MaalinJ skrev 2018-09-12 12:33:18 följande:
Hej alla!
Jag har igentligen BIM den 30/9 men kände att jag hellre ville gå över här än att vara sist i september gruppen.
Vi har kört oskyddat sen februari - 17 men jag va utan mens i flera månader. Har haft mens å troligtvis ägglossning sen dec förra året så det här blir vårt 11:e försök.
Mannen har redan lämnar spermaprov som inte riktigt visade godkänt. Jag har Pcos och om 2 veckor ska jag lämna fler blodprover för att se om jag har haft ägglossning den här månaden. Där efter blir det ägglossningsspolning.
Vi vill så gärna ha barn och är berädda på att diskutera IVF å likande metoder (är inte alls insatt i detta) med läkaren efter jag har blivit utredd.
Är väldigt ledsen å nedstämd och har försökt acceptera att det inte blir någon bebis men jag kan inte. Jag hoppas varje månad och blir totalt nerslagen varenda gång testerna är negativa..
Finns här någon annan som försökt länge? Vad har ni fått för hjälp? Jag är inte så orolig över mig. Jag tror att äl fungerar som den ska nu. Vi är mer oroliga för mannens spermaprov som inte riktigt va godkänt :(
Vi har försökt sen i oktober förra året så snart ett år. Jag är överviktig så just nu jobbar jag på det. Och om det inte har tagit sig om några månader och jag förhoppningsvis har gått ner i vikt. Då kommer vi söka hjälp..
Jag vet precis hur du menar. Det blir bara värre och värre för varje mens. Det är helt vidrigt. Samtidigt så säger alla "det kommer när det kommer" vilket är det värsta. För det händer ju inte. Och det är så jobbigt att inte få till det.. :(