För oss som tempar för att bli gravid

Vet att jag greppar efter halmstrån här men jag bara undrar. Är Det helt omöjligt att vara gravid om man inte har höjd temperatur?
Om temperaturen ligger under din baslinje (har för mig att du hade nåt armband som satte ut en average vilket jag antar är i princip samma?) flera dagar är högst o-troligt. Tempen kan väl dippa någon dag tror jag, men i regel ska man ligga över baslinjen och fortsätta göra det efter BIM, plus inte få mens då.
Mens... :( så ingen bebis den här månaden. Fan också.
Vad tråkigt!
Fråga. Varför sätter natural cycles ut ÄL trots en serie av negativa test?
Som Jojjans säger - NC går på temperatur. Alla kan inte få utslag på ÄL-test, ibland kanske man bara mäter vid fel tid på dagen och missar peaken. Men tre dagars förhöjd temp som inte markeras som avvikande = ÄL.
Tempar du samma tid på morgonen, efter lika mycket sömn, samma ställe i munnen? Ingen alkohol? Inte vaknat och gått på toa under natten?
Ja om du bara tempat i 3 veckor så gör NC garanterat fel. Efter en hel cykel brukar dom kunna sätt ut äl rätt, men för att kunna förutspå när nästa ägglossning kommer bli så krävs det att man tempat i flera månader och har ganska konsekvent data.
Jag tycker inte om NC som app för dens algoritmer är väldigt avancerade och den flyttar runt äl för minsta förändring. Jag vill hellre hålla koll själv så använder mest NC för att läsa av temperaturkurvan, så att jag själv kan räkna ut när äl var.
Om du inte tempar rätt kan ju inte NC veta. Det är därför man måste markera alla temperaturer som inte följer mönstret som avvikande.
Jag tempar 06:45 varje måndag - fredag. Då har jag också gårt och lagt mig ca 22:30-23 kvällen innan. Vaknar jag senare på helgen tar jag antingen inte tempen alls, eller så markerar jag den som avvikande. Gör man inte det blir det fel i algoritmen.
Det finns jättemycket information om hur viktigt det är att vara konsekvent på deras hemsida - och massa tips. Tempar man rätt 5 dagar i veckan ska 2 saknade eller strukna temperaturer inte göra för mycket för helheten. Men om du har två höga temperaturer varje vecka som du inte markerar som avvikande gör det ganska stor skillnad.
Har du ett annat sätt som du tycker är bättre verkar det ju som att du borde hålla dig till det istället? Jag använder ju både NC och FF, men basen i båda är samma temperaturmätning på morgonen, bara atr man kan fylla i mer info runtom i FF.