Inlägg från: Miccim |Visa alla inlägg
  • Miccim

Vi med BIM oktober 2018

Johannamari skrev 2018-10-06 16:31:46 följande:

Hej! 

Och grattis till alla som plussat. 

Jag har Bim nästa helg. Hur lång innan kan man testa sig? Är så nyfiken att jag spricker. Sambon bara suckar. Är det för tidigt att försöka sig på ett test nu?

Det verkar ju funka för vissa att testa sig BIM - 6 med tidiga tester, men att du får vara inställd på att göra fler tester närmare BIM för att vara mer säker. Det är svårt att låta bli att testa! :)
  • Miccim
    Babbiss skrev 2018-10-07 09:52:16 följande:

Det var plus!! Känner mig lite chockad även om det var ett svagt svagt streck igår. Enligt Flo BIM-5 men när jag kollade Ptracker var det BIM-3 idag och det känns mer rimligt!

Grattis!!! :)
  • Miccim
    Pearlbluee skrev 2018-10-07 10:21:59 följande:

Jag plussade imorse! Har bim på torsdag men kunde inte hålla mig tills dess.

Grattis! :)
  • Miccim
    Jumän skrev 2018-10-08 09:29:38 följande:

Känner mig som en total newbie här... Men.... Vad rekommenderar ni för grav.test?

Börjar känna mig otålig och vill testa! Bim -1 idag, och då jag normalt sett har extrem pms men nu känner NOLL så är jag väldigt förhoppningsfull

Så nära BIM kan du i stort sett testa med vilket du vill. Jag föredrar att ta ett digitalt med veckoindikator om jag har bim eller är nära, typ dagen innan. Då det blir så tydligt "gravid" eller "inte gravid". :)
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-08 15:32:44 följande:

När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :(

Hade du fått ett plus? Skulle du haft mens ungefär nu annars?
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-08 16:37:23 följande:

Ja jag fick svagt plus på rfsu tre dagar i rad. Inklusive idag. Finns bilder längre upp i tråden. Annars kan jag skicka på nytt. Enligt fertilityfriend så skulle mensen kommit i fredags.

Okej, jag tänkte att ibland verkar vissa blöda när de skulle haft mens. Förhoppningsvis är det en helt ofarlig blödning, eftersom det är brunt är det även en gammal blödning. Vilket vi får hålla tummarna för att det är.
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-08 17:32:48 följande:

Kan det vara det som hände mig? Om det skulle vara mensen så hade det ju varit rött för det får jag alltid :0

Det är svårt att säga vad en brun blödning betyder. Eftersom du verkar vara gravid så kan det antingen vara en ofarlig gammal blödning eller så är det början på ett missfall. Det går som inte veta i förväg. Du får nog avvakta och se hur det utvecklar sig. Förhoppningsvis är det ingen fara!
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-08 18:14:33 följande:

Jo jag vet. Nu när jag var på toaletten så var det ingenting på pappret, som att inget hade hänt? :0 jag hoppas det är en ofarlig gammal blödning. Och inte missfall igen :/

Tror du jag kan ta ett nytt test eller ska jag avvakta ?

Usch det är så jobbigt när man tittar efter blod varje toalettbesök. Skönt att det slutat dock! Hade du bruna blödningar vid förra missfallet eller var det rött på en gång?

Jag skulle inte kunna låta bli att testa så jag är nog inte rätt person att fråga :) så det beror på hur många test du har :)
  • Miccim
    saijda skrev 2018-10-08 21:05:27 följande:

Ja verkligen hatar sånt, påminner mig om missfallet :(

Nej jag hade bara rött. Samma sak vid mens, aldrig brunt. Och förut var det lite brunt torrt(?) blod på pappret

Kan tänka mig att det påminner om det :(

Det är en helt annan graviditet än den förra, så jag hoppas innerligt att det inte behöver komma några mer blödningar för dig än det som var nu. Du får ta ett test framöver och se om strecket blivit starkare.
  • Miccim

BIM +1 (kanske +2 eller +3) och ingen mens ännu, får ju upp hoppet lite! Testade solklart negativt för 3 dagar sedan. Hade beställt flera gravidtetstest (inför bim november) som kommer på posten imorgon. Hoppas, hoppas mensen inte kommer!

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018