• Anonym (M)

Socialen försöker slita sönder vår familj.

Sonen har ingen anledning att NÅGONSIN sätta sin fot i huset igen då han fyllt 18år. Ni ska även fullfölja anmälan om misshandeln han utsatte dig för, han behöver uppenbarligen lära sig den hårda vägen att man inte ger sig på folk oprovocerat och han inte är nån jävla tupp. Hans sötebrödsdagar är över och förbi.

Flytta ut och låt det lugna sig, du går fel väg. Att du hellre går och får en dom på att du ska få leva med din fästmö men skiter i att sonen ska få ett straff visar på ett tunnelseende hos dig där du glömmer den springande punkten som fick denna situation att eskalera från början.

Så gör om gör rätt.

• Anonym (M)
    Anonym (Nedbruten man) skrev 2018-09-04 14:45:01 följande:

Iom, att pojken ses som ett "problembarn" så har jag svårt att tänka mig att socialen tappar intresset. Han kan inte läsa ordentligt, kan inte räkna osv. Vi är övertygade om att det finns en diagnos någonstans att hitta. Skolan var påväg att göra en orosanmälan då dem uppfattat fästmön som trött och utmattad (detta var innan vi flyttade ihop vilket skedde nu i somras.)

Jag är villig att offra allt om jag vet att det upphör efter ett tag men jag har erfarenhet av HVB hem och socialen och alla instinkter säger åt mig att de inte kommer låta detta bero. Dem ljuger för fästmön och hotar henne, tvingar henne att "välja" mellan sonen och mig. Den människan min kärlek ser i mig är inte den personen som socialtjänsten ser, de hänvisar dessutom till mina avtjänade straff när de försöker rättfärdiga sina argument inför min fästmö.

Att jag dessutom vill strida beror delvis på att jag har ingen möjlighet att hitta bostad så som det verkar just nu. Jag har flyttat hela mitt liv för kärlekens skull och nu ser jag hur det håller på att rasa sönder utan att jag verkar kunna göra något för att rädda detta.

Men varför tar du inte till dig faktumet? Stannar du hos henne o ni förlorar tar soc hennes son (och soc går sällan förlorande ur striden) spec inte med din historia, det kommer vändas mot dig oavsett vem du är idag. Vad med det är det som du inte förstår?
Svar på tråden Socialen försöker slita sönder vår familj.