Kumminsilver skrev 2018-11-08 08:19:08 följande:
Okej så du tog lite längre än vad jag ska ändå. Tanken på att sluta ta det så tidigt som v.7 gör mig nervös, men å andra sidan så gör ju allt gör mig nervös... ;)
Nej, jag tänker att om inte siffrorna är ?perfekta? så skapar det mer oro och ångest hos mig än vad det ger kliniken att få veta, oavsett siffror. Jag vet inte. Vågar i alla fall inte ta proverna igen. Åh så tidigt som 6+ något alltså?! Vad skönt, jag trodde man var tvungen att vänta längre än så. Gjorde ni vul på kliniken eller på något annat ställe?
Ja, gjorde det i Danmark! Varför blev det Prag för er? :)
Ja - det mesta gör en ju nervös i den här karusellen... jag fick ju blodförtunnande sprutor som jag kunde ta till v 12 men slutade med dem i v 9 också - hade fullt med blåmärken på hela magen och ångest varje kväll när jag skulle ta en spruta. Fick desstum ganska mkt näsblod då blodet tunnas ut.
jag tror de brukar säga att man kan sluta med kortisonet när de sett hjärtslagen - vilket man bokar in i v 7-8 vid ivf. jag bor i schweiz och därför valde vi att göra ivf i Prag. är jättenöjd över det beslutet och uppskattar att de vågar prova lite olika mediciner och grejer när man vill det.
Det lät som att du gjorde ditt utomlands - vet att svenska kliniker (förutom Falun) är väldigt restriktiva med att ge prednison etc.
jag går hos min gyn här i Schweiz och gör ultraljud etc, fick en tid idag kl 13:30 så då får jag vet hur det lilla livet mår. Åh jag hoppas verkligen det bara är sköra slemhinnor eller moderkakan som lagt sig på nåt konstigt sätt etc. Är orolig att något gått fel nu när moderkakan ska ta över försörjningen från gulkroppen och att något gått snett. men i eftermiddag vet jag. kram!