För oss som tempar för att bli gravid
TACK för alla grattis!!!! Jag stannar kvar i den här tråden ett litet tag, så jag kan posta en ordentlig gravidkurva när jag ser att den gjort nån ev avvikelse.
TACK för alla grattis!!!! Jag stannar kvar i den här tråden ett litet tag, så jag kan posta en ordentlig gravidkurva när jag ser att den gjort nån ev avvikelse.
Ja jag tänker att jag ska sluta snart, är bara lite nyfiken på hur mycket den går upp nu vid bim. Jag var ju gravid hela sommaren (missfall vecka 16) och några veckor efter plus tröttnade jag och slutade tempa, men först tyckte jag det var intressant.
Vilken vecka är du i nu? När har du BF?
Å vad härligt! Då är du snart förbi den mest riskabla perioden. Har du gjort något tidigt vul?
Å så skönt med fria vul! Får man fråga i vilken stad/vilket ställe det är så?
Jag hade blivit lovad extra kontroller efter vad jag varit med om, men har inte ens lyckats få tid för inskrivning innan vecka 9. Så vul lär bli ännu senare.
Åh vilken mysig överraskning!
Hoppas för din skull att rosenrot hjälper och du får tidig äl så ni hinner få till det under julledigheten! Visst hjälpte det förra gången att förkorta cykeln?
Jag mår oförskämt bra än så länge. Uppsvälld och gasig, och konstant mätt och konstant hungrig samtidigt. Inget illamående ännu, men idag hade sambon lagat carbonara med ett annat recept (mer ägg) och jag kände sån otrolig avsmak, sänder kommer nog... och lite svag molvärk men inte så det gör ont. Lagom så man känner sig lugn bara :) 5+1 idag. Tiden går så olidligt långsamt!
Hej, för mig var det samma sak (är gravid nu i v 9). FF satte alltid ut ÄL dagen före NC. Månaden jag blev gravid satte FF ut ÄL 3/11 och NC 4/11, enligt ultraljud skedde befruktningen 5/11. Så jag litar mer på NC. Så här såg min graf ut då
Det stämmer nog det du skriver. Dock tror jag ändå mer på NC då de sätter ut ÄL dagen efter positivt test medan FF sätter ut ÄL på sista dagen med positivt test. Åtminstone på min och Sångfågelns87s graf. Och ÄL kmr ju efter positivt test.
Hur har du gjort med bf? Ändrat efter vad bm och ul säger eller håller du kvar på samma? Vill ju ha exakt rätt.. även om bebisen kmr ju när den vill :)
Skulle ni kunna hjälp mig och förklara varför äl linjen och coverline har blivit streckade? Tidigare var de hela.
Tack för hjälpen! :) kollade nu och det var för att jag hade lagt in vattniga flytningar! :)
Men shit va spännande!! Hoppas det tog sig och går vägen!
Ja det är ju så man får göra, viktigt att framförallt låta sig vara ledsen och känna sorg tror jag!
Kan det vart en sådär dipp när det fäste sig eller var det för sent för ett sånt? Men ja, kan tänka mig din nervositet!
Har testat äl-tester och fick utslag förra månaden, men verkar inte vart någon äl då, för inte fått min mens och inge gravid är jag heller. O denna månaden hade jag tester från testlagret och har inte ens fått en antydan till ett andrasträck... Trodde de jämt visade två streck men att de endast var positiva om dom var lika starka eller starkare.... Flytningarna och tappen har jag testat också, men av någon anledning känner jag mig sådär äcklig och desperat.. Så försöker undvika det numer om jag inte känner av flytningarna tydligt, för d0 kan jag kika till i härligheten ????haha
Nä, har inte fått igång maskineriet efter förlossningen för tio månader sen.. Men hade äl-smärta, positivt test och flytningar förra månaden så trodde det var igång... Men så fel jag hade..
Någon som vet hur det är med bidrottninggele när man ammar?
Göder han egentligen bara på nätterna, men vet att det kan vara trögstartat ändå...
Intressant att läsa! Exakt så är/har det varit för mig det senaste.
Ja förmodligen!
Tror du jag kan gå efter "normala" avläsningar på FF trots det? Fick blinkande gubbe precis på Äl-test, första sen början på december, så nu är jag extra förvänansful..
Tack!! Det börjar sjunka in nu. Svårt att hålla masken framför min sambo :p
Men doppade du i 20 sekunder då? Sen står det att det bara visas i 24h. Vill ju att han ska se testet också <3
Tack underbara! Jag inser att jag överreagerar, men jag blir så orolig. Känns lite bättre att läsa det du skriver! <3 Blödningen verkar ha avtagit, så det kanske inte är någon fara ändå.. Dock gör det fortf väldigt, väldigt ont. Men jag hoppas det ger med sig till imorgon. Tack <3
Ja, det känns riktigt härligt nu! Att hcg stigit känns också positivt! :)
Jag ska prata med honom ikväll igen och se vad han känner. Det är ju lika viktigt att det känns bra för honom :)
Tack!! Jag har en kollega som vet att vi försöker (vår tanke var att försöka tajma in graviditet samtidigt) som kag nog kommer berätta för om hon frågar. Resten på jobbet, inkl chefen, får vänta några månader tänkte jag. Om jag mår bra såklart :) Sen familj och släkt. Pratade med min kärlek igår och han sa att jag får berätta för vem jag vill, så hälften av syskonen vet nu. De andra får vänta till jag känner mig mer säker. Han kommer nog berätta för en vän redan nu, men övriga får vänta till efter v.12 :)
Vad härligt att du delar med dig! Och helt rätt att göra som DU (ni) vill och inte som ers familjer vill ;) Är du gravid nu?
Yup. Det är lite catch 22 - han kan inte komma hit om han inte har ett jobb (vi har inte råd på bara min lön) men han kan inte få ett jobb om han inte är här. Var samma för mig när jag bodde där, jag fick en intervju på sex månader. När jag kom hem hade jag två jobberbjudanden inom en vecka. Men eftersom han inte pratar tillräckligt bra svenska kan vi inte räkna med det/riskera det med honom..
Åh, men vilket roligt sätt att berätta!! :D
När börjar man behöva andra kläder? Jag hadectpnkt vandra i Norrland en vecka i augusti, pallar kroppen med det? :o Har planerat med min närmsta vän, men vill inte berätta än tror jag.. Vecka 22! Grattis! Hur har du mått hittills?