Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Vi som blivit gravida efter IVF

Ellencassandra skrev 2019-06-12 15:21:13 följande:

Den 11e juni föddes äntligen vår dotter :)

Hade en väldigt lång å jobbig förlossning. Tillslut när jag inte stod ut med smärtan så ville jag ha epidural.. men tyvärr hjälpte inte den mig nå vidare.. fick panik för hade gått i 24 timmar med smärtsamma värkar så när krystfasen startade trodde jag aldrig att jag skulle klara av det. Var helt utmattad. Men en timme tog det å så var hon ute! Är så kär i henne å så lycklig. Men en skakig nybliven livrädd förälder såklart ;)

Stort grattis! Vad skönt att höra att allt gick bra trots en lång och jobbig förlossning!
  • Akira Öken
    nuaerdetmintur skrev 2019-06-14 21:44:05 följande:

Kl 01.00 imorse kom vår underbara helt perfekta son till världen v39+0, började med vattenavgång kl 02.30 som inte hade några vidare värkar, men vid 18 tiden satt det igång, kom in på förlossningen kl 23 och var öppen 7cm, så det var helt enkelt ingen idé med något annat än lustgas, och fy tusan vad ont det gjorde, blundade hela tiden och spydde vid varje värk av lustgasen! Men så värt det tusen gånger om när mannen min säger att vi fått en frisk liten pojke <3

Grattis till ett lilla underverk! Så roligt att ni hör av er och berättat hur det gått och hur förlossningen var!
  • Akira Öken
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-17 11:09:54 följande:

Hejsan!

Jag har precis blivit gravid efter min första insättning! Äntligen efter två års kämpande!! :) Är dock som många andra orolig för missfall såklart. Jag hade testdag igår, så har fått en tid för VUL. Fick inte en tid förrän den 18 juli, alltså i v.9. Vad jag förstått det som, så ska man väl få tid redan i v.7-8 efter IVF/FET?

Stort grattis till er som fött eller ska föda!! :)

Grattis till graviditeten! Förstår att det känns som en väldigt lång väntan till ultraljudet. Man vill ju få bekräftelse och se hjärtat slå så fort som möjligt förstås! Går det kanske att sätta upp sig på en återbuds- eller kort varsel-lista?
  • Akira Öken
    BaKu skrev 2019-07-03 12:10:05 följande:

Hur går det för alla?

Vecka 34 och mår ok. Tungt i kroppen ochcen del småkrämpor. Det värsta är nog att jag ofta är ledsen och inte kan njuta av graviditeten eller se fram emot att få träffa vår plutt så mycket som jag hade trott och önskat.

Hur mår du och hur går det för er?
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2019-07-09 08:59:32 följande:

Hej när är du beräknad? vet ni vad det blir?

Ligger nio dagar före dig och är beräknad den 20 augusti. :) Det blir en pojke. :)

Hur har du det och hur mår du?
  • Akira Öken
    tossaliten skrev 2019-07-09 10:12:37 följande:

Är i v 31 nu. Mår sjukt bra faktiskt. Tröttare än vanligt men har också två barn i mellanstadieåldern med mkt energi att ta hand om också.

Känner mig såklart klumpig men har ännu inte gått upp allt för mycket. Kommer väl antar jag.

Har ca 55 dagar kvar nu och det går väldigt snabbt. Helt plötsligt är dagen där!

Vad härligt att höra! 55 dagar, det är ju nästan ingenting! Tänk att vi snart får träffa våra små!
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2019-07-15 22:47:48 följande:

Det är bra haft mycket sammandragningar idag, vaknade kl. 4 hungrig så det var bara gå upp o äta frukost sedan somnade om vid 5,30. Är föräldraledig nu 2 v sedan semester 4v så skönt. Har du haft några sammandragningar? Är det erat första barn?

Känner igen det där med hunger när man vaknar på natten! Den senaste veckan, kanske två veckor, har jag haft rätt mycket samnandragningar/förvärkar. Det är första barnet för oss. Börjar verkligen en kännas nära nu, det är så spännande!
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2019-07-17 00:24:38 följande:

Var ett tag sedan jag var inne här.

Tänkte höra om det är någon här inne som har prövat Zymot - en filtreringsmaskin som ska välja ut de starkaste spermierna? Vi ska prova detta under vårt nästa försök och vill gärna veta om någon annan har erfarenhet av detta?

Hej! Har ingen erfarenhet av det, men det låter spännande! Hoppas att du får svar i några av de andra trådarna och lycka till!
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2019-07-17 00:24:38 följande:

Var ett tag sedan jag var inne här.

Tänkte höra om det är någon här inne som har prövat Zymot - en filtreringsmaskin som ska välja ut de starkaste spermierna? Vi ska prova detta under vårt nästa försök och vill gärna veta om någon annan har erfarenhet av detta?

Hej! Har ingen erfarenhet av det, men det låter spännande! Hoppas att du får svar i några av de andra trådarna och lycka till!
  • Akira Öken
    tossaliten skrev 2019-07-17 12:09:02 följande:

Nu är jag i v 32. Fått tid för snitt så 7 v kvar nu innan bebisen förhoppningsvis kommer till oss. Magen har växt mycket men har nog gått ner i vikt i mig själv. Gått upp 4-5 kg hittills och det är väl max vad allt i graviditeten väger nu... Men mår bra förutom foglossningar.

Hur går det för alla?

Skönt att ha en dag och tid att förhålla sig till!

Själv är jag i vecka 36 (35+5) och mår sådär. Har haft några bättre dagar med lite mer energi och mindre värk. Men sedan några dagar tillbaka har jag drabbats av karpaltunnelsyndrom i båda handlederna och det är jobbigt och smärtsamt. "Fördelen" är väl att den ständiga värken i händer och armlederna gör att annan värk känns mindre... De senare nätterna har jag lindat ena handleden vilket gjorde stor skillnad på både värk och sömn. Det ständiga kissandet gör att det inte går att linda båda samtidigt. Idag har jag dock köpt stödskenor. Jag har gått upp strax över 20 kg, hittills.

Men, jag är ok och magen växer som den ska och bebisen verkar ha det bra där inne.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF