Inlägg från: Hoppomliv |Visa alla inlägg
  • Hoppomliv

Vi som blivit gravida efter IVF

Akira Öken skrev 2019-03-17 12:13:25 följande:

Stort grattis och välkommen! Kan definitivt föreställa mig känslan!

Tack! Ja, helt galet :) Vilken vecka är du i nu?
  • Hoppomliv
    Ellencassandra skrev 2019-03-17 13:12:04 följande:

Åh va roligt!! Stort grattis! Förstår känslan. När man ser sitt livs första plus.. det är en obeskrivlig känsla :) välkommen hit :D

Tack! Roligt att äntligen vara på andra sidan!
  • Hoppomliv
    BaKu skrev 2019-03-17 13:47:24 följande:

Varmt välkommen och ett stort grattis! Kan knappt förstå det ännu själv och då har jag min tvåmånaders bebis liggande bredvid mig här. Så förstår känslan :)

Tack! Och grattis till din lilla bebis :)
  • Hoppomliv
    tossaliten skrev 2019-03-17 13:58:54 följande:

Åh vilken lycka!! STORT grattis!!!

Tack! :)
  • Hoppomliv
    Inalina skrev 2019-03-17 14:24:56 följande:

Underbart med fler personer i tråden- stort grattis!! Den känslan är ju magisk :)!!

Tack! Ja, verkligen magiskt!
  • Hoppomliv
    authentic skrev 2019-03-17 18:13:00 följande:

Åhhh vad glad jag blir, grattis och välkommen <3

Tack! :)
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2019-03-17 18:19:57 följande:

Vecka 18! Snart kommit till mitten och i veckan är det dags för rutinultraljud. Jag är nervös och förväntansfull.

Helt galet ju! Jag kommer ihåg dig ifrån andra gruppen och blev så glad när du lyckades! jag insåg att det finns verkligen hopp även efter många försök!
  • Hoppomliv
    gammelpysen skrev 2019-03-17 18:56:33 följande:

Stort Grattis! Förstår känslan. 7 insättningar tog det för oss men nu är det ganska exakt 6 veckor kvar till bebis!

Mirakel kan kanske ske trots allt! :) oj, då är ni nära nu ju! Grattis!
  • Hoppomliv
    jaktenpaflow skrev 2019-03-17 21:25:07 följande:

Nämen vad roligt att du kommer hit nu!! Stort stort grattis till er, vilken lycka! Hur mår du? Plussade du på blastocyst eller hur många dagars? Ska ni meddela kliniken imorgon? <3

Tack! :) ja, det är verkligen helt sjukt! Vi hade precis börjat kontakta donationskliniker... det märkliga är att idag har jag mått svagt illa hela dagen men innan testdag har jag bara känt att mensen var på väg i flera dagar. Plussade på 2-dagars, vårt enda ägg som delat sig vidare efter dag 2. Imorgon ska vi meddela kliniken och för en gångs skull blir det ett roligt besked!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2019-03-18 23:15:55 följande:

Eller hur! Helt galet! Hoppas att det blir lite mer verkligt efter rutinultraljudet imorgon. Hur många försök har det blivit för er?

Hur gick ultraljudet idag? För oss har det blivit fem ivf-behandlingar med tre insättningar totalt. Man vågar inte riktigt tro på det förrän efter första ultraljudet. Känns som en evighet tills dess men samtidigt har vi bestämt oss för att vi måste få vara glada nu och tro och hoppas allt vad vi kan!
  • Hoppomliv
    jaktenpaflow skrev 2019-03-18 21:25:04 följande:

Underbart! <3 Ja nu kommer väl symptomen avlösa varandra haha:)

Haha ja man kan ju hoppas, samtidigt som det är skönt om man slipper illamående. Har bestämt mig för att försöka älska varje sekund av detta nu när vi äntligen har kommit hit!

Inte långt kvar för dig nu ju, hur har din graviditet varit?
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2019-03-21 17:20:36 följande:

Det gick fint! Det var då härligt att se honom och se hjärtat slå och få konstaterat att allt såg bra ut!

Klart ni ska vara glada! Oron tar så mycket plats ändå så jag tycker verkligen att ni ska glädjas!

Det förstår jag verkligen, helt magiskt ju! Grattis till en liten pojke! Har ni precis fått veta könet?
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2019-03-22 14:31:35 följande:

Tack! Vi har vetat könet sedan vecka 11, då vi gjorde nipt. :)

Aha, ja då har ni ju vetat ett tag nu :)
  • Hoppomliv

Hej igen! Jag fick missfall förra veckan och lämnar därför tråden. Hoppas på att snart vara tillbaka här hos er. Lycka till alla!

• Hoppomliv

Var ett tag sedan jag var inne här.

Tänkte höra om det är någon här inne som har prövat Zymot - en filtreringsmaskin som ska välja ut de starkaste spermierna? Vi ska prova detta under vårt nästa försök och vill gärna veta om någon annan har erfarenhet av detta?

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF