Vi som blivit gravida efter IVF
TACK! :) och grattis själv till din graviditet!
Du har helt rätt! Jag måste bara försöka tänka om och intala mig att jag är gravid och att det egentligen inte spelar någon roll hur många positiva test jag tar. Skulle jag få missfall så kommer det ändå, och det är som du säger att man kan invaggas i en falsk trygghet genom positiva test.
När fick du reda på att det var en ofostrig graviditet?
Jag tror jag kommer ha svårt att släppa den där blödningsbiten. Jag har redan så mycket växtvärk och det gör mig livrädd att det är blödning som är påväg. Men förhoppningsvis blir jag lugnare när jag får besked vid ultraljudet. :)
Ja det är inte lätt :) men det e klart att du ska testa om det får dig att känna dig lugnare. Men jag minns att jag bara blev lugn för en stund, sen var det oro igen. Det är inte lätt det där :)
Fick reda på det på det tidiga ultraljudet hos ivf kliniken. Var en chock. Kände mig så lurad i och med testen å symtomen jag hade.
Förstår det. Man är så van vid att bli besviken å få se blod..
Jag blödde brunt också mellan v 7-10 typ (denna graviditet) så mådde jättedåligt. Trodde jämt att bebis hade dött trots att jag sett henne på flera ultraljud.
Växtvärk är ju vanligt vid graviditet också så förhoppningsvis är det för att det växer så det knakar där inne :D
Skönt när du kan ringa in resultatet å få en tid för ultraljud :)