Vi med BIM oktober 2018
Precis! När tänker du testa? Klarar du att hålla dig hela vägen till bim?
Precis! När tänker du testa? Klarar du att hålla dig hela vägen till bim?
Jag som precis fått mens och ska därefter sätta igång (kommer ha bim 23/10), undrar hur ni andra gör?
Tar ni ägglossningstester?
Har ni någon särskild app?
osv osv
Har varit gravid förut men då fått missfall, men då försökte jag inte aktivt att bli gravid så denna gång mottages alla tips för bli gravid!
Jag kör Natural cycles och tar ägglossningstester. Ska ha ägglossning vilken dag som helst så jag håller på för fullt med dessa tester nu för att invänta rätt dag. Men är lite osäker på när de är som bäst att ha samlag för att de skall vara mest optimalt för ägget att bli befruktat. De skall ju ske en LH-stegring 24-48 timmar innan förväntad ägglossning. Men är det mest optimalt att ha samlag när ägglossningstestet visar positivt, eller ska man vänta 24 timmar eller vänta till dagen då ägglossninher sker för att de ska bli mest optimalt? Någon som vet? :)
Snart snart snart får jag testa! Fredag morgon om vi ska följa konstens alla regler. Ska nog göra det, för min man och jag har en flaska champagne som vi nog kommer vilja dricka upp på fre/lör om jag inte plussat då (vilket är osannolikt ju)
Happy wednesday errybody!
Idag är jag riktigt nedstämd. Har känt mig konstig hela veckan och haft molvärk. Men tempen bara fortsätter att sjunka. Så jag har börjat tappa hoppet. Blir så trött på mig själv att jag går och inbillar mig saker. JAg vet att man fortfarande kan vara gravid, men jag tänker att jag måste tänka realistiskt också. Fan den här processen är långt ifrån rolig längre.
Testade tidigt imorse, tvärblankt. Tror att det är BIM -4 eller BIM -5. Så pass blankt att det inte känns som att det kan bli blankt senare ens. Satsar nog vidare mentalt mot försök nr 4. Känner mig lite nere!
Testade tidigt imorse, tvärblankt. Tror att det är BIM -4 eller BIM -5. Så pass blankt att det inte känns som att det kan bli blankt senare ens. Satsar nog vidare mentalt mot försök nr 4. Känner mig lite nere!
Gjorde nyss ett test och det var helt blankt.. Men jag lever på hoppet att det fortfarande är för tidigt :)
Jag känner mig helt förvirrad. I elva dagar nu har jag fått resultatet ?hög? fertilitet med clearblues fertilitetsmonitor. Jättekonstigt. Borde ha fått maximal i typ tisdags men den har fortsatt visa enbart ?hög?.
Testade med clearblues ägglossningstest samtidigt som med monitorn i morse och den visade en cirkel, alltså ?inte fertil?.
Varför ger ägglossningstestet och monitorn olika reslutat? Använde samma urin.
Den här månaden har varit jättekonstig. Brukar tydligt känna ägglossningen men nu har jag hagt mensvärk i en vecka i stället. Samtidigt som monitorn då inte visar på nån ägglossning.
Börjar typ önsketänka att jag är gravid (då jag hade jättemycket mensvärk i början på förra graviditeten) . Men då skulle jag ha haft ägglossning typ bara nån/några dagar efter förra mensen.
Där kom mensen. Tre dagar för tidigt. Jaja. Hann i alla fall inte ta etg negativt test. Sjukt besviken och ledsen.
Nope, negativt imorse med. Bim måndag - onsdag ca (för äl var tidigare än jag trodde).
Jag är nu äl +13, då borde det ge utslag va?
Blir så förvirrad. Testade negativt i Fredags på BIM-5/6. Började blöda igår, men det var inte färskt blod utan mer som en mörk flytning. Och jag blöder extremt lite även idag, klarar mig med ett trosskydd. Har molvärk.
Normalt brukar jag börja blöda ganska mycket redan första mensdagen och ha mycket mensvärk.
Har alltså BIM imorgon eller Onsdag.
Ska man våga sig på ett test till?
Halloj!
Bara varit en passiv läsare senaste månaden men bestämde mig för att bli medlem och kunna skriva nu :) Känns skönt att kunna dela och följas åt. Min mens kom idag, 9 dagar sent, bara varit ett så stort krångel senaste tiden vilket tar så mycket kraft & energi. Har endometrios och genomgått flera behandlingar senaste åren. Jag och min man bestämde att försöka bli gravida för 2 månader sedan och slutade då med p-piller. Min nästa bim blir då den 29 okt. Sitter med en fyhelvetes menssmärta i skrivande stund som nu känns ännu jobbigare än förut innan vi försökte bli gravida, dubbel sorg. Men känns skönt att läsa er inlägg och förhoppningvis följas åt till ett plus! :)
Ska lägga in mig i listan!
Känner mig nu vagt illamående, varm, trött, lite svullen om magen, springer på toa hela tiden och i ett par dagar har jag varit fientlig när min man vill röra mina bröst pga att det gör ont. Och på något sätt så tror min hjärna att jag helt säkert är gravid trots negativt test i söndags morse. Tänk vad fascinerande hjärnan är.
På ett annat plan vet jag såklart att det kommer vara negativt även om jag tar ett test till eftersom det borde synts nu. Men men. Kanske ändå...
Hörde precis om en på jobbet vars tjej plussat flera dagar efter bim... Sånt ska man inte berätta för mig just nu, haha.
Fick min mens nu, jag trodde verkligen att jag va gravid. Men tji fick jag. Jag känner mig exakt som jag gjorde när jag blev gravid med dottern men kroppen ville bara bråka med en.. jippi.
Kanske nästa månad blir det <3
Stort lycka till allihopa!!! Hoppas att ni få ett efterlängtat pluss snart!
Det gör vi, om det finns nån :) ha inte kollat än. Vi ska, mår mensen är slut, börja på försök nr 3 så vi ha ju bara precis börjat. Med sonen tog det 1 tidigt missfall och sen 8 månader. Med dottern tog det bara 5 månader. Så hoppas att det går lika fort som med dottern :) vilket försök är ni på?