Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

Hoppomliv skrev 2018-11-24 08:21:54 följande:

Kände ni av några symtom eller fattade att ni var gravida innan testdag, när ni ruvade?

Jag kände ingenting alls, utan testet var mitt första "symptom" :D
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-24 11:28:25 följande:

Absolut det ska jag göra :)

Ja jag har också RUL där i början av Jan! Den 7e! :)

Men nu känns det som tiden går jätte fort! Å så är det ju jul å så! Underbart :D imorgon kommer min sambos familj över på fika och vi ska avslöja för dom! Så pirrigt!!

Okej, just de så var det ju.. ett par dagar efter mig bara :D

Jaa jag känner lika att tiden går jätte fort. Nästa vecka går jag in i trimester 2, det känns sjukt :D och som du säger nu är de snart jul, december brukar ju swisha förbi.. sen är de rul och då har vi helt plötsligt gått halva tiden :D

Ska bli skönt att bli frisk, är fortfarande sängliggande med feber osv, men när ja är frisk ska de bli kul att se om man börjar bli lite "normal" igen eller om tröttheten fortfarande är kvar :)

Hur mår du? Rent fysiskt? :)
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-11-24 14:13:41 följande:

Vem var det som frågade om kön efter ivf?

Hittade lite statistik. Tydligen är det vanligare med pojke efter ivf och tjej efter icsi. Vet inte om det stämmer in på er som Vet?

Vi har RUL om drygt två veckor. Kommer nog att ta reda på kön då. Gjorde icsi och jag tror på en tjej.

Åh, undra om de stämmer:D?

jag har vart så inne på att de är en pojk jag väntar, har haft den magkänslan.. men på kub när hon kollade tyckte hon att det såg ut som en tjej, dock tidigt så hon ville inte säga säkert, men vad hon såg så såg det ut som en tjej.. så vi får väl se på rul om en lite mer än en månad om hon hade rätt eller om min magkänsla hade rätt:D
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-24 16:43:58 följande:

Haha oj! Trimester 2! Wow :) jaa, jag ser fram emot julen mer än nånsin. Brukar inte va såhär julig redan som jag är, kanske beror på att man är gravid :)

Usch då. Inge roligt! Hoppas du mår bättre snart! Man blir ju tyvärr smittad mycket lättare som gravid!

Jorå. Det börjar faktiskt bli bättre. Mådde rätt dåligt de senaste veckorna, men nu i slutet i v13 har jag mått bättre än vanligt :) så skönt!

Men du har mest varit trött å så? Inget illamående å så va? :)

Ja man har väl sämre immunförsvar säkert så de är väl därför. Lite piggare nu än igår, så de vänder nog snart :) en eller två dagar till soffliggandes så är ja nog tillbaka på föttern igen.

Skönt att du mår bättre nu! Precis, jag har "bara" varit trött. Hade en vecka med illamående typ vecka 8.. men annars trött som i graven.. dygnen runt.. annars inte så mycket mer än så. Ska väl vara glad för det, lider mer er som mår illa och sånt hela tiden.. fy tusan.. :/

Åh julen ja, de kanske är lite hormoner och mamma känslor som spelar in, att du vill fixa och musa lite extra denna jul ;) ... jag är en riktig julälskare. Finns inget bättre än hela december månad, ja är helt frälst! Ser fram emot nästa helg när julkalendern börjar. Då ska de bli mysfrukost med nybakade lussebullar, julskinka och pepparkakor.. åååh så jag längtar till sena härliga årstid:D
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-11-24 23:46:32 följande:

Råkade skicka innan jag var klar haha! Vilken v är du i nu? Ja den där perioden är jobbigast tycker jag haha man känner sig bara lite smårund och obekväm! Sen är det såå fint att framhäva kulan med tajta kläder! Gravidmagar är underbart! Hur mår du annars?

Åh vecka 19 redan, snart halvvägs alltså! Måste kännas underbart! :)

Va roligt med rul, längtar dit jag med redan, trotts att jag hade kub för 4 dagar sen och fick se lilla mini då <3

Jag är i vecka 13+3 idag. Tiden swischar fram.. går såå himla snabbt. Jaa jag längtar tills man kan framhäva kulan med stolthet, riktigt än gör jag inte det;) när började din mage bli en riktig kula? :)

Annars mår jag bra, förutom att jag är soffliggandes sedan i torsdag med feber och öroninflammation och halsont. Kan inte sova på nätterna heller så har hunnit blivit en del julklappar handlade på nätet iallafall, haha :D

annars mår jag bra, hur mår du?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-26 13:43:00 följande:

Hej vännen! din stackare som gått o blivit sjuk :( hoppas det försvinner snart!! hehe och jag som tycker tiden går sååå långsamt! vill liksom få en lite mer ordentlig mage så man inte behöver gå o gömma den hela tiden (ska berätta för arbetskamraterna i jul tänkte jag) nu ser jag egentligen bara gravid ut på kvällarna!

köpte 2 par mammajeans i helgen på HM, UNDERBARA i alla fall! kommer endast använda dessa byxor nu känner jag - förmodligen även efter graviditeten haha 

roligt att ert KUB gick fint också, spännande att de tror på en tjej - förhoppningsvis vet ni nästa gång med säkerhet ;) själv har jag nästa tid den nästa vecka för vanlig rutinkoll tror jag, ska bli roligt!

Hej!

Kul att du köpt mammajeans! Har kollar lite jag med på hm, men inte vägar tagit det steget ännu :p

Jag berättade för mina arbetskamrater förra veckan innan jag blev sjuk. Dom blev såklart jätte glada för min skull, de va skönt att få berätta :)

Jobbigt att du tycker tiden går långsamt, jag känner helt tvärt om haha :) angående sjukdomen så är den fortfarande kvar, dag 5 idag... Jag blir tokig snart. Man blir helt matt av att ha feber och vara sjuk så länge. Och lite oroande att Man inte kunnat äta riktig mat på så länge, den lille vill väl ha näring. Försöker äta men de är svårt.. men men. Jag hoppas de vänder snart!

Va kul med koll nästa vecka? Har du ul igen då?
  • Mjbo

Hej hörni!

Som ni kanske hört är jag sjuk och har varit i en vecka nu med feber och allt möjligt.

Idag har jag äntligen tagit mig ner till vårdcentralen.. crp låg på över 100 så det är inget vanligt virus utan någon form av bakterieinfektion.. fick penicillin mot lunginflammation och kortison nässpray mot bihåleinflammation..

Dom tog även influensaprover på mig oxå då allt tyckte stämma in.. Nu är jag livrädd att jag gått och fått influensa!!! Tänk om lilla mini skadas :'(

(det kunde innebära missbildningar och annat på fostret enligt min läkare) .. i övermorgon går jag in i vecka 15, så är ju läskigt nära gränsen på vecka 16 som dom säger... fyyy hur ska man kunna överleva detta nudå, inte nog med att man mår som en påse skit ska man även behöva oroa sig för detta :(

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-27 11:44:02 följande:

Men usch då! :( stackars dig!! När jag hade crp på över 100 hade jag lunginflammation och det var ett rent helcete! Lider med dig! Jag tror inte det är nån större fara om du nu fått influensan. Det finns inga säkra studier på att det skulle påverka fostret. Vad jag läst iallafall. Visst kan det hända men det är nog ovanligt. Förstår att du är jätte orolig! Kanske du kan ringa din bm så hon kan lugna dig lite? Hoppas du mår bättre snart. Kramar!

Tack! Ja fy fan rent ut sagt detta är inte roligt alltså. Men jag hoppas det vänder snart.

Jaa jag ska prata med min barnmorska om det visar sig att det är influensa hur man gör då. Finns väl inte så mycket att göra antar jag men man skulle ju vilja ha lite extra koll på bebisen och så.. usch ja. Nu håller jag tummarna att detta inte är influensa utan "bara" lunginflammation och bihåleinflammation... :/
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-27 13:35:05 följande:

men herregud din stackare  dock har jag inte hört att det ska vara särskilt farligt för bebisen om man själv blir sjuk etc, låter som att din läkare skrämt upp dig ordentligt :(

försök att hålla dig lugn och vila och få ner febern om du fortfarande har det. 

stor kram

Tack snälla. Nejdå det var jag som frågade rätt ut vad som kan hända med barnet om man får influensa som gravid.. så ja får väl skylla mig själv som ställde frågan kanske.

Angående om jag handlat nånting ännu till mini som jag såg du frågade i något tidigare inlägg till mig, så är svaret nej. Jag har inte köpt nånting ännu. Vågar inte riktigt tror jag... Känns som det är ett stort steg! :) Längtar såklart, men ska hålla ut till efter rul :) har du köpt nånting ännu?
  • Mjbo
    Florence123 skrev 2018-11-27 15:56:31 följande:

Vid diskussion med min bm huruvida jag ville ta influensavaccin eller inte berättade hon att fostret INTE tar skada om jag får i flunsan, däremot kan jag som gravid bli mycket sjukare av influensan än icke gravida.

Tack för din info. Konstigt hur alla säger olika. Jag ska ta detta med min bm om det visar sig att jag har det.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF