Inlägg från: cassandra92 |Visa alla inlägg
  • cassandra92

Vi med BIM oktober 2018

Ero13 skrev 2018-09-08 11:08:07 följande:

Jag fick bara negativt förra månaden, men jag börjar misstänka att jag inte hade ägglossning förra månaden. Denna månad hade jag tänkt att testa med ÄT ett par dagar innan det förmodade datumet. För mig blir det då runt den 17de och jag tror jag har ägglossning 20, 21 eller 22 :)

Enligt min app ska jag ha ägglossning den 16e. Så när tycker du man borde börja testa då? Jag har testat förut men fått koll utslag.... Så det gav mig bara mer ångest.
  • cassandra92
    Ero13 skrev 2018-09-08 11:30:11 följande:

Jag har räknat själv på en cykel på 29-30 dagar och då har jag 20-21/9 men NC säger 23/9. Så jag tänker att jag ska vara på den säkra sidan och testa innan. Sedan är det nog viktigt att hålla ögonen öppna för symtom på ÄL. Jag brukar få tråkiga, nästan geleaktiga flytningar och ha ont i magen. Men jag hoppas verkligen att jag får positivt denna månad! Håller tummarna för dig med!

Jag har gått från NC till AVA Så får se hur det funkar. Men jag ska nog ta test från och med nästa måndag. Vilken tid på dygnet tar du?
  • cassandra92
    Ero13 skrev 2018-09-08 17:45:53 följande:

Jag hade tänkt att ta efter jobbet. Så mellan 14.30-17.30. Därför det är ju ingen idé att ta med morgonurin och på jobbet har jag inga möjligheter att testa :)

Men är det inte så att man måste ta på typ 4 timmars "gammalt" urin haha?
  • cassandra92
    småfossingar skrev 2018-09-09 09:29:41 följande:

Ja man har ju hört att det helst ska va från mitt på dagen eller nått. Men jag har alltid använt morgonurin, för att det passar bäst för mig att testa då och det har då alltid gått bra. Tycker det är svårt att låta bli för mycket vätskeintag och att hålla sig för att få ett inte allt för utspätt prov sen under dagen.

Ja så känner jag också. För rätt som det är så har man kissar och då måste man vänta fyra timmar till liksom haha så jag testar nog morgonurin.
  • cassandra92
    Canama skrev 2018-09-09 08:04:26 följande:

Hej! Hoppar in här från septembertråden...

Kort om mig/oss: jag är 29 år och min sambo är 26. Ingen av oss har barn från förut. Denna månad blir vårt andra ordentliga försök, men ha halvplanerat från juni/juli. Jag har använt natural cycles nästan två år.

Förra månaden använde jag ägglossningstest och NC men de blev inget ändå :(. Möjligen kan vi ha missat de eftersom sambon var bortrest innan ÄL.

Håller tummarna för alla oss här inne nu! Min mamma har barn som är födda april, maj och juni och hon tyckte de var bäst att ha en nyfödd i juni ;)

Välkommen! Jag tycker också en junibebis låter fantastiskt ;) Hur funfgerar det för dig med ägglossningstest? När tar du och så, får du utslag på stickan? Vill testa men vet inte riktigt hur det är bäst att göra.
  • cassandra92
    Nova92 skrev 2018-09-11 14:30:18 följande:

Alltså jag längtar så sjukt mycket efter barn! Är så himla nere idag, kan bero mycket på PMS. Hur för ni andra för att klara av längtan efter en liten?

Åh jag känner också så. Vissa dagar är värre än andra och idag är just en sån dag. Fy FAN va jag inte vill vänta mer. Jag har inget svar på hur jag gör. Jag hoppas bara att det ska ge sig eller att jag äntligen ska få ett jäkla plus. Hur gör du för att mildra?
  • cassandra92
    Pluviophile skrev 2018-09-11 08:30:04 följande:

Usch nu känns det inte kul. Enligt NC så ska jag ha ägglossning på lördag och min sambo är bortrest ons-sön. Hoppas verkligen att ägglossningen är sen denna månaden annars är det ju kört.. Lite tråkigt känns det men jag får mäta på och hoppas att den är sen. Den har ju varit oregelbunden sedan missfallet så hopp finns. 

Hur är det för er andra? Någon som börjar närma sig ägglossning?

Åh! Hoppas den blir försenad. För jag vet hur det känns att veta att man måste vänta en hel månad till. Jag vet inte riktig när jag har ägglossning så det är också jobbigt.... Men får inga utslag på ägglossningstest heller så jag kanske inte har det....
  • cassandra92
    Pluviophile skrev 2018-09-12 08:32:06 följande:

Nä det känns lite tungt att vänta en månad till. Jag försöker tänka att varje dag är en dag närmare vår bebis, oavsett hur lång tid det tar :) 

Jag tror det är väldigt individuellt hur bra ägglossningstest fungerar på en, så det kanske inte är något för dig. Har du provat att tempa? Annars brukar de ju rekommendera sex varannan dag.

Jag har ett armband som heter AVA som mäter 7 olika parametrar under natten, inkl temp. Så ja, men tar nog några månader innan det hittar min cykel. Men den här månaden testar vi att ligga varje dag hahha så får vi se. Det har vi inte testat innan haha.
  • cassandra92
    Nova92 skrev 2018-09-12 09:45:55 följande:

Jag känner precis likadant! Det enda som funkar är att distrahera sig med annat. Men tänker ändå på det varje dag. Vill nu bara att mensen ska ta slut så vi kan försöka igen, då känns det i alla fall som man för något aktivt för att nå det man vill. Men väntan under mens och mellan ÄL och BIM är värst. Annars planerar jag som bara den, kollar barnvagnar och babyskydd och annat inför den dag det är dags. Men tror snarare att det stjälper mer än det hjälper :/

Åh usch jag vet. Har redan köpt barnkläder och sånt. Man är ju så naiv och tror att allt är så enkelt. Men så enkelt var det tydligen inte. Fy fan. Nu har jag en riktig skitperiod och då blir allt ännu svårare. Man vill bara ha det förbaskade pluset. Men var sak har din tid, det vet jag. Usch! Mensen är så jävla jobbig när den kommer....
  • cassandra92
    MaalinJ skrev 2018-09-12 12:33:18 följande:

Hej alla!

Jag har igentligen BIM den 30/9 men kände att jag hellre ville gå över här än att vara sist i september gruppen.

Vi har kört oskyddat sen februari - 17 men jag va utan mens i flera månader. Har haft mens å troligtvis ägglossning sen dec förra året så det här blir vårt 11:e försök.

Mannen har redan lämnar spermaprov som inte riktigt visade godkänt. Jag har Pcos och om 2 veckor ska jag lämna fler blodprover för att se om jag har haft ägglossning den här månaden. Där efter blir det ägglossningsspolning.

Vi vill så gärna ha barn och är berädda på att diskutera IVF å likande metoder (är inte alls insatt i detta) med läkaren efter jag har blivit utredd.

Är väldigt ledsen å nedstämd och har försökt acceptera att det inte blir någon bebis men jag kan inte. Jag hoppas varje månad och blir totalt nerslagen varenda gång testerna är negativa..

Finns här någon annan som försökt länge? Vad har ni fått för hjälp? Jag är inte så orolig över mig. Jag tror att äl fungerar som den ska nu. Vi är mer oroliga för mannens spermaprov som inte riktigt va godkänt :(

Vi har försökt sen i oktober förra året så snart ett år. Jag är överviktig så just nu jobbar jag på det. Och om det inte har tagit sig om några månader och jag förhoppningsvis har gått ner i vikt. Då kommer vi söka hjälp..

Jag vet precis hur du menar. Det blir bara värre och värre för varje mens. Det är helt vidrigt. Samtidigt så säger alla "det kommer när det kommer" vilket är det värsta. För det händer ju inte. Och det är så jobbigt att inte få till det.. :(
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018