Inlägg från: Lillflickan |Visa alla inlägg
  • Lillflickan

Trivs inte på förskolan

Åh, vad jobbigt det låter. Verkar väldigt märkligt av förskolan att dela på det sättet. Kräv att de förklarar varför de har gjort på det sättet. Vad säger de om du undersöker möjligheten att flytta med din son till bästisen?

Det låter lite likt situationen för min son. När han var 2,5 flyttade de rakt efter födelsedagarna upp fem barn till storbarnsavdelningarna. Vi var inte helnöjda då sonen i te fick med den han lekte mest med. Men det gick bättre än förväntat. Han växte och fick en ny bästis. När hösten kom valde de att göra en ny avdelning för alla treåringar, dvs det var bara de tre som flyttades för tidigt och en till i sonens ålder på hans avdelning. Ett år senare flyttade bästisen, ett år sen, och sonen skaffade inte riktigt någon bästis under hösten. Fram mot jul började han leka mer med en kille i hans ålder, men pga bråk med en annan kille flyttade de föräldrarna honom till en annan avdelning. Då skaffade sonen nya bästisar som var ett år äldre än honom. Dessa har nu försvunnit till förskoleklass. Så nu är det två femåringar på avdelningen och de är INTE kompisar. Sonens bästis är nu tre år.

Jag försöker få kontakt med dagis och fråga hur de tänker men får inga bra svar alls. Typ att treåringen är väl utvecklad.

Jag vet inte heller vad jag ska göra. Byta förskola?

Svar på tråden Trivs inte på förskolan