Rudbeckius skrev 2019-07-22 18:43:15 följande:
Ledsamt att höra. Du menar att pappas otrohet skapade en orsakskedja som bildligt dödade er kärnfamilj? Och att den otroheten varken kan förstås eller någonsin i livet förlåtas av dig som din pappas dotter?
Tvång är aldrig bra. Men du beskrivet inte ett fall där den ene föräldern lierat sig med barnet för att frysa ut den andre föräldern. Det är sådana fall vi pratat om i tråden. Ditt avståndstagande har ju skett självständigt om jag förstår dug rätt?
Det säger ju iofs mina barn med (mitt hem är inte hemtrevligt, jag skrev för desperata meddelanden när de rymde för flera år sedan, de vill aldrig lära känns Bonusfamiljen) men de har de åsikterna från sin mamma som stöttar dem med att de därmed har fullgott skäl att inte bo varannan vecka eller svara i telefon eller ens ses en sekund på helger eller kalas... du träffade ju allt din pappa under åren även om ni aldrig fick tillbaka barndomens tillit igen?
Han var otrogen. Han skiljde sig. Vår familj dog. Jag kände mig föräldralös. Aldrig någonsin att jag kan förlåta honom för otrohet - det värsta man kan begå i mina ögon. Aldrig att jag förlåter honom för allt lidande jag gått igenom, aldrig att jag förlåter att jag tvingades att bo med min mobbare. Aldrig förlåter jag att jag böev hemlös(två bostäder gör inte ett hem). Aldrig att jag förlåter alla känslomässiga ärr som aldrig går bort. Aldrig att jag förlåter honom hur otrygg han gjort mig.
Jag önskar att min mamma lierat sig MED MIG! Att någon stått på min sida! Jag önskar att jag sluppit träffa pappa helt. Pappa tyckte sig också veta så mycket om mig... Du vet inte om ditt ex står bakom dina barns agerande. Du vet inte hur de mår innerst inne. Varför ska de lära känna främlingar som inte alls är deras familj?
Enda anledningen till att jag träffar pappa idag är atg jag fick barn som 17-åring(för att jag ville ha en familj, hello daddy issues som sagt) då pappa fortfarande hade viss makt över mig så han och barnbarnen har en bra relation och den tänker jah inte förstöra.