Inlägg från: cassandra92 |Visa alla inlägg
  • cassandra92

Vi med BIM oktober 2018

Manda25 skrev 2018-09-16 21:47:46 följande:

Hej!

Hoppar in i den här tråden jag också! Jag och min sambo har tänkt börja försöka att skaffa vårat första gemensamma barn nu i början av oktober. Min sambo har sedan tidigare en dotter. Otroligt läskigt, förväntansfullt och spännande är det! Jag har NC, tempar varje dag samt kör ägglossningstest enligt appen (har ÄL första veckan i oktober enligt NC.) Vi bestämde oss för att vi ville börja försöka skaffa barn tillsammans redan i juni i år, så jag har förberett mig med folsyra osv i god tid. Är de några fler som har förberett sig med tillskott, vitaminer osv?

Spännande att få följa alla med samma planer!

Jag har ätit folsyra i flera månader men inget annat, inte i syfte för att boosta. Vad äter du mer än folsyra?
  • cassandra92
    Manda25 skrev 2018-09-16 22:41:20 följande:

Jag äter multivitaminer för gravida just för att jag också vill se till att ha tillräckligt med depåer med alla vitaminer och mineraler (men främst folsyra) inför en förhoppningsvis kommande graviditet :) Men har funderat på att även börja äta fiskolja då vi är dåliga på att äta fisk här hemma. Vet inte riktigt heller om de är något mer man bör äta eller få i sig speciellt?

Nej det vet inte jag heller. Har bara hört folsyra. Äter zink, magnesium, järn, b och d vitamin också men det är mest för min acne och annat jag har läst är bra haha ;)
  • cassandra92
    MaalinJ skrev 2018-09-16 23:54:34 följande:

Ja Clearblue är det. Tror inte det finns några andra. Jag köper dom på apoteket

Okej!! Beställde nu! Tack!
  • cassandra92
    Canary skrev 2018-09-17 16:20:49 följande:

Fick till lite mys igår på LH-stegringsdagen, och försöker få till något sent ikväll också, och kanske imorgon. Har inte sett några äl-flytningar än, brukar tyvärr aldrig ha sådär trådigt.

Sen börjar den långa kampen att inte bli besviken om det inte händer något...

Hoppas vi får många plus i den här tråden!

Håller med! Hoppas verkligen på plus för många! :D
  • cassandra92
    Livethänder skrev 2018-09-17 18:27:06 följande:

Hej!

Hoppar in här från septembertråden då min mens dök upp tre dagar för tidigt :(

Kör andra månaden med mubkpeppar som jag åt sist jag blev gravid (eller om det var en slump)

Fick dock en kortare cykel än normalt vilket var oväntat.

Hoppas på att kroppen nu fattar vad den ska göra :)

Bim 15/9 enligt min app.

Trist med mensen... :/ Men välkommen hit! :) Vad är munkpeppar?
  • cassandra92
    Livethänder skrev 2018-09-17 22:42:36 följande:

Tack!

Det är ett naturläkemedel som sägs balansera menscykeln, minska blödning och pms besvär, öka fertiliteten osv, googla på munkpeppar gravid så finns det massor med intressant läsning :)

Tack, det ska jag göra! :)
  • cassandra92
    Canary skrev 2018-09-18 07:30:34 följande:

Fasen också, försökte få till det igår på förmodad ägglossningsdag. Men vi orkade inte så det fick bli avbrutet så att säga. Nu har vi glad gubbe-dagen och ett gäng dagar med blinkande gubbe att falla tillbaka på.

Känner att man får ju inte offra relationslyckan för att få ett sprut på rätt dag. Det kan ju dröja länge så man får ju försöka ta hand om varandra eller vad säger ni?

Jag tycker du tänker helt rätt. Det är bara svårt att tänka så ibland. Jag försöker inte heller att tvinga fram det om det inte går.

Roligt dock att man nästan alltid blir supersugna på varandra strax efter att man inte "behöver" ligga längre hahah
  • cassandra92
    Lala90 skrev 2018-09-18 05:45:28 följande:

Wohoo blinkande gubbe på ÄL-test idag :D vi är på gång! Fick till mys igårkväll så hoppar idag och kör imorgon om det inte blir fast redan då, visst blir det så enligt SMEM? Och inte varje dag från den blinkande redan? :)

Spännande! Jag har beställt digitala ägglossningstest som jag ska använda nästa månad om det inte tar sig. Men hoppas jag slipper! ;)
  • cassandra92
    Canary skrev 2018-09-18 12:27:21 följande:

Känns lite deppigt eftersom vi verkligen försökte, men till slut ba: Nepp, det var kul men det funkar inte, nu vill vi sova. :(

Givetvis lever hoppet i och med att vi fick till det dagen innan och några dagar innan det. Måste dock försöka att inte bli helt derailad av tankar på detta fram till BIM.

Man blir ju helt knäpp, det känns till exempel som att min hjärna tror att det blir större chans att jag är gravid om jag läser på allt om graviditet som jag kan, hänger på FL osv. Jag menar, det är ju helt och hållet upp till ägget och ev överlevande spermier nu, att jag läser hundra gravidbloggar påverkar ju ingenting i det här läget...

Jag vet vad du menar. Så är det verkligen. Ibland är det nästan jobbigare att läsa allt, för då blir man ledsen...

Man blir ju helt galen. Jag tycker väntan är värst. Man inbillar sig ju att man pajar det också ibland för att man tänker på det. Usch. Jag hoppas verkligen att det blir ett plus för oss!
  • cassandra92
    Canary skrev 2018-09-18 13:32:06 följande:

Exakt! Det borde vara max 3 dagar från ÄL till BIM :)

Då skulle det vara lättare att stå ut! :)

Jaa verkligen!!!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018