Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Kan ni sluta använda hen!?!?

Håller med om att det är jättelöjligt att kalla folk för hen! Ni vet för övrigt att hen betyder höna på engelska? Inte skulle jag vilja bli kallad för höna!

• Anonym (M)
    Akira Öken skrev 2018-09-06 16:40:08 följande:
    Utifrån det du skriver lär det vara svårt för dig att överhuvudtaget föra ett samtal, om du inte kan använda ord som har en annan betydelse på ett annat språk...
    Lämna personangreppen i sandlådan va, den enda dom säger något om är dig själv! Jag vet mycket väl att det finns många ord på svenska som betyder något på ett annat språk, nu råkar jag bara tycka att just hen och sättet vi använder det på är så urbota löjligt! Antingen är man en man eller en kvinna. För övrigt godkänner inte ens den automatiska svenska stavningskollen det ordet.
  • Anonym (M)
    Akira Öken skrev 2018-09-06 19:39:10 följande:
    Du tar det som ett personangrepp att anta att någon har svårt att kommunicera om det inte går att använda ord som har annan betydelse på annat språk? Det är noterat.

Du får tycka ordet är hur löjligt du vill och det står dig fritt att använda precis vilka ord du vill. Det är argumentet som inte håller.
    Det där med höna är egentligen bara en parentes. Det kunde lika gärna betyda "drottning över hela världen" och jag skulle i alla fall tycka det är ett dumt ord. För det finns bara två kön! Och vill man inte skriva om det är en han eller hon, så skriv han/hon eller den.
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?