Inlägg från: Miccim |Visa alla inlägg
  • Miccim

Vi med BIM oktober 2018

saijda skrev 2018-10-09 09:54:39 följande:

Nu kom det igen brunt blod på pappret efter jag har varit på toa. Och testet imorse visade -. Så skumt, vet inte vad jag ska tro :( någon som känner igen sig?

Nej vad tråkigt.. :( Är det samma typ av test du testat med tidigare? Vid mitt första missfall fick jag negativt dagen efter det kom rött blod, hade haft brunt blod innan.
  • Miccim
    eaalin skrev 2018-10-09 10:35:05 följande:

Lämnar gruppen för är ändå ingen som svarar som man kan bolla med här

Tråkigt att du lämnar gruppen. Jag tror gruppen är så pass stor att många missar inlägg som skrivits. Jag har sett vad du skrivit och äl-stickorna men jag har ingen erfarenhet av sånna så känner inte att jag kan ge något bra svar.
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-09 10:47:26 följande:

Ja det är det :( vi får se vad som händer... men molvärken är kvar, ömma brösten är kvar och halsbrännan. Tempen är också hög fortfarande. Men vågar inte tro längre :(

Förstår att du tappar tron. Tyvärr kanske du får ställa in dig på det värsta, speciellt om testet blivit negativt.
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-09 10:57:23 följande:

Antagligen så är det mensen som kommer dyka upp nu, över en vecka sen. Och att testen var spökstreck... :(

Månaden innan jag plussade (2017) så var mensen ungefär en vecka sen. Detta är däremot så skumt, för sedan i somras blir min mens senare och senare för varje månad. Och såhär lång har inte min cykel varit sedan jag plussade och fick missfall. Allt detta känns så konstigt :( vet inte vad jag ska tro..

Jobbigt att cykeln blir längre. Måste vara hormoner i obalans. Har läst någonstans att rosenrot kan korta ned cykeln igen. Har du läst om det?
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-09 11:10:54 följande:

Ja den har varierat en del. Just nu är medellängden på cykeln 32 dagar. Bifogar bild. Ja det kanske det är, äter olika vitaminer men kanske ska börja med rosenrot. Ja jag har läst om det. Däremot så vågar jag inte börja med det fören jag vet vad som händer med kroppen.

Här har du en bild på mina cyklar sedan graviditeten och missfallet. De två cyklarna innan dess, efter jag slutade med mini piller, var på 29 dagar och därefter på 36 dagar...

Ja de verkar ju vara ganska oregelbundna. Men inte så stor skillnad när det bara skiljer några dagar. Det är väl de på 40 dagar som sticker ut. Kanske kan vara värt att prova något för att stabilisera.

Mina cykler är på 29-31 dagar. Nästan på pricken samma datum varje månad, exempelvis 8:de varje månad.
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-09 11:39:14 följande:

Den förra på 40 dagar var i samband med graviditeten och missfallet... ah funderar på att testa rosenrot. Min flyttas hela tiden till senare på månaden. Från början var det mitten av månaden, nu är det början av månaden därpå eller vad man ska säga :0

Nu är jag ju ingen expert på detta, men det verkar ju ändå inte skilja så mycket på cyklerna då. Att den var lång efter missfall är nog ganska vanligt. Och nu denna gång så har du ju ändå fått svaga streck på testen som kan ha påverkat.
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 06:31:04 följande:

Förstår ingenting, hade bruna flytningar/spottings igår och var säker på att mensen rann till (ursäkta detaljer) på vägen hem, men nä, bara mer bruna flytningar... vet inte vad jag ska tro. Den skulle kunna komma imorgon men kanske testar idag ändå för inte heller har min temp gått ner..

Antar att du inte brukar ha så innan mens? Skadar väl inte att testa så länge du är beredd på negativt. Brukar tempen gå ner innan mens alltså? Är din BIM idag eller?
  • Miccim

Nu är jag på BIM +2 och ingen mens, idag får jag förhoppningsvis nya test i brevlådan, så längtar tills postbilen kommer. :) Kan ju vara så att mensen blivit oregelbunden efter missfallen med, då jag inte direkt har några symptom. (hade mer symptom veckan efter äl)

Är det tokigt om jag känner förhoppningar?

• Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 06:56:57 följande:

Jag får ibland spottings ett par dagar innan mens, men då brukar dom vara rosa inte bruna. Har inte tempat så många månader så osäker på hur det brukar vara innan mens. Sist jag tempar blev jag gravid.

Tog ett test nu och det var negativt. Antar att jag fått bruna flytningar pga missfallet, och att jag inte haft mens sen i maj kanske gör den lite trögstartad.. kommer säkert imorgon eller under dagen.

Minns inte vad du skrivit om dina missfall? Låter jobbigt att du haft flera. Hur länge har du försökt och när har missfallen hänt, om det är ok att fråga?

Okej. Skönt att du gjorde ett test iaf, så slipper du fundera om det blev något denna månaden eller ej. Första mensen kan ju vara lite annorlunda efter missfall. För du hade väl inte hunnit ha mens ännu efter ditt missfall? (om jag minns rätt.?)

Vi har försökt aktivt få barn sedan april 2017. Blev ju såklart överlyckliga när vi tillslut lyckades, skulle haft bf i januari 2019 om jag inte minns fel. Slutade i ett tidigt missfall vecka 6. Vilket ändå gick att skaka av sig, och vi började föröka på en gång. Blev gravid utan en mens mellan och den graviditeten höll sig kvar till vecka 10. (skulle haft bf mars). Även fast det var tidigt missfall även det så var andra missfallet betydligt jobbigare, då det blivit två gånger på raken. Så nu är jag väl både rädd för att det ska dröja ett år till innan vi lyckas igen och rädd för att bli gravid för då riskerar jag ju att få fler missfall. (speciellt när jag inte vet vad de andra berodde på)
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 07:23:25 följande:

Usch vad tungt och jobbigt! Då hade vi varit beräknade näravarandra, jag skulle ha haft BF slutet av feb.

Men tycker väl absolut att du kan hoppas om det redan gått två dagar! Vet du när du hade ägglossning? Hur många cykler (och försök) har du haft sen senaste missfallet?

Men det stämmer att detta är min första mens efter missfallet för 5 veckor sen. Vet att jag hade äl 27/9, kollade både med stickor (svag stegring 26/9), temphöjning 29/9 och molvärk 27/9. Snabbt av kroppen ändå med tanke på hur sent missfallet var.

Beklagar verkligen ditt missfall, kan inte föreställa mig hur det är att gå igenom ett sent missfall.

Det är konstigt hur snabbt kroppen återhämtar sig efter missfall. Jag som blivit gravid direkt efter missfall kan tycka i efterhand att det är en fördel att vänta en mens för då hinner hormonerna hamna i balans lite mer. Märker skillnad i kroppen och knoppen.

Vi har väntat en mens nu sedan senaste missfallet så det är egentligen första försöket sedan dess. Så det vore ju otroligt om det gick vägen denna gång. Enligt beräkningar äl 22/9 men sen fick mitt digitala äl-test error och kunde inte köpa ett nytt. Vi myste 22:a och 24:a, så kanske inte optimalt med mys men chansen finns ju!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018