Vi som blivit gravida efter IVF
Blir du arbetslös måste du givetvis skydda din SGI (behålla din sgi) och skriva in dig på AF som arbetssökande första arbetslösa dagen. Vad sa du och din kompis? Sedan skyddas SGI genom att ha barn under 1 år också :)
Blir du arbetslös måste du givetvis skydda din SGI (behålla din sgi) och skriva in dig på AF som arbetssökande första arbetslösa dagen. Vad sa du och din kompis? Sedan skyddas SGI genom att ha barn under 1 år också :)
Nu har vi fått veta nipt testet!
Allt såg bra ut & HAN verkar vara en frisk liten pojke! Nu hoppas jag att allt ser bra ut på tisdag, att hjärtat slår!! Detta blir min 4:e pojke haha. Lilla myran är redan så älskad! <3
haha ja jag är i v 12, men räknar fortfarande enligt min klinik och inte min gyn - så går i i v 13 på fredag ;) de skulle ringa mig med provsvaren och då frågar de även om jag vill veta könet eller inte... så jag får väl bestämma mig på stående fot haha! nu är jag inne på att ta reda på det igen...
har du inga symptom längre eller kommer de ibland? mår fortfarande inte särskilt bra här, även om det såklart är bättre.
vi tänkte också berätta för folk i v 12 men vi kommer berätta efter nästa ul den 15:e och när vi fått svar på NIPT istället så är i v 14 då.

- utan kör bara med papper nu. hej fina gruppen!!
Det ringde från kliniken och bad mig komma redan 11:20 istället så kom precis hem!! Ännu en gång var det goda nyheter med den lilla krabaten som uppenbarligen försöker skrämma livet ur både mig och mannen!!!
Hjärtat slog fint, vi mätte KUB ultraljud som såg fint ut med väldigt låg risk för kromosomfel, och bebisen hade både armar o ben fortfarande =) bifogar en bild. Nu vet ni att mensliknande blödning inte behöver betyda något fel på bebisen! Det kom ganska mkt brunt blid när hon gjorde VUL denna gången så blödningen verkar vara på väg att sluta, hon kunde inte se vad det kom ifrån så ingen förklaring där.
Tack alla fina härinne för att ni stöttar o peppar, denna gången panikade jag inte och låg inte o grät hela natten utan försökte ta allt med neutrala känslor. Det känns bra i efterhand.
Kram!!! Ni är bäst!
haha ja den ser ju liiite större ut på bilden ;) den är väl inte ens 6cm i verkligheten tror jag ;)
fick resultatet av NIPT idag på telefon också - berättar för er här i morgon om det är pojke/flicka då jag vill berätta för mannen först !! inga kromosomavvikelser så det känns fantastsikt skönt att veta!!
Jag förstår såklart din oro, eftersom det blev som det blev sist... Så jag förstår... va med om precis samma sak jag med förra året.. Och det finns inget som vi kan göra eller säga som får dig på andra tankar förmodligen då det är svårt att koppla bort när man börjat tänka på det.. MEN, det är helt normalt. och tänk att så otroligt liten den är, det skiljer bara någon millimeter på 2 dagar, och så små att mäta, det är inte konstigt om det blir nån dag hit eller hit felmätt... Men somsagt, jag förstår din oro. försök slappna av ändå och var glad för att den levde.. försööök iallafall.
Stor kram till dig <3
Det är en FLICKA =)
det känns äntligen så verkligt nu och vi har berättat för mannens familj nu också, och ska smått börja berätta för vänner o så :) äntligen kan man glädjas tilsammans med andra - delad glädje är verkligen så mycket större!
Mannen är också jätteglad och vågar nog tro på detta nu också!
jaha då är det bara att önska trevlig helg igen då