Kan ni sluta använda hen!?!?
Jävla korkade SD-människor ni är. Ni är så jävla värdelösa & fattar inte att det är jätteanvändbart på massa andra ställen än de ni tror.
Jävla korkade SD-människor ni är. Ni är så jävla värdelösa & fattar inte att det är jätteanvändbart på massa andra ställen än de ni tror.
I Finskan finns hen sedan länge. Det har alltid funnits ett neutralt tilltall om inte vet kön eller om den man tilltalar inte är maskulin eller feminin.
Ska vi ta bort det nu när svenskarna inte klarar av att utvidga sitt språk ?
Nja, tycker ganska många användare här även har svårt att hantera det genom att blanda in det på konstiga vis i meningar..
Min dotter äter pizza men hen gillar inte kinamat.
Tycker i alla fall jag är ett konstigt sätt att använda det, som om man är rädd att använda ordet han eller hon utan måste skriva hen. Fastän man fastställer att det är en han eller hon i resterande delar av texten, och det är väl inte så det är tänkt att användas??
(kan dock ha fel så läxa upp mig i så fall)
Sant
Har dock sätt i ganska många trådar genom tiden att folk felanvänder det på detta sätt, och det tycker jag blir lite fel. Själv använder jag inte hen utan skriver tex denne eller personen, men det är bara för att jag alltid gjort det och jag har inte skrivit något ännu där jag anser att jag behöver använda just hen