Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Kan ni sluta använda hen!?!?

LiljaSagittarius skrev 2018-09-06 09:08:26 följande:

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

Du har ingen aning om vad ordet barnmisshandel betyder märker jag.
  • Nomanisanisland
    Anonym (M) skrev 2018-09-06 10:42:09 följande:

Håller med om att det är jättelöjligt att kalla folk för hen! Ni vet för övrigt att hen betyder höna på engelska? Inte skulle jag vilja bli kallad för höna!

Vilket medvetet trams. Barn betyder höna på engelska, kind betyder barn på tyska och så vidare, det har ingenting med någonting att göra i den här diskussionen. För att inte tala om att det finns gott om ord som betyder olika saker på samma språk.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Spyr på hen) skrev 2018-09-08 02:04:02 följande:

Soyr bokstavligen på hen..

Nu tror jag du far med osanning (eller inte har förstått vad bokstavligen betyder).
  • Nomanisanisland
    Anonym (Hen har kidnappats av de lata) skrev 2018-09-06 10:08:14 följande:

Från början användes "hen" som en beteckning på en person som var transsexuell som inte kunde eller ville identifiera sig som varken "han" eller "hon". Det tyckte jag var bra och helt OK. Men sen kidnappades "hen" och började användas istället för och synonymt med "han eller hon" och fick alltså en helt annan betydelse. För mig betyder "hen" en transsexuell person. När jag läser på t.ex. 1177 och det står om "barnmorskan ... hen" slår det runt för mig. Är alla barnmorskor transsexuella?

Lika dant är det med ordet regnbågsfamilj som fått en helt annan betydelse än vad det hade från början i och med att man började använda regnbågsflaggan inom HBTQ-rörelsen.

Och du lyckas inte utröna hur sammanhanget att 1177 inte bryr sig så mycket om barnmorskans sexualitet?
  • Nomanisanisland

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

Vad är det för fel på folk som tror att de tillkommer dem att diktera andras språkbruk och som har valt att vara fullständigt okunniga om vad som konstituerar barnmisshandel?
  • Nomanisanisland
    Anonym (M) skrev 2018-09-06 19:07:19 följande:
    Lämna personangreppen i sandlådan va, den enda dom säger något om är dig själv! Jag vet mycket väl att det finns många ord på svenska som betyder något på ett annat språk, nu råkar jag bara tycka att just hen och sättet vi använder det på är så urbota löjligt! Antingen är man en man eller en kvinna. För övrigt godkänner inte ens den automatiska svenska stavningskollen det ordet.
    Fast att välja att inte förstå att samma ord kan betyda olika saker på olika språk och ibland på samma språk, är ju att göra sig dum. Precis som snillet i trådstarten som valt att inte begripa vad barnmisshandel är.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-06 21:35:36 följande:
    Påhittade ordet hen kom ju till pga en liten grupp personers lättkränkthet
    Nej men trådstarten föddes ur en liten grupps lättkränkthet och omedvetenhet om vad barnmisshandel är.
  • Nomanisanisland
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 13:02:43 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men om vi ska ha ett "tredje kön" så kommer de kosta väldigt mkt för samhället och bli krångligt. VAR ska en "hen" föda barn? Var hamnar prostataproblemen? Hur gör man med offentliga toaletter (som knappt det finns så det räcker för oss MED kön)
    Förslagsvis föder hen barn på en förlossningsklinik och får i förekommande fall sin prostata kontrollerad av t.ex. en urolog? Varför skulle det ändras. Och offentliga toaletter är väl bara att göra unisex, så spar vi lite pengar istället.
  • Nomanisanisland

Lögn och skitprat. Varför ljuger du och sprider dynga?
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?