Inlägg från: Anonym (Det finns bara två kön!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det finns bara två kön!)

Kan ni sluta använda hen!?!?

Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 13:53:27 följande:
    Alltså för det första heter det inte hermafrodit. Det används endast i djurvärlden. Det heter intersexualism och de människorna har inte XY eller XX-kromosomer. De har XXY, alltså ett tredje kön eller båda könen. Hur de väljer att benämna sig får de välja själva.

Självklart är personen som korrigerar sitt kön det kön de korrigerar till. Det är därför man använder ordet korrigera. Man byter inte kön. Om barn vill kalla sig för hen kan de väl få göra det? De flesta känner på sig i tidig ålder. Om de endast hittar på eller ej är ju inte relevant. Individen är fri.
    Vad det heter spelar väl ingen roll, du vet ju vad som avses.
    Det hette länge just hermafrodit.
    Sedan blev någon kränkt och det nya ordet hittades på.

Sedan skriver du att "självklart är personen som korrigerar sitt kön det kön de korrigerar till". När du annars hävdar att könet inte sitter i könsorganet... ?

Nej, en man som klippt av kuken och vänt den ut och in är inte en kvinna. Kvinna föds man till. En man som "bytt kön" är resten av livet beroende av hormoner, vet du varför? Jo för utan tillskott kvinnligt könshormon blir han... MAN igen. En man med en konstgjord mus.

Herregud...................
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 14:30:27 följande:
    Så en människa som föds med en vagina men har XXY -kromosomer anser du är en kvinna? Du tror alltså på allvar att könet avgörs sv könsorganet? Otroligt naivt isf. Att man vill ändra sitt könsorgan till det som är socialt kopplat till det könet är inte så konstigt men alla hör inre det.

Ja man föds in i sitt kön. Det avgörs dock inte på könsorganet.
    Kort och koncist.
    Könet bestäms av könsorganet.
    Ignoramus skrev 2018-09-09 15:53:27 följande:

Så om någon söver dig inatt och könsopererar dig inatt mot din vilja så att du vaknar upp med det andra könet mellan benet, kommer du då direkt känna dig som det motsatta könet per automatik? Det har ingenting med andra faktorer att göra?

Nej, absolut inte. Det tror jag att jag redan skrivit om.

Man blir inte det andra könet för att man skär sönder och bygger om sitt underliv.
    Man blir inte heller elefant om man opererar bort näsan och ersätter en med en snabel.
    Ignoramus skrev 2018-09-09 17:44:49 följande:

Fast om folk hävdade att elefanten var en elefant endast pga snabeln skulle jag vara beredd om att hålla med om att man då hade förvandlats till en elefant.

Alltså är könet Inte kopplat till könsorganet.

Dumheter.
    Givetvis är könet kopplat till könsorganet.

Har du missat att det heter "kvinnliga/manliga könsorgan"?
    Att fittförsedda personer besöker kvinnokliniker? Och då menar jag inte låtsasfittor för de är inget mer än ett konstgjort hål som måste penetreras regelbundet för att inte växa ihop. AKA opererade män.
    Ignoramus skrev 2018-09-09 18:21:22 följande:

Nej. Bevisligen kan en tillhöra ett annat kön än det en har mellan benen. Eller en blandning. Eller ingenting.

Jag skulle iofs vara villig att hålla med dig om all laddning kring orden försvann. Att det inte fanns något manligt eller kvinnligt, vare sig det rörde sig om egenskaper, sysslor eller saker. Om allt var fullständigt könsneutralt (insert drömsk, lycklig suck) inom alla områden så skulle det (antagligen) inte spela någon roll vad folk blev könade till eftersom det inte gjort någon som helst skillnad annat än i rent fortplantningssyfte.

En?
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?