• Anonym (Nora & Chelsea)

Stad med verkliga namn

Kan ni några fler sådana exempel som i parentesen?

• Svar på tråden Stad med verkliga namn
    Anonym (S) skrev 2018-09-18 11:14:49 följande:

Inte heller en stad men finns någon liten plats i Östergötland (tror jag) som heter Ulrika.

Det är tydligen en tätort, belägen 3 mil sydost om Mjölby.
    Anonym (Ludvig) skrev 2018-09-18 11:31:39 följande:

Läs om och läs rätt. Hon skriver tydligt att det är ett landskap.

Han*

Men tack för backupen. Tina verkar lite trög.
    annabellelee skrev 2018-09-19 07:28:10 följande:

Adelaide

Är det vanligt som tilltalsnamn, tror du?
  • annabellelee

Sorry för dubbelposten.

Anonym (Nora & Chelsea) skrev 2018-09-19 07:31:24 följande:

Är det vanligt som tilltalsnamn, tror du?

Vanligt vet jag ej. Var det ett krav? Googla så hittar du tex skådespelerskan Adelaide Kane och designern Adelaide Dingizian.
    annabellelee skrev 2018-09-19 07:35:10 följande:

Sorry för dubbelposten.

Vanligt vet jag ej. Var det ett krav? Googla så hittar du tex skådespelerskan Adelaide Kane och designern Adelaide Dingizian.

Var absolut inget krav. Tror inte att du dubbelpostade heller.

Okej, finns uppenbarligen några stycken även om jag inte hört talas om dem själv.
  • Teresia0407

Vet inte om det nämnt tidigare men Dorotea, Göta, Ärla. Dessutom har vi nästan som Karl Johans stad och Rolfs dessa två ligger uppåt nånstans!

Teresia0407 skrev 2018-09-19 08:49:10 följande:

Vet inte om det nämnt tidigare men Dorotea, Göta, Ärla. Dessutom har vi nästan som Karl Johans stad och Rolfs dessa två ligger uppåt nånstans!

Karl Johan är en by i Västergötland, tror jag.

Rolfs? Heter den så?
    Teresia0407 skrev 2018-09-19 08:49:10 följande:

Förlåt, Karl Gustav var det. Karl Johan verkar ligga någonstans i Sundsvalls-trakten. Rolfs är utanför Kalix. Ärla utanför Eskilstuna. Det tilltalsnamnet kan f.ö. inte vara vanligt.
  • Teresia0407
    Anonym (Nora & Chelsea) skrev 2018-09-19 09:04:47 följande:

Förlåt, Karl Gustav var det. Karl Johan verkar ligga någonstans i Sundsvalls-trakten. Rolfs är utanför Kalix. Ärla utanför Eskilstuna. Det tilltalsnamnet kan f.ö. inte vara vanligt.

Okej, ja uppåt hade jag för mig. Ärla har jag hört, hade faktiskt en patient på sjukhuset en gång, men håller med det kan inte alls vara vanligt.
Svar på tråden Stad med verkliga namn