• Anonym (Maja)

Ni ger mig ångest inför aborten

Det är så hemskt att läsa om hur de aborterade bebisarna andas, lämnas att dö. Vem ska man tro på? Är allt politisk propaganda, åt bägge håll eller det ena?

Jag mår så sjukt dåligt inför min stundande abort. Ska min bebis vara rädd, kall, ensam...

• Svar på tråden Ni ger mig ångest inför aborten
  • Anonym (..)
    Anonym (Maja) skrev 2018-09-09 16:28:05 följande:

Fast smärtan kommer ju vara ännu värre i v 40

Nej faktiskt inte . Värkarna är dom samma i vecka 18 som i vecka 40
  • Anonym (Miss)
    Anonym (Maja) skrev 2018-09-09 13:57:21 följande:
    Det var det tidigaste som gick efter alla tester för att utreda vad som var fel.
    Ledsen att höra att det är fel på barnet. Det är ju föräldrars största skräck!

Jag tycker du gör rätt, därmed inte sagt att det är lätt. Jag förstår att det kommer vara och är jobbigt. Tillåt dig att tycka det. Tillåt dig att sörja!

All kärlek till dig! <3
  • Anonym (..)
    Anonym (Maja) skrev 2018-09-09 16:28:05 följande:

Fast smärtan kommer ju vara ännu värre i v 40

Sen vet man aldrig i förväg hur man kommer må efter aborten. Jag trodde som många andra att en abort är bara att göra men jag visste inte att det inte va så förän det va försent. Hade aldrig trott eller kunnat föreställa mig den psykiska smärta som uppkom efter aborten
  • Anonym (Miss)
    Anonym (???) skrev 2018-09-09 14:27:23 följande:
    21+6 är abort gränsen. För 22+0 så har barnet redan rätt till sjukvård. Och här blir det ju ett dilemma, och jag förstår en läkare som kommer föröka rädda ett liv som föds efter 22+0, för enligt lagen har det rätt till sjukvård. Och enligt lagen så hade den rätt att dö när abort beslutet gjordes. Vad följer man? Skulle du som läkare stå och titta på när den står och kämpar för att andas? För att det är bestämt av någon som inte befinner sig i rummet? Jag tror det skulle vara svårt att inte göra något i den situationen.

Men att vänta så sent är en obehaglig upplevelse för alla involverade, och det måste ses till så detta inte kan ske.

Tycker jag läst igenom hela tråden och kan inte finna någon info om att TS bebis är sjuk. Men jag kan ha missat det, i så fall så är ju läget ett helt annat. Det är ju inget man kan göra åt saken, oavsett hur fostret ser ut när det föds fram. En hemsk situation, och jag beklagar. Livet är verkligen inte alltid rättvist.
    Det är ju en abort i vecka 18 detta gäller!

Barnet överlever inte utanför livmodern i vecka 18! Lungorna är inte tillräckligt utvecklade för det. TS har skrivit att det är fel på barnet och att det blivit en så sen abort för att det tagit tid att säkerställa det.

Skriv inte om vecka 22, när det handlar om vecka 18. Det är en enorm skillnad!
  • Anonym (..)
    Anonym (Miss) skrev 2018-09-09 18:46:16 följande:

Ledsen att höra att det är fel på barnet. Det är ju föräldrars största skräck!

Jag tycker du gör rätt, därmed inte sagt att det är lätt. Jag förstår att det kommer vara och är jobbigt. Tillåt dig att tycka det. Tillåt dig att sörja!

All kärlek till dig! <3

Oj visste inte att det va fel på barnet. Men det är som att välja mellan pest och kolera. En abort är aldrig rolig men det är heller inte roligt att ha ett allvarligt sjukt barn. Man måste i detta fall väga för och nackdelar och även tänka på barnets bästa och barnet förtjänar ett värdigt liv. Abort är hemskt men det är ännu hemskare att se sitt barn må dåligt. Mycket svårt beslut
  • Anonym (Jill)
    Anonym (???) skrev 2018-09-09 14:27:23 följande:

21+6 är abort gränsen. För 22+0 så har barnet redan rätt till sjukvård. Och här blir det ju ett dilemma, och jag förstår en läkare som kommer föröka rädda ett liv som föds efter 22+0, för enligt lagen har det rätt till sjukvård. Och enligt lagen så hade den rätt att dö när abort beslutet gjordes. Vad följer man? Skulle du som läkare stå och titta på när den står och kämpar för att andas? För att det är bestämt av någon som inte befinner sig i rummet? Jag tror det skulle vara svårt att inte göra något i den situationen.

Men att vänta så sent är en obehaglig upplevelse för alla involverade, och det måste ses till så detta inte kan ske.

Tycker jag läst igenom hela tråden och kan inte finna någon info om att TS bebis är sjuk. Men jag kan ha missat det, i så fall så är ju läget ett helt annat. Det är ju inget man kan göra åt saken, oavsett hur fostret ser ut när det föds fram. En hemsk situation, och jag beklagar. Livet är verkligen inte alltid rättvist.

Jag tog för givet att något var fel på bebisen. Gör man abort så sent så är det med absolut största sannolikhet på grund av att något är fel. Det kan en apa räkna ut.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (..) skrev 2018-09-09 18:42:25 följande:
    Risken är såklart större ju tidigare barnet fötts men risken för lätta skador är fortfarande större än risken för svåra skador. Man hade aldrig försökt rädda barnen annars
    Man försöker ju heller inte rädda alla som föds tidigt utan det sker en bedömning innan man gör insatser.
  • Anonym (..)

Kramar och styrka till dig ts <3

• Anonym (Miss)
    Anonym (..) skrev 2018-09-09 18:46:25 följande:
    Sen vet man aldrig i förväg hur man kommer må efter aborten. Jag trodde som många andra att en abort är bara att göra men jag visste inte att det inte va så förän det va försent. Hade aldrig trott eller kunnat föreställa mig den psykiska smärta som uppkom efter aborten
    Vad var det för fel på ditt barn?
Svar på tråden Ni ger mig ångest inför aborten