Vi med BIM oktober 2018
Testade positivt igår eftermiddag (Bim -1 eller +1, oklart när mensen egentligen skulle komma), 2-3 v. Helt sjukt chockad och skakis!
Testade positivt igår eftermiddag (Bim -1 eller +1, oklart när mensen egentligen skulle komma), 2-3 v. Helt sjukt chockad och skakis!
Gud. Blir tokig. Har suuuuperont i magen idag och helt uppblåst. Är det något som känner så EFTER ÄL? Annars är det nog kanske risk att jag har ÄL idag och idag får jag inte till något mys haha. Hade fast gubbe i söndags.
Bim-1 eller -2 idag. Jag o killen va ivriga imorse på att testa. D e tydligare nu :) ska testa digitala imorgonbitti för att säkerhetsställa. Vi blev lite bortskämda me d tydliga pluset me tvillingarna men då hade jag oxå gått till bim +9. Så vi vågar inte riktigt tro ännu. Men vi hoppas så mkt!
Någon som har BIM i slutet av månaden? Jag har 30 oktober.
Har du några symptom?
Svart på vitt :) ber att d går hela vägen nu
Detta känns helt overkligt! :)
Hej alla! Jag håller på o bli tokig av denna väntan. Bim är om 5 dgr o de senaste dagarna så känns mina bröst så konstiga. Det sticker svider o kliar. Är liksom inte ömma precis, bara vårtorna.det är väldigt tydligt att jag har ett par liksom. Brukar inte känna ngt i brösten innan mens. Någon som känner igen sig? Försöker verkligen släppa tanken på att det kan va bebis på gång men blir ständigt påmind av denna känsla. I övrigt molvärk, men det brukar jag ha. Vi hade sex två ggr runt äl så jag vet att det kan ha blivit, men ja nojar också att ja kanske bara känner efter för mkt. Usch!, visst är de skitjobbigt o vänta in bim?!
O
Hur lång är din lutealfas? Hur många dagar brukar du blöda och kommer det mkt? Om man har kort lutealfas (under 10 dagar) och/eller blöder kort tid samt sparsamt så kan det vara ett tecken på lågt progesteron. Före p-piller hade jag en lutealfas på ca 13-14 dagar samt blödde en hel vecka men efter pillerstopp var lutealfasen endast 5-7 dagar och mensen sparsam i 3-4 dagar bara. Min cykel gick från 28-29 dagar till under 21 pga lutealfasen med äl på cd16... Testade munkpeppar o progesterall senaste cykeln o då tog det sig! :)
Googla och läs lite på amerikanska sidor, de verkar ha kommit längre i användningen av dessa preparat samt så verkar progesteronbrist vara allmänt mer kännt där än det är här i Sverige. Där heter munkpeppar Vitex. Finns även bra klipp på YouTube om det.
Även om man har en normal lutealfas så kan man ändå ha lågt progesteron. Progesterall är en kräm som kan beställas från graviditetskollen, den är bioidentisk vilket innebär att det ner på molekylnivå är identiskt med kroppens eget progester och därmed inte skadligt. Tror du att du har progbrist så skadar det alltså inte att testa det några cykler för att se om det ger effekt. Instruktioner fås med krämen.