Min mamma stack nyss
Min mamma stack nyss. Hon tog bilen, sade att hon skulle köra till sommarstugan och vara där hela veckan. Hon bara kom hem från jobbet och sade det. Helt så där. Jag blev skitorolig och bad henne förklara, men hon bara babblade på att hon var trött och att min pappa aldrig kan fixa någonting här hemma. Att allt tar sådan jävla lång tid och ingenting blir klart.
Vi har precis flyttat in i ett ganska gammalt hus, ett hus som krävs renovering och liknande skit. Mina föräldrar har bråkat förut och det är oftast mamma som börjar; hon klagar, fan gnäller och skriker på pappa som fan alltid är trött då han jobbar både dag och natt på ett tungt fysiskt arbete.
Jag känner mig helt jävla ensam, övergiven. Min mamma är det finaste jag har och hon är min trygghet i allt, men nu är hon plötsligt borta och jag kan inte nå henne. Jag vet att det inte liksom är som hon lämnade mig för evigt eller att jag aldrig kommer se henne igen, men jag fick ingen riktig förklaring ens. Hon sade inte ens hejdå till mig eller sade att hon kommer tillbaka, nä den där jäveln skrek bara att jag är likadan som pappa; lat, inkompetent och liknande medan hon tre timmar tidigare sade att jag är så fin och hon är så stolt över mig.
Hon bara stack, mitt i impulsen utan att ens överväga hur resten av familjen kommer påverkas
Jag gillar egentligen inte att sitta klaga på mina problem och spilla ut dem till folk, men just nu är jag helt förstörd. Tårarna bara rinner och jag vill bara ha min mamma, men hon är så jävla förbannad och vägrar prata ut om saker och ting.
Vad ska jag göra? Jag vill skriva och ringa till henne att hon ska komma tillbaka och att lämna saker bakom sig i en stor jävla röra löser ingenting. Jag vill följa med henne, kanske ta bussen eller tåget till stugan, men samtidigt vill jag inte lämna min pappa, min pappa som gör så mycket men ändå får skit för det. Snälla hjälp mig någon, jag uppskattar alla sorts tips och råd.
Tack <3