Vi som blivit gravida efter IVF
Vaaarje dag! Ibland tror jag det rinner ordentligt. Numera är dom vita. Ursäkta min utförliga beskrivning, men men hahaha :) du är inte ensam!
Vaaarje dag! Ibland tror jag det rinner ordentligt. Numera är dom vita. Ursäkta min utförliga beskrivning, men men hahaha :) du är inte ensam!
Går in i v 8 idag. Fortfarande inte ringt mvc. eller, försökte i fredags men de har bara telefontid på fm och jag sover då för att jag jobbat natt! Kan inte gå upp kl 10 för att prata i telefon!! Hur gör man då??
Hej!
Har nu på kvällen testat mig. Är i v.6 (5+3) via ivf. Så anledningen till att jag testar trots flertalet positiva tester är för att försöka intala mig själv att det är påriktigt!
Dock så är jag nu väldigt orolig! Jag testade mig i lördags med morgonurin och fick då +3 på CB digital, tog nu samma test fast med utspätt kvällsurin och fick nu 2-3 veckor! Är nu arg på mig själv att jag testade och börjat stressa upp mig själv. Är det någon mer varit med om liknade och det har gått bra?
roligt med nytt besök - får ni lyssna på hjärtljud då eller vad gör ni?
jag har vart på mitt glukostest idag i 3 timmar! gick bra - ingen diabetes här inte vilket var skönt!!! var tvungen att fasta 10h innan och sen fick man dricka en sockerlösning och vara där i 2,5 h för att ta 3 olika blodprov. var så hungrig så jag skakade sen när jag kom hem - så åt för 4 pers till lunch haha! nu är jag normal igen ;) ska ni göra glukostest?
håller även på att köpa lite nya möbler här hemma - fick hem en matta igår som jag bara ÄLSKAR och nu ska vi beställa en Laminofåtölj med fårskinn och fotpall - blir nog bra som amningsfåtölj tänker jag =) blivit värsta shopoholicen som gravid haha! men jag gillar att satsa på saker som kommer hålla i många år - men då blir det ofta lite dyrare grejer. (speciellt då det ska fraktas till schweiz!
jag ska också till gyn i morgon - ska få nåt vaccin mot röda hund eller kikhosta minns inte vilket jag tydligen inte hade skydd mot.. (jättemärkligt då jag vet att jag fick vaccinet för 5 år sen...)
ang mini-pölen så köpte jag den för 1149kr - som är en sovpöl. tänker att den kan ligga i hennes säng och även att man kan ha den i soffan - den ser fantastskt härlig ut! börjar fundera mer o mer på att köpa en stor amningskudde att ha nu och sova med innan - vanliga kuddar funkar liksom inte ritkgit både för mage och ha mellan knäna... ska du/någon annan här göra det?
nej precis de är ju 'levande' vaccin. tror detta var kikhosta dock - men ska kolla igen just in case! min gyn sa att de brukar rekommendera det då bebisen automastikt får skyddet - men jag kollar hellre 10ggr extra
En liten fråga..ni som har besvär med förstoppning, vad har ni fått rekommenderar att ta?
En liten fundering..när köpte ni era första gravidbyxor. Jag är bara i v.9 men kan knappt ha några av mina gamla brallor pga svullen mage och allt som sitter åt är obekvämt och gör ont. Känns dock lite väl tidigt att gå o handla gravidbyxor. Eller?
Jag köpte mina första förens i vecka 23 kanske. Jag hade säkert behövt dem tidigare men kände mig på tok för obekväm i dem konstigt nog. Jag köpte dock några andra som satt lite lösare och man kunde ha under själva magen istället att ha innan dess. Blev oxå svullen fort och mina vanliga byxor satt obekvämt redan i ungefär vecka 9 - 10.. Åk och prova mammabyxor och se hur du känner är mitt tips! Känns de bra, så varför inte? Känns de inte bra så avvakta, kör leggings eller som jag lite lösare byxor tills att du känner dig bekväm i mammakläder :)
Hej!
Tänkte kolla lite med er hur ni har tänkt kring gravidförsäkring och vilka försäkringar som ni valt att teckna. :) tycker det är en djungel!
Ja det är verkligen en djungel!! Vi tog Trygg-Hansa för att vi har andra personförsäkringar där. Vi har fått otroligt bra hjälp av dem! Dock har jag hört om en annan försäkring som ska täcka mer tex foglossning vilket är vanligt, tror det var IF eller Folksam. Men är inte riktigt säker:)
Hej igen! Jag fick missfall förra veckan och lämnar därför tråden. Hoppas på att snart vara tillbaka här hos er. Lycka till alla!
Jag har ett tag kvar jag med! :) är nu i v.21 (20+2).
Behöver lite input! Aldrig haft direkt sammandragningar eller förvärkar med mina andra två barn.
Jag har nu sammandragningar 1-2 ggr/timme. Dock inte gjort ont utan mer liksom att det känns obehagligt. Pratade med bm om det igår och hon var inte orolig eftersom det inte gjorde ont eller var regelbundet.
MEN i dag har jag samma antal ungefär (räknar ju inte) sammandragningar men jag har liksom som lite ont i ryggen, ländryggen, så långt ner. Illamående och lite mensvärk...
Är det något jag borde vara orolig för?!?
Märkte ni nån skillnad på magen och på bebisens rörelse på slutet?
Jag är i v 36, snart 37, och upplever att bebisen som tidigare varit extremt aktiv blivit mkt mkt lugnare senaste 1-2 dagarna.
Magen har ev sjunkit lite mrn den är i det stora hela mkt mindre upplever jag.
Haft mensvärk till och från i 1 v.
Nåt ni känner igen? Blir lite orolig att nåt är fel!