För oss som tempar för att bli gravid
Hej, jag har nu tempat i 2 månader så känner mig fortfarande väldigt osäker på hur detta fungerar. Jag har en jämn cykel på 30 dagar, lutealfasen har varit runt 13 dagar +/- 1-2 dagar sedan jag slutade med p-ring i augusti. Jag har sedan dess använt digitala äl-tester. Tempat varje morgon vid samma tid +/- 30 minuter.
Nu till min fråga: Denna månaden fick jag positivt äl-test (fast gubbe) den 18/11, en söndag. Tempen var låg 18e-22, den 23 hade jag 36,59, men jag var förkyld och hade druckit alkohol dagen innan så jag tog den som avvikande.
Nu idag, alltså drygt 1 vecka efter positivt äl-test hade jag en tempökning så NC menar att jag hade ägglossning den 25!!
Att tillägga är också att när jag kollade på NC igår, hade den flyttat fram bim från den 3/12 till den 1/12.
Nu är den flyttad igen till den 8/12...
Vad kan ha hänt? Jag borde väl inte ha fått positivt på äl-testerna förra helgen om äl skedde så sent som i helgen?! I så fall är det kört för oss denna månaden eftersom vi vart på resande fot hela helgen och inte sexat alls :'(
BIM flyttas ju med förutspådd och bekräftad ÄL. Så atr den hoppat till 8 dec är för att ÄL ligger senare än den trodde.
Vad händer om du avmarkerar de två temptopparna i början av cykeln (ser ut som 4e och 8e eventuellt) och lägger in tempen du tog bort den 23e?