Inlägg från: MaalinJ |Visa alla inlägg
  • MaalinJ

Vi med BIM oktober 2018

Miichaella skrev 2018-09-20 11:29:31 följande:

Hade äl i söndags (fast smiley) och har nu lite smått brännande känsla i livmodern till och från. Någon av er andra som haft äl som känner samma sak? Jag hade molande värk efter förra äl också som försvann på Äl+10 varav jag tänker att ägget kanske inte fäste. Känner mig ganska lugn denna månad och känner inte efter så mycket men det här går inte att ta miste på.

Jag brukar också känna det ibland. Vet inte vad det kan bero på :/
  • MaalinJ
    mangon skrev 2018-09-20 22:30:39 följande:

Lägger i listan igen då jag har ryckts ploppat ur den ;)

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, maalinJ

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv1

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

18/10 elofdagny, Snartså

• MaalinJ

Oj, är nog 3:e gången jag hoppat ur nu men skriver in mig igen.

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia

18/10 Snartså

22/10 korvstroganoff[/quote]

• MaalinJ
    cenchi skrev 2018-09-23 19:55:10 följande:

Hm, ja så kanske det funkar? Jag har bara uppfattat det som att det inte spelar någon roll om man går på nån form av preventivmedel eller inte. Men hoppas det är så som du säger då :)

cenchi skrev 2018-09-23 19:55:10 följande:

Hm, ja så kanske det funkar? Jag har bara uppfattat det som att det inte spelar någon roll om man går på nån form av preventivmedel eller inte. Men hoppas det är så som du säger då :)

Har heller inget säkert svar men jag tror inte att man kan vara mer fertil när man gått på preventivmedel en längre tid. Dom säger ju också att det är inte ovanligt att det kan ta upp till ett år att bli gravid efter att man slutat med sitt preventivmedel.
  • MaalinJ
    Ardnas89 skrev 2018-09-23 21:04:12 följande:

Hoppar in här jag med då! :)

Tredje försöket för mig och sambon, första gemensamma. Jag har två barn sen tidigare :)

Har BIM 1/10.

Då har vi bim samma dag :)
  • MaalinJ
    Ardnas89 skrev 2018-09-24 08:50:24 följande:

Vad kul! Håller tummarna stenhårt för oss. Vilket försök är ni inne på?

Hoppas vi plussar nu!

Vi har försökt sen feb - 17 så vi är på alldeles för många försök. Vilket är ni på?
  • MaalinJ
    Ardnas89 skrev 2018-09-24 10:33:40 följande:

Hoppas det tar sig snart! Denna ovissheten är ju rent ut sagt hemsk..

Vi är bara inne på vårt tredje försök.

Ja det är väldigt jobbigt. Känner inga symtom än så länge och är dessvärre ganska så säker på att det blir blanka test och mens i vanlig ordning i början på oktober.
  • MaalinJ
    LillaElementet skrev 2018-09-25 13:23:13 följande:

Hej! Har också bim i oktober (början av månaden). Känns dock osäkert för vi låg dagen innan ÄL och sen på ÄL. Det är vårt andra försök och förra gången låg vi på samma dagar i cyklen som denna och det gick inte vägen. Hur ofta ligger ni vid ÄL? Min kille är inte så sugen på att ligga bara för att försöka sig ????

Vi har försökt med alla olika metoder under våra 1,5 år för att bli gravida. Men det vanligaste är väll ändå att vi försöker pricka in 3 kvällar innan äl, sen på äl dagen och gärna 1-2 dagar där efter också. Jobbar vi båda två försöker vi iaf få ihop det varannan dag. Ibland har vi kört två gånger om dagen. Min man har inget problem med att ha sex mycket. Han säger alltid att hans bästa tid har varit när vi har försökt att få barn för då har han fått sexa mycket :D våra två andra barn blev dock till väldigt snabbt så dom första månaderna njöt han som bara den den här gången eftersom han trodde att det här va sista chansen för honom att få sex hela tiden haha. Men nu är han också ledsen för att det har tagit sån tid så klart..
  • MaalinJ
    Ardnas89 skrev 2018-09-25 05:21:37 följande:

Mina döttrar är 5 och snart 8 :)Än är inte hoppet ute! Men ja jag förstår att det känns hopplöst när ni försökt så länge. Har ni sökt någon hjälp?

Jag tycker mig ana lite stickningar i brösten idag men jag har känt symtom tidigare också så nu blir jag mest arg på mig själv eftersom jag är 100 på att det inte kommer bli något.

Ja vi har precis påbörjat en utredning. Min man lämnade spermaprov i april och ska lämna ett nytt nu i oktober. Jag lämnade mina första blodprover i måndags och vi har fått en tid till läkaren där vi ska gå igenom hur vi ska gå vidare. Så det känns skönt att vi är på gång :)
  • MaalinJ
    Jessica Noel skrev 2018-09-26 07:55:35 följande:

HEJ vill gärna vara med har BIM 1/10

Va inte helt 100 på ÄL men runt den 17..

Detta blir min 3a om det tar sig men första för min sambo.. har 2 pojkar sen innan 9 och 7.5år

Jag gjorde ett test igår..

Kan liksom inte hålla mig haha..

Jag ser ett svagt streck, men inbillar mig nog .. när tänker ni andra testa som har BIM nu i början?

Jag vill iaf hålla mig till någon dag innan BIM :) har också bim den 1/10. Men vi har försökt i mer än 1,5 år nu så jag är trött på blanka test.
  • MaalinJ
    cassandra92 skrev 2018-09-26 09:23:09 följande:

Idag är jag riktigt nedstämd. Har känt mig konstig hela veckan och haft molvärk. Men tempen bara fortsätter att sjunka. Så jag har börjat tappa hoppet. Blir så trött på mig själv att jag går och inbillar mig saker. JAg vet att man fortfarande kan vara gravid, men jag tänker att jag måste tänka realistiskt också. Fan den här processen är långt ifrån rolig längre. 

Förstår vad du menar. Har varit skengravid så många gånger. Nu har jag dock förstått att jag ofta inbillar mig och ignorerar det istället. Har inte haft några symtom dom senaste månaderna. Men det blir man så klart också ledsen av. Va ändå förberedd på att det inte skulle bli något den här gången heller men nu när det närmar sig BIM så blir jag ändå ledsen.
  • MaalinJ

!!!! Hjälp!!!!

Nu kommer det rosa på toa pappret så troligtvis mens imorgon. Lite tidigt eftersom jag har BIM 1/10. Tråkigt också så klart men det va väntat. Varför skulle det ta sig den här gången när det inte har gjort det alla andra gånger.

Jag beställde iaf hem rosenrot för några veckor sedan och tänkte börja med den nu till mensen. Ska självklart läsa på bipacksedeln men ville ändå ställa frågan här. Ska jag börja ta den imorgon direkt när mensen drar igång? Är det en tablett om dagen? Skulle hg sluta med den vid ägglossning?

Lycka till alla ni andra. Jag håller mig här så länge tills det gjorts en November tråd :)

• MaalinJ
    Miccim skrev 2018-09-28 08:47:21 följande:

Tråkigt! Hur länge har ni försökt?

Vad ska rosenrot göra egentligen? På vilket sätt är den bra?

Helt ärligt så kommer jag inte riktigt ihåg haha. Men det verkar vara många som köper det.

Vi har försökt i 20 månader nu :/
  • MaalinJ

Hej!

Har tidigare varit ganska aktiv i alla tidigare BIM trådar men tog en paus ifrån FL i ca en månad men känner att jag är tillbaka nu med nya krafter.

Ni som kommer ihåg mig så har jag och min man försökt bli gravida sedan feb-17. Tidigare i veckan var vi på parsamtal ang vår situation och har påbörjat vår utredning på riktigt :D min mans senaste sperma prov visade helt klart godkänt! Vilken lycka och lättnad efter att det första inte riktigt va godkänt. Mina prover visade att jag är inte helt utan ÄL men efter ultraljudet så fungerar troligtvis inte min högra äggstock.

Har BIM runt den 29/10 och strax efter den ska jag göra min första spolning av äggledarna och så skulle vi testa någon behandling för att stimulera äl.

Så trots att vi fortfarande står här utan + har vi fått tillbaka en del posetivt energi och hoppas på att vi kanske lyckas + efter den här spolningen :)

• MaalinJ
    Tiolina skrev 2018-10-18 18:39:54 följande:

Gud vad skönt att ni fått börja en utredning äntligen :) Hoppas ni blir hjälpta av behandlingen så det blir ett plus snart! :))

Tack så mycket :) trots att vi har försökt så länge så känns det ändå som en nystart nu. Läkaren garenterade absolut inte men sa att en spolning har hjälpt många att bli gravida så nu hoppas vi på det. Annars är vi iaf "igång" nu. Det va tråkigt att jag troligtvis bara har en fungerande äggstock men samtidigt så visste vi ju att något va fel och det va ändå en lättnad att det va jag eftersom det finns fler behandlingar och är "lättare" att jobba med mig :)
  • MaalinJ

Har haft väldigt ont i äggstockarna idag så jag misstänker att mensen kommer inom 3 dagar :) känner Inte så stor sorg inför det den här månaden. Jag tror dessutom att det är denna månaden jag inte har äl pga att jag bara har en äggstockar som fungerar. Nu vill jag bara ha min mens så att jag kan ringa kliniken för att göra spolningen. Där efter hoppas vi dock att det händer något dom närmsta månaderna :)

Någon annan som lyckats bli gravida efter spolning?

Grattis till er som plussat

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018