Jojjans skrev 2018-11-27 18:57:32 följande:
Tack <3 så skönt att höra några lugnande ord.
Jag har liksom ALLTID haft så regelbunden cykel och upplevt äl-smärta varje månad och trots att jag i många år varit ledsen över att jag inte träffat rätt person att skaffa barn med så har jag aldrig varit orolig över min fertilitet (har 3 aborter i bagaget).
När jag äntligen träffat rätt person - och väntat in att han blivit redo - så blev jag gravid på andra försöket men fick vi ett missfall i vecka 16. Att jag är fertil har liksom varit min enda trygghet i all den här väntan på graviditet och sorg efter missfall. Jag orkar verkligen inte att min cykel börjar strula nu.
Långt inlägg men behövde verkligen skriva av mig :(
Jag beklagar ditt missfall, förstår att det inte kan ha varit eller är lätt <3 Mycket oro och ångest är det inför att skaffa barn. Men har du blivit gravid en gång och du kan garanterat bli det igen. Du vet att båda du och han kan skapa ett barn, jag är säker på att ni kommer att lyckas.
Sedan är det normalt att kroppen hoppar över någon ÄL per år. OM det nu skulle vara så, så kommer den säkert som vanligt nästa månad. Men såg att din temp stigit nu så din ÄL lär absolut ha varit!
När har du bim?