Vi som blivit gravida efter IVF
Hej
Jag hoppar gärna in här också, är gravid ÄNTLIGEN efter vårt första IVF försök, inga andra ägg klarade sig så detta blev enda chansen efter första processen. Vi har försökt bli gravida i 1 1/2 år efter missfall i v. 10+0. Det känns galet men jag är så mentalt slutkörd efter denna långa period så när vi fick ett plus så blev jag så glad men det bytes direkt ut över total skräck för missfall. Jag känner mig ganska likgiltig och vågar inte hoppas på något sätt utan går mer eller mindre och väntar på att det skall gå illa.
Vet inte riktigt vilken vecka jag är i eftersom jag inte hänger med på hur man räknar efter IVF men bör kanske vara i v. 5 alt v. 6 så det är super tidigt.
Jag tror efter att ha läst på att jag har endometrios och att det är därför vi inte lyckats. Har haft molande värk i livmoders trakten sedan några månader efter missfallet som är något bättre i perioder och sämre i perioder. Har fortsatt samma känsla men kanske kanske lite bättre.
Så gott att kunna dela denna period med er andra som verkar känna ungefär som jag vilket inte är så konstigt såklart.
// Anna