LmcL skrev 2018-09-13 10:18:54 följande:
Ja jag tänker såhär, om det bara hade handlat om att han är otrygg och ny på förskolan så är det ju ingen dålig idé att han går kvar på samma avdelning, men när allt utom själva lokalerna är nytt så blir han ju inte tryggare av det.
Då tror i alla fall jag att han hade haft det bättre med att få flytta med sina kompisar då han ändå måste lära känna och känna sig trygg med ny personal. Då hade han i alla fall haft något som är bekant för honom, och han bästis har ju varit hans största trygghet där förutom en pedagog som nu har slutat. Så då kan inte jag se orsaken till att just han fick stanna kvar, och det är ju det vi vill ha ett svar på, som tydligen är svårt att ge.
Hon uttryckte sig väldigt klumpigt tycker jag och det kändes som att jag satt i terapi där (något som hon förövrigt rekommenderade mig att göra) och jag var jätteförvirrad efteråt, men när jag smält det lite så kände jag bara att näe det här stämmer inte!
Rekommenderade förskolechefen dig att gå i terapi?! Alltså jag ibland tror jag att jag ska smälla av när jag läser om hur vissa blir behandlade i förskolan, jag tror jag hade gjort mig själv olycklig om någon föreslagit terapi för mig om jag ville diskutera oro över hur min son har det på förskolan... Du har ju en genuint bekymmer, från vad du delat med dig av här kan jag inte se hur situationen skulle bli hjälpt av att du gick i terapi...
Nån anledning finns det ju, antingen så tänkte de inte alls och bara flyttade några barn, och din son hamnade i kläm, vilket är fine men säg det då och diskutera konkreta lösningar på hur man ska komma förbi det nu, kan man inte byta avd. så får man ju också förklara varför, att det är fullt eller varför det skulle vara olämpligt och nu är det ju deras ansvar att se till att det blir till det bästa för din son i situationen som blivit. Jag förstår att det också kanske känns jobbigt, men finns det andra förskolor som skulle kunna fungera? Jag personligen hade nog aldrig mer kunnat känna mig trygg på en förskola med en chef som anser att jag borde gå i terapi och att jag då (underförstått) är vad som är problemet.