• Jilo

Vi med BIM oktober 2018

Väntarpåpluset skrev 2018-10-22 10:24:48 följande:

Grattis så roligt! Vilken dag är du på efter äl?

Tack <3 Såklart blev bilden jättedålig! På riktigt är strecket både starkare och tveklöst rött :)

Enligt cb digitala så är jag på äl + 9/10 men jag kände av äl redan dagarna innan. Sedan började symtomen redan på äl + 4 så det är ju också lite konstigt. Ska köpa digitalt i EM :)
  • Jilo
    Timal89 skrev 2018-10-22 10:57:50 följande:

Spännande med symptom redan på äl+4 vad kände du då? jag är äl+8/9 och tyckte oxå kag kände lite för ett par dagar swn..

Molvärk lite längre ner i magen än vanligt och illamående. Illamående är jag iofs ofta mellan äl och bim. Frusen och superdupertrött på kvällarna. Sedan kom dåligt tålamod med min tonåring och det fick mig verkligen att börja fundera :) Hugg i underlivet en dag. Tunga bröst. Igår fick jag hugg i ljumskarna, ömma bröstvårtor, ont i ryggen på ett speciellt sätt och värsta luktsinnet :)
  • Jilo
    cassandra92 skrev 2018-10-22 11:23:46 följande:

Ååååh va roligt!!! Stort grattis!! :D 

Tack :) Kan inte fatta det, så glad! :)

Nu håller jag tummarna för dig med!!
  • Jilo

Lite i tidigaste laget för digitalt men testade ändå :)

Kan rekommendera selen, olika omega, e- och c-vitamin. Gick igenom mitt hälsokostförråd för att se vad jag åt förra gången jag blev gravid och testade det denna månad. Dock inte E denna gång, men en snabb googling bekräftar att det är jättebra både för fertiliteten och tiden efter. C hittade jag inget om men personligen tycker jag det verkar bra... :)
  • Jilo
    EmmaAF skrev 2018-10-23 08:32:47 följande:

Stoort grattis! Sååå underbart

Tack! :)

Hur går det för dig? Har sett att du fått en del svaga streck :)
  • Jilo
    cassandra92 skrev 2018-10-23 09:36:01 följande:

Stort grattis!! Jag äter alla de kosttillskotten. Så håller alla tummar!!

Tack :)

Toppen! Håller tummarna med!
  • Jilo
    cassandra92 skrev 2018-10-23 09:36:01 följande:

Stort grattis!! Jag äter alla de kosttillskotten. Så håller alla tummar!!

Tack :)

Toppen! Håller tummarna med!
  • Jilo
    minnie768 skrev 2018-10-23 09:57:55 följande:

Åh GRATTIS!! :D

Äter inte selen eller omega. Men äter ett kosttillskott för kvinnor ska ska vara bra när man är, eller försöker bli gravid. Innehåller B6, B12, C, D, E, folsyra, järn och frukt och örtblandning. Tillsätter dock en tablett folsyra då kosttillskottet bara innehåller 200ug folsyra/dag, rek intag/dag är ju 500. Hört att man inte ska äta för mycket folsyra, men har en kompis som opererat sig för 1 år sedan (light version av GBP) och nu fått ordination av sin läkare att ta betydligt med än 500ug så jag tänker att det lilla överskottet jag får i mig varje dag inte kan skada :)

Tack :) Kanske testa selen och omega (främst dha) nästa månad - vilket jag verkligen hoppas att du inte behöver! :) Förra gången jag planerade barn åt jag dubbel dos folsyra två dagar av tre första månaden för att hinna få upp nivåerna i kroppen utifall att jag skulle bli gravid lika fort som när jag var yngre... :)
  • Jilo
    Linda4barnsmamma skrev 2018-10-23 22:56:07 följande:

Hej jag har följt den här tråden varje dag ????

Jag är på Bim- 2 idag och jag tog ett gravtest nu ikväll och positivt blev det.

Mina symtom är att jag mådde super illa i 3 dygn för några dagar sen och sen bara lite smått när jag blir hungrig och sen har jag haft konstig yrsel och jätte ont i mensmagen jag trodde verkligen att jag skulle få mensen. Men tempen ligger mellan 37.2 till 37.5. Mitt 5 barn blir det här.

Grattis!!
  • Jilo
    Tess 138 skrev 2018-10-24 06:55:59 följande:

Tog ett digitalt imorse. Spelar ingen roll hur mycket jag trodde att jag var gravid, vart så sjukt chockad ändå. Kan knappt tro det. Hoppas verkligen det går hela vägen!

Grattis!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018