Vi som blivit gravida efter IVF
Kände ni av några symtom eller fattade att ni var gravida innan testdag, när ni ruvade?
Kände ni av några symtom eller fattade att ni var gravida innan testdag, när ni ruvade?
Absolut det ska jag göra :)
Ja jag har också RUL där i början av Jan! Den 7e! :)
Men nu känns det som tiden går jätte fort! Å så är det ju jul å så! Underbart :D imorgon kommer min sambos familj över på fika och vi ska avslöja för dom! Så pirrigt!!
Vem var det som frågade om kön efter ivf?
Hittade lite statistik. Tydligen är det vanligare med pojke efter ivf och tjej efter icsi. Vet inte om det stämmer in på er som Vet?
Vi har RUL om drygt två veckor. Kommer nog att ta reda på kön då. Gjorde icsi och jag tror på en tjej.
Haha oj! Trimester 2! Wow :) jaa, jag ser fram emot julen mer än nånsin. Brukar inte va såhär julig redan som jag är, kanske beror på att man är gravid :)
Usch då. Inge roligt! Hoppas du mår bättre snart! Man blir ju tyvärr smittad mycket lättare som gravid!
Jorå. Det börjar faktiskt bli bättre. Mådde rätt dåligt de senaste veckorna, men nu i slutet i v13 har jag mått bättre än vanligt :) så skönt!
Men du har mest varit trött å så? Inget illamående å så va? :)
Råkade skicka innan jag var klar haha! Vilken v är du i nu? Ja den där perioden är jobbigast tycker jag haha man känner sig bara lite smårund och obekväm! Sen är det såå fint att framhäva kulan med tajta kläder! Gravidmagar är underbart! Hur mår du annars?
Hej vännen! din stackare som gått o blivit sjuk :( hoppas det försvinner snart!! hehe och jag som tycker tiden går sååå långsamt! vill liksom få en lite mer ordentlig mage så man inte behöver gå o gömma den hela tiden (ska berätta för arbetskamraterna i jul tänkte jag) nu ser jag egentligen bara gravid ut på kvällarna!
köpte 2 par mammajeans i helgen på HM, UNDERBARA i alla fall! kommer endast använda dessa byxor nu känner jag - förmodligen även efter graviditeten haha
roligt att ert KUB gick fint också, spännande att de tror på en tjej - förhoppningsvis vet ni nästa gång med säkerhet ;) själv har jag nästa tid den nästa vecka för vanlig rutinkoll tror jag, ska bli roligt!
Hej hörni!
Som ni kanske hört är jag sjuk och har varit i en vecka nu med feber och allt möjligt.
Idag har jag äntligen tagit mig ner till vårdcentralen.. crp låg på över 100 så det är inget vanligt virus utan någon form av bakterieinfektion.. fick penicillin mot lunginflammation och kortison nässpray mot bihåleinflammation..
Dom tog även influensaprover på mig oxå då allt tyckte stämma in.. Nu är jag livrädd att jag gått och fått influensa!!! Tänk om lilla mini skadas :'(
(det kunde innebära missbildningar och annat på fostret enligt min läkare) .. i övermorgon går jag in i vecka 15, så är ju läskigt nära gränsen på vecka 16 som dom säger... fyyy hur ska man kunna överleva detta nudå, inte nog med att man mår som en påse skit ska man även behöva oroa sig för detta :(
Men usch då! :( stackars dig!! När jag hade crp på över 100 hade jag lunginflammation och det var ett rent helcete! Lider med dig! Jag tror inte det är nån större fara om du nu fått influensan. Det finns inga säkra studier på att det skulle påverka fostret. Vad jag läst iallafall. Visst kan det hända men det är nog ovanligt. Förstår att du är jätte orolig! Kanske du kan ringa din bm så hon kan lugna dig lite? Hoppas du mår bättre snart. Kramar!
men herregud din stackare dock har jag inte hört att det ska vara särskilt farligt för bebisen om man själv blir sjuk etc, låter som att din läkare skrämt upp dig ordentligt :(
försök att hålla dig lugn och vila och få ner febern om du fortfarande har det.
stor kram
Vid diskussion med min bm huruvida jag ville ta influensavaccin eller inte berättade hon att fostret INTE tar skada om jag får i flunsan, däremot kan jag som gravid bli mycket sjukare av influensan än icke gravida.