jaktenpaflow skrev 2018-09-23 00:23:14 följande:
Ja det är väldans svårt det där. Man kan ju inte ens föreställa sig hur man skulle reagera på ett avvikande resultat. Vi kommer göra det främst för att om det skulle vara ett livshotande fel där man behöver avbryta grav så vill jag gärna veta det så tidigt som möjligt. Har en vän som för ett år sedan fick veta på RUL att deras bebis hade en trisomi sjukdom som gjorde att hen inte skulle överleva. Detta hade de kunnat se på kub så jag har blivit lite påverkad av den händelsen...:( Men å andra sidan har jag hört många som säger att kub kan vata missvisande så lite splittrad är man ju...
jaktenpaflow skrev 2018-09-23 00:24:25 följande:
När hade du BF?:)
När man har en händelse sådär i huvudet som du har, så är det nog lättare att se fördelen men kub tror jag! Men gud vad hemskt att få de beskeden så sent :(. Just i livshotande fall, känns det lättare(för mig) att avsluta. Men i de fall det inte är livshotande, det är väl där vi är oense kring om man skulle fortsätta graviditeten eller inte.
Och om vi gör kub, så är det i hoppet om att det inte ska bli så att vi ställs inför ett val där nån av oss kommer att få ge med sig för nåt den inte känner är rätt.
En annan positiv sak är ju att man får se bebisen en gång till, och det är ju aldrig fel! :) (det är typ det som är min främsta orsak)
Jag har bf 4 maj, idag är det vecka 9 :) känner att man inte riktigt har koll på vart alla är!