• becca90

För oss som tempar för att bli gravid

oshark skrev 2018-11-27 13:02:55 följande:

Ah ok. Ja då borde det nog varit fredag, men kan ändå varit lördag.

Det kan säkert ha påverkat tempen. Jag tog rosenrot förra cykeln och låg något högre än den innan tex.

Hur känns kurvan nu då? Mer rätt?

känns som det va på fredagen :)

Ja lite mer men fortfarande lägre än vad det brukar va, lite som jojjans och sofieelise :)
  • becca90
    SofieElise skrev 2018-11-27 18:12:10 följande:

Jag tycker din är väldigt lik min. Jag minns att jag oroade mig över att jag min temp var låg och kurvan såg annorlunda ut.. och det visade dig ju att det var just annorlunda.. håller tummarna för att det går vägen för dig!!!

Åh hoppas det är samma för mig :D
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-11-27 20:36:23 följande:

Tack, vad snällt att du säger det <3 jag har liksom bara tempat 3,5 cykler varav den ena var när jag blev gravid och den andra direkt efter mitt missfall, så det är svårt att veta vad som är ?normalt? och vad som är avvikande.

Snart är det vår tur!

Hur såg din tempkurva ut när du var gravid?

Snart är det din tur igen <3
  • becca90
    SofieElise skrev 2018-11-27 21:13:03 följande:

Håller tummarna för dig <3 Baka bak i tråden så ser du min gravidkurva

Taaack! <3 Pratade med min fertilitetslkare idag och hon sa att letrozol kan röra till det så får hoppas att det är det..
  • becca90
    becca90 skrev 2018-11-27 21:22:44 följande:

Taaack! <3 Pratade med min fertilitetslkare idag och hon sa att letrozol kan röra till det så får hoppas att det är det..

Alla bilder du lagt ut är bara fyrkanter och går ej att se längre :(
  • becca90
    Siri88 skrev 2018-11-28 07:33:09 följande:

Här ser ni min tokiga kurva. Ägglossning och fin höjning på tempen. Sen stört dyker vi och nu är den på väg upp igen. Vad betyder detta? Obs! Har varit jättenoga med art tempa samma tid.

Min störrdök också på 5e dagen efter äl.. men vet ej varflr..
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-11-28 05:20:59 följande:

När jag kollar via mobilen och väljer att visa endast en persons inlägg så blir det fyrkanter. Bläddrar jag tillbaka vanligt så brukar alla bilder synas. Testa det, sofiaelise gravidkurva är bara några sidor bak (sons svar till min oro över min långsamt stigande temp).

Här är också min gravidkurva från i somras. Tyvärr hade jag bara en termometer med en decimal fram till äl+14 så det är svårare att se hur kurvan såg ut. Jag har en lutealfas på 12-13 dagar så precis efter det ser man att tempen steg.

Tack för tips, ska kolla :)

Åh vilken fin kurva! Tack :) idag steg min temp igen! Hoppas den fortsätter så
  • becca90

Nu har tempen börjat gå upp, väldigt mycket senare än vanliga cyklar.. och första gången jag får den där östrogen dippen:) hoppas det är positivt.

Hur går det för er?:)
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-11-29 06:49:52 följande:

Även idag låg tempen på 36.62! Och även idag vaknade jag innan mitt alarm. Först vaknade jag vid 3.20, kollade klockan och försökte somna om.

Halvsov lite till 4.10 då jag tog tempen: 36.62! Gick upp och kissade och försökte somna om lite till. Gav upp och när klockan ringde vid 05.20 så testade jag igen bara för att se, och då var tempen bara 36.47! Är det inte märkligt? Känns ju mer logiskt att den borde höjas av att gå upp och ligga vaken.

Meh vad konstigt?! Ja det brukar ju va så att det blir högre då..?
  • becca90
    Clemmentina skrev 2018-11-29 08:54:03 följande:

Håller tummarna för det! När är din bim?

Tack! Har bim 9/12 om man går på det vanliga. Men denna månad så fick jag äl tidigare så med 14 dagars lutealfas så borde bim va 6/12. Så det blir en liten överraskning haha!

Själv?:)
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-12-01 14:52:32 följande:

Idag har jag haft lite hugg/ilningar i livmodern. Inte alls som mensvärk utan mer som svaga kramper. Också mer matsug. Innan lunchen idag var jag så otroligt hungrig (magkatarrkänsla) och yr, nästan svimfärdig.

Åh vad lovande!!! Håller tummarna!
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-12-01 15:31:07 följande:

Den känslan jag mest kan likna det vid är när man får håll när man springer, fast i livmodern...

Hääärligt! Jag brukar ha massa olika symtom men denna månad har jag inte ett enda haha.. eller jo kanske, ett som jag ej brukar ha, jag är supertörstig hela tiden!!
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-12-01 15:59:49 följande:

Inga symptom är ju nån garanti för nånting, men om man plötsligt får andra symtom än man tidigare haft, eller inga symptom om man i vanliga fall har massor, brukar ju kunna betyda nåt bra!

Man får ju hoppas det för jag har alltid massor av symptom i vanliga fall! Har ju testat för att se om hcg går ur av ovitrellen. Men idag va det samma styrka som igår men väldigt svagt men fullt synbart. Hoppas det aldrig blir neg och fortsätter stegra imorn!!
  • becca90
    Clemmentina skrev 2018-12-01 16:26:31 följande:

Håller med om att det låter lovande! Jag känner mig trött och har lite ont i brösten...tycker det känns ungefär som det brukar göra mellan ägglossning och mens.Det låter också lovande tycker jag! De flesta har ju inte så mycket symptom innan man plussar. :)

Åh tack för hoppet!!
  • becca90
    Jojjans skrev 2018-12-04 18:28:31 följande:

Detta är nu officiellt en gravidkurva!! Jag kan inte förstå att det är sant, sitter bara och gråter av lättnad och glädje.

Bim-2, rfsu vanliga test, eftermiddagsurin efter att inte ha kissat på 4 timmar.

GRATTIS <3
  • becca90

Hej igen!

Har ni något svar på varför min temp är så mycket lägre än de övriga månaderna? Den lila kurvan gick jag på ovitrelle.. tycker det är konstigt att det skiljer så mycket?

• becca90
    Jojjans skrev 2019-01-04 07:18:23 följande:

Mina kurvor är också väldigt ojämna, ibland högre ibland lägre och ibland ökar inte tempen lika kraftigt efter äl. Denna och förra månaden är så, och tempen verkar stiga väldigt långsamt. Dock blev ag gravid förra månaden (tidigt missfall) så det verkar gå bra ändå!

Okej! Tack flr svar! Beklagar ditt missfall! :(

Kanske är något positivt denna månad då! Dock negativt äl + 10 så troligtvis inte
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid