• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-25 18:51:10 följande:

Jag skulle i alla fall chansa! För du kommer ju ändå inte kunna släppa det liksom :)

Det blev ingen bebis denna gången :( stog inte gravid på testet så nu i november ringer jag tid för utredning!
  • Alllleee
    EmmaAF skrev 2018-10-25 22:26:51 följande:

Jag har testat med ägglossningstest nu när jag fått positivt gravtest och det är negativt.. så att ältesterna hoppar upp och ner i styrka är nog bara vanligt runt om i cykeln..

Jaha! Men det är ju bra att vetandet med. Min kompis tog ägglossningstest när hon skulle testa vid beräknad mens, och det blev såååå så starkt så då fatta hon att något va annorlunda o tog gravtest o det visa pos med.
  • cassandra92
    Jagerika skrev 2018-10-26 05:26:32 följande:

Det blev ingen bebis denna gången :( stog inte gravid på testet så nu i november ringer jag tid för utredning!

Åh!! :( Va ledsen jag blir. Min temp sjönk idag också så det är samma.för mig tror jag....
  • Skuggviol

Alltså åh, jag testade imorse och det var utan tvekan positivt! :D 

Herregud, plötsligt händer det verkligen! BIM idag och mina tydligaste tecken har varit stickande/molande mensvärk till och från - helt utan blod, igår var jag både hungrig och illamående precis hela dagen oavsett om jag just ätit eller ej plus att jag fick små små nya bristningar långt ner på magen på båda sidor. 

Nu hoppar jag över till nån sommargravid-tråd! ^^ Lycka till alla ni som är kvar, håller tummarna för er!

• Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-26 07:08:44 följande:

Åh!! :( Va ledsen jag blir. Min temp sjönk idag också så det är samma.för mig tror jag....

Jag slängde testet i badkaret och började gråta :/ fan att det ska ta 1 år medans andra blir gravida så fort man slänger ett par kalsonger på dom..

Usch vad tråkigt för dig :( är så trött på allt detta nu och jag kan tänka mig att du är i exakt samma sitts! Splutade du också med preventivmedel i december 2017?
  • cassandra92

ÄL+10 och negativt testa tidigt test. BIM på måndag. FAN. Jag trodde verkligen jag var gravid. Tempen sjönk. Fortfarande betydligt högre än föregående månad. Men det är väl som vanligt bara kroppen som jävlas. Så jävla förbannat trött på det här. Förlåt för mitt språk men jag blir så ledsen...

• cassandra92
    Jagerika skrev 2018-10-26 07:45:12 följande:

Jag slängde testet i badkaret och började gråta :/ fan att det ska ta 1 år medans andra blir gravida så fort man slänger ett par kalsonger på dom..

Usch vad tråkigt för dig :( är så trött på allt detta nu och jag kan tänka mig att du är i exakt samma sitts! Splutade du också med preventivmedel i december 2017?

Eller hur!!!! Tog ett testa tidigt imorse och det var to blankt. Jag blir så jävla ledsen. Fy fan. Jag slutade med piller i augusti men det här är ändå vårt 10e aktiva försök!
  • EmmaAF
    Alllleee skrev 2018-10-26 06:55:08 följande:

Jaha! Men det är ju bra att vetandet med. Min kompis tog ägglossningstest när hon skulle testa vid beräknad mens, och det blev såååå så starkt så då fatta hon att något va annorlunda o tog gravtest o det visa pos med.

Jo det kan jag styrka också testade med ältester i förra graviditeten och när gravtesten visade starkt så fick jag också otroligt starkt streck på ältesten så det stämmer men tror inte ältesterna visar innan gravtesten visar
  • EmmaAF
    Em0ma skrev 2018-10-25 00:30:26 följande:

Kan tänka mig att det måste kännas helt ofattbart! :)

Hehe jodå jag tar ett på fredag eftermiddag när jag vaknar :D

Grattis igen!! :)

Håller mina tummar stenhårt för ett plus för er idag Väntar med spänning
  • Jilo
    Jagerika skrev 2018-10-26 05:26:32 följande:

cassandra92 skrev 2018-10-26 07:45:32 följande:

ÄL+10 och negativt testa tidigt test. BIM på måndag. FAN. Jag trodde verkligen jag var gravid. Tempen sjönk. Fortfarande betydligt högre än föregående månad. Men det är väl som vanligt bara kroppen som jävlas. Så jävla förbannat trött på det här. Förlåt för mitt språk men jag blir så ledsen...

Jag vet att ni hört det till leda efter alla försök, men det finns fortfarande hopp, innan bim och ev. mens...Jag hade en tillfällig tempdipp och plussade ändå ett par dagar senare och har hört flera som varit med om det. Så att den fortfarande ligger högre än normalt är positivt!

Jag hoppas sååå för eran skull! <3
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018