Inlägg från: hejhej019 |Visa alla inlägg
  • hejhej019

Vad göra?

tommieu skrev 2018-09-04 19:46:21 följande:

Hej

Har hamnat i väldig sits.

Jag är ensam inkomsttagare i min familj (2 vuxna, 3 barn)

Frun har inget jobb och ingen inkomst alls.

Det har inte varit lätt men vi har fått det att funka med bara min lön ganska länge.

Fram tills nu. Denna månad fick jag lite mindre i lön än vad vi skulle behöva.

Utgifterna är ju densamma oavsett hur mycket man får ut. Vi skar ner på allt vi kunde denna månad. Ändå sitter jag här nu. 16 dagar innan barnbidraget och 200 kr kvar på kontot.

Har frågat runt till alla anhöriga men ingen har möjlighet att låna ut något just nu.

Ringde till soc idag och fick där rådet att låna av anhöriga för dom har såna köer så dom hinner inte ens börja handlägga mitt ärende innan barnbidrag och lön kommer. Blir lite tokigt då eftersom inga anhöriga kan låna ut. Ena dottern fyller år nästa vecka och vill ju att hon (alla andra barn också naturligtvis) iallafall ska få äta sig mätt på sin födelsedag även om man inte kan ordna något vettigt kalas åt henne.

Så har någon tips på hur man får fram pengar illa kvickt. Har redan sålt av allt av värde så det är också uteslutet.

Tacksam för tips

Låter tufft, men lycka till och kämpa på. Tyvärr har jag inga råd jag kan ge, än att hoppas att det löser sig för dig. 
Svar på tråden Vad göra?