För oss som tempar för att bli gravid
Hej! Andra månaden jag tempar. Ungefär hur många dagar efter äl brukar eran app markera det?
Hej! Andra månaden jag tempar. Ungefär hur många dagar efter äl brukar eran app markera det?
O lagom tills man klagar av sig så får man positivt test nu precis! Har aldrig haft så starkt streck på ngt test! Så munkpeppar verkar förstärka lh och förbättrar sekretet för mig medan rosenrot förstärker känslan av äl. Helt ok för mig då äl varit väldigt smärtsamt när jag ätit rosenrot. Dock tycker jag äl fortfarande borde komma lite tidigare, kommer bli på cd16-17 nu. Tar det sig inte denna gången så blir det enkel dos RR nästa cykel (+ munkpeppar) o inte dubbel dos som jag kört innan.
Varför droppar tempen igen? Är på cd 21, hr inte haft några direkta känningar av äl. Har ibland haft så sent som cd 20, kan det vara att äl var först igår?
Om nån är van att utläsa temp charts då, jag är ny ^_^
Jag tempar runt 06 varje dag, långt bak och efter lika mkt sömn. Jag har en treåring så vaknar till flera gånger varje natt. I natt var vi uppe och kissade kl 3 tex. Har svårt att få till syskon och började till slut tempa förra månaden. Flo satte ut äl men då var jag sjuk, hade en dipp och höjning efter det som borde vart äl, det stämmer med mensen. Nu vete tusan. Undrar om något är galet.
Nu har jag läst det :) då blir båda senaste nätterna avvikande. Brukar inte gå upp på natten annars. Idag blev det mätning efter endast två timmars sömn. Tack för din hjälp!
Har inte läst en massa om effekterna av rosenrot annat än att det kan korta follikelfasen, men munkpeppar ger sig ju *på* hela hormonbalansen o alltså hela cykeln och inte bara en del. Jag tror inte rosenrot hade ngn effekt på mig men är helt säker på att munkpepparn hade det. Rosenrot testade jag först i ca 2-3 veckor innan min första äl efter pillerstopp, hände inget under den tiden o slutade äta dem pga olika anledningar. Sen plötsligt 2-3 veckor senare kände jag värk i höger sida o tog ett äl-test som hade ett starkt streck! Testade rosenrot cykeln efter o fick äl på cd16, cykeln efter det åt jag ingen RR men äl kom på cd16 igen ändå. När jag åt munkpeppar fick jag både bättre flytningar o starkare streck på äl-testerna vilket indikerar starkare hormonutsöndring. Är nu på äl+5 o tempen har höjts dagligen sedan äl o jag har nu högre temp än jag haft någon annan gång sen jag började tempa! Smörjer med progesterall men tror att munkpepparn jag åt tidigare i cykeln också kan ha haft en effekt på mina progesteronnivåer.
Hoppar in i den här tråden, jag tempar också och har gjort bara i knappa månaden :) skulle gärna ha bild på hur en graf som gått in i graviditet ser ut om någon har? Har försökt att googla utan resultat!
oj, missade ditt svar. Jag hoppas det, men även appen verkar tycka så :) Jag misstänker dock att det blev något knas med termometern dom där fyra första dagarna för det känns inte helt rimligt att jag hade prick 36,50 alla dom dagarna. Men hursomhelst så är det ju högre nu, efter en dipp, så det känns ju lovande. Så otroligt segt att vänta nu bara..
Munkpeppar o progesterall gjorde susen! Äl+11 idag! Är i chock!