Inlägg från: monn |Visa alla inlägg
  • monn

Vi som blivit gravida efter IVF

Jag hoppar gärna in här! Är gravid i v7 och gjorde ultraljud igår och fick se ett litet hjärta som slog :) har gjort FET med en blastis för denna graviditeten, har även en IVF son som är en färsk återföring av en tredagars :) de är från samma äggplock så det känns lite kul!

Hur mår ni och vilken vecka är ni i? Jag är sjukt trött och mår riktigt illa till och från - man välkomnar ju alla symptom :)

• monn
    Inalina skrev 2018-10-01 15:42:03 följande:

hej! va kul med en ny person i tråden =) då är vi i samma vecka tror jag - är på 6+3 i dag! fick se litet pickande hjärta i morse - kan fortfarande inte tro på det...

vi körde också en FET den 4 sep! så härligt att ni redan fått en bebis från samma äggplock!! wow! jag känner av tröttheten till och från - och mår lite illa ibland.. hade du samma symptom med din första graviditet? känner mig inte alls särskilt kissnödig dock som många brukar göra - kanske kommer senare!

4/9 verkar ha varit en bra dag! Grattis!

Jag har rätt svårt att tro på det :)

Ja typ samma symptom som sist, förutom att brösten inte är ömma denna gången! Vi ska på ultraljud på kliniken på måndag, ser allt bra ut då så är det nog dags att kontakta MVC! Overkligt!!!
  • monn
    Mjbo skrev 2018-10-01 18:53:36 följande:

Hej och välkommen!! :)

Jag är oxå i vecka 7. 6+1 Idag. Underbart att du fått se hjärtat slå, jag ska på ul på måndag, längtar sååå..

Symptomen är inte många. Ont i brösten och dom har blivit stora.. sen va de slut :p

Tack! Det är ett symptom jag saknar denna gången.. som jag hade med sonen, ömma bröst alltså!

Lycka till på måndag:)
  • monn
    Inalina skrev 2018-10-02 10:08:21 följande:

tack =) detsamma  

men hade ni inte precis varit på ultraljud och sett hjärtslagen? eller hur var det? när hade ni tänkt berätta för nära och kära?

Jo vi såg hjärtat på ultraljud i söndags! Men det vart ett privat ultraljud som vi bokade på annan klinik för jag kunde inte vänta, vart tvungen att veta att allt stod rätt till! :)

Alla vet typ redan, vi har varit väldigt öppna med vår resa!

Min arbetsgivare vet ju klart inte än..

Hur tänker ni med att berätta?:)
  • monn
    Inalina skrev 2018-10-02 10:29:48 följande:

Aha då förstår jag :) ja man är ju väldigt nyfiken på den här resan  vad roligt att ha så många att dela de glada nyheterna med redan!

vi vet inte riktigt när vi ska berätta - känns fortfarande väldigt tidigt och då våra föräldrar inte bor här så är det liksom ingen som undrar. (vi bor i schweiz jag o min man och ingen vet att vi gör ivf). kanske väntar vi till v 12 eller så - tänkte ju att tiden skulle gå väldigt fort nu framöver 

Ja jag är så rädd för MA, har haft det innan, och då vill jag upptäcka det så tidigt som möjligt!

Då kan ni ju vara hemliga länge:) får man bekosta IVF själv i schweiz?:)
  • monn
    Inalina skrev 2018-10-02 12:11:57 följande:

ja vi kan vara hemliga jättelänge haha! har förmodligen en resa till sverige planerad i november så kanske kan passa bra att överraska familjen då :) 

vill såklart också dela med mig av de trevliga nyheterna med de närmaste!

vi gör vår ivf i Prag då det skulle kosta över 100 000kr här i schweiz för en insättning. i Prag betalar vi ca 2500 euro per gång istället och de verkar ligga långt fram med icsi, embryo glue, medicinering och jag fick 2 tillbaka nu på senaste försöket.   

Oj så dyrt!! Prag känns ju mer rimligt då :) så då finns det chans för tvillingar med andra ord?:)
  • monn
    Sommarhopp skrev 2018-10-11 19:28:00 följande:

Imorgon är det min testdag från kliniken. Jag vet ju redan att jag är gravid, men ska bli skönt att få berätta det för kliniken också och boka tid för ultraljud. Har tagit flera gravtest sedan jag plussade som har pendlat väldigt mycket i styrka, vilket har oroat mig väldigt mycket, men nu har de stabiliserat sig, och idag fick jag 2-3 veckor på digitalt gravtest, så nu känns det lite bättre. I vilken vecka har ni bokat era tidiga ultraljud?

Grattis! Vi fick göra i v8 denna gången, sist vart det i veck 10!
  • monn
    jaktenpaflow skrev 2018-11-02 23:36:08 följande:

Det är ju många nu som gjort ultraljud, har ni alltid sett massa rörelser? Jag har gjort två ultraljud ett i v 8 och ett i v 10/11 ungefär. Allt såg ju jättebra ut och ett pickande hjärta men den rörde sig inte så mkt. Såg inget sprattel eller liknande. Nu kan jag inte låta bli att vara litw orolig, skulle det kunna vara ngt fel? Eller är det vanligt att den är helt stilla?

Vår son låg helt stilla i de veckorna - han är helt normal :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF