det sötaste jag sett <3 Är så glad och lättad just nu.

Åh så härligt att höra! Vilken vecka är du i nu? :) stort grattis till fina resultat. Kram!
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-11-29 20:26:51 följande:

Tack så mycket! Jag är i v.7, går in i v.8 imorgon! Vilken vecka var det du var i? :) Kram!

V 15 :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF