Inlägg från: Najo |Visa alla inlägg
  • Najo

Vi som blivit gravida efter IVF

Hej!

Hittade denna tråd preci. Är annars med i tråden gravid 40+. Jag är ensamstående (med 2 barn sedan tidigare), 45 år och gravid med IVF på klinik i sverige med donerade spermier. Gravid i v 36+4 så sluttampen på denna graviditet som troligtvis är min sista. Annorlunda att göra det själv denna gång men ack så skönt (min förra sambo var ett stort misstag).

• Najo
    gammelpysen skrev 2020-07-11 17:57:10 följande:

Grattis till graviditeten! Jag har sett den tråden och funderat på att gå med. Fyller 40 nästa år så känner att jag passar in, i alla fall nästan...

Vad häftigt att vara gravid igen! Hur mår du? Hur känns kroppen?

Tack! Har mått ungefär som tidigare graviditeter, inte värre pga åldern.

Sista veckan har dock humöret varit sämre och är det ngt jag inte kommer sakna är det det konstanta pinkandet. Var ute 2 h med min 5åring på FM och allt kretsade kring att hitta ngt ställe att sätta sig på, 5 ggr var jag tvungen att kissa annars hade jag gjort på mig. Bebisen är fixerad och det trycker nedåt mer sista veckan. Kommer säkert sakna att vara gravid men just nu känner jag att hon gärna får komma ut under kommande 2 veckor. Pga att jag är ensamstående är själva förlossningen en stress, bem som ska vara barnvakt, hur jag ska ta lig till DS och vem som ev håller mig i handen på förlossningen vet jag knte säkert eftersom jag inte vet när jon behagar komma ut. Har aldrig varit från min son en natt ngnsin och det finns liksom inte på kartan att jag ska behöva ligga kvar en natt.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF