Inlägg från: Jagerika |Visa alla inlägg
  • Jagerika

Vi med BIM oktober 2018

cassandra92 skrev 2018-10-23 22:55:31 följande:

Jaa det håller jag verkligen med om. Även om man blir jätteglad för deras skull så börjar man ju undra varför man själv inte kan få lyckan... Jag vet inte. Orkar inte jättelänge till känner jag.... Nu känns det som mensen är på g. Går tempen ner imorgon vet jag att det är kört! Nej man vill ju inte det men... Vet du om ni har prickat in ÄL på de cyklarna du har försökt?

Inget är kört tills man får sin förbaskade mens ;)

Vill du kika på den bilden jag la upp nyss? Taget imorse men vet inte vad jag ser haha man vill ju så mycket!
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-24 07:53:18 följande:

Nej det är sant. Idag gick tempen upp ytterligare så jag skulle ljuda om jag sa att jag inte fått upp hoppet....! Hm tyvärr ser jag inget på den bilden. Men det är oftast svårare att se på mobilen! Ta ett imorgon igen så är det not starkare! (Vet, jobbigaste och tråkigaste svaret haha)

Bilderna här blir så gryniga! Det är ju tidigt än och har enbart ett digitalt hemma som jag helst inte vill slösa på, så därför ska jag ta på lördag morgon ( kom på att jag ska bort på lördag och måste veta om jag ska dricka eller köra )

På din förra fråga så ja vi har pricka ÄL varje månad, ibland många dagar och ibland bara någon enstaka. Denna månaden prickade vi med 5 dagar innan och några timmar innan jag fick brutal ÄL-värk så det tror jag vi har fixat!

Vad roligt att tempen gick upp! Ja hoppet är det sista som lämnar en haha :) när ska du testa?
  • Jagerika
    lw12 skrev 2018-10-24 10:38:29 följande:

Igårkväll på ÄL+10 fick jag en ljus miniblödning, i morse kom en liten brun flytning och sen inget mer. Nidblödning kanske??

De symtom jag har är trötthet, humörsvängningar, ömma och "svullna" bröst. Sambon sa häromdagen: dina bröst har blivit större 

Nu är det spännande iaf. Planerar nytt test på Fredag om inte mensen kommit :)

Inte för att låta negativ men om det var en nidblödning så va det ju ägget som fäste och då kan inte symtom innan nidblödning vara gravidsymtom, snarare ÄLsymtom som kan hänga kvar lite, om du förstår mig rätt :)
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-24 08:27:27 följande:

Ja okej! Spännande!!! :) Men du tycker dig se något? :) Okej. Det är ju bra i alla fall! Är ju inte så jäkla lätt som man trodde att bli gravid i alla fall haha.

Jag testar nog på söndag! :)

Jag anar en skugga men är inte säker om det är äkta eller färgrester! Jag avvaktar lite! Men har helt andra symtom än vanligt denna månaden. Inte så mycket molvärk men sjukt ömma bröst och ont i ländryggen så jag snart går av på mitten!

Då får du säga hur det har gått på söndag! :D lycka till!!
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-25 07:29:30 följande:

Wohoo tempen gick upp ytterligare och jag är en hel grad över det jag hade samma dag i cykeln förra månaden. Det här känns spännande! Snälla håll alla tummar på att det är min tur nu!

Gud vad roligt!! Hejja Hejja :D hållare tummarna för oss båda!!
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-25 13:01:30 följande:

Jaa det gör jag också!!!! <3 hur mår du idag?

Ömma bröst fortfarande, inte lika ont i ryggen och mår hyfsat bra faktiskt :) har märkt att det ilar lite i mina höfter ibland, isamband med ryggvärken, hoppas såå att det är ett bra tecken!! Hur är det med dig då?
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-25 17:11:32 följande:

Åh samma här!! Fast idag fick jag mer ont i ryggen och brösten känns jättesvullna. Men jag vet inte. Får vänta till måndag haha! Du hade lördag va?

Bim är söndag men funderar faktiskt på att testa i morgon på Bim-2. Ska bort i morgon och lördag nämligen men är så rädd att bli besviken!! Tror du det skulle visa nått på clearblue digital den som visar veckor? Det står att på Bim-2 är det 97% chans till rätt svar men vet inte hur jag ska göra !!!
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-25 18:03:01 följande:

Har du bara det testet? För annars tänker jag att jag skulle ta ett annat (så ska jag göra) och sen ta digitalt om det finns något streck!! 

Alltså jag tog ett test igår på ÄL+11 och jag tyckte jag anade en skugga! Ja jag har endast digitala hemma tyvärr, så Är lite kluven haha vill så gärna veta om skugga va äkta :)
  • Jagerika
    Alllleee skrev 2018-10-25 18:31:32 följande:

Här kom bilden! Lite mer än igår ändå tycker jag... hooopppaass

Det där är lätt positivt! Grattis!
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-25 18:19:26 följande:

Jag skulle ta det! :) Man vill ju veta! Annars får du köpa nytt på apoteket haha

Ja jag är ju så otålig!! Åh jag får se hur jag gör, tror du en dag gör stor skillnad på digitalt?
  • Jagerika
    WanderChild skrev 2018-10-25 18:47:19 följande:

Jag fick positivt på veckoindikator på äl+11, men det beror ju på när ägget fäste o hur mkt hcg hunnit upp. Men.... ja jag hade också haft sjukt svårt att hålla mig baserat på ditt test igår! :D

Så du tycker också jag ska testa i morgon bitti stället för lördag? Jag vet inte om jag kan hålla mig haha
  • Jagerika
    Alllleee skrev 2018-10-25 19:36:47 följande:

Oj förlåt!! Ni missa texten där uppe, bilden kommi efter hand.. detta är ägglossningstest, men jag har haft äggslssning och nu börjar de stegra igen så jag hoppas att det är hcg hormonet som visas på ägglossningstestet.. tror det är för tidigt att testa grav test ..

Jaha jag trodde det va gravtest! Haha som det kan bli! Hur många dagar sedan ÄL är du? För ÄL-tester kan bli positiva även vid mens, det har jag fått så litar inte alls på att man kan få positiva ältester vid graviditet.
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-25 18:51:10 följande:

Jag skulle i alla fall chansa! För du kommer ju ändå inte kunna släppa det liksom :)

Det blev ingen bebis denna gången :( stog inte gravid på testet så nu i november ringer jag tid för utredning!
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-26 07:08:44 följande:

Åh!! :( Va ledsen jag blir. Min temp sjönk idag också så det är samma.för mig tror jag....

Jag slängde testet i badkaret och började gråta :/ fan att det ska ta 1 år medans andra blir gravida så fort man slänger ett par kalsonger på dom..

Usch vad tråkigt för dig :( är så trött på allt detta nu och jag kan tänka mig att du är i exakt samma sitts! Splutade du också med preventivmedel i december 2017?
  • Jagerika
    Jilo skrev 2018-10-26 08:02:20 följande:

Jag vet att ni hört det till leda efter alla försök, men det finns fortfarande hopp, innan bim och ev. mens...Jag hade en tillfällig tempdipp och plussade ändå ett par dagar senare och har hört flera som varit med om det. Så att den fortfarande ligger högre än normalt är positivt!

Jag hoppas sååå för eran skull! <3

Ja alltså mensen har ju inte kommit så än finns det ju chans men är inte direkt förhoppningsfull som jag varit innan! Ömma bröst, ryggvärk och ilningar i magen/höften kvarstår men det kanske är pms symtom också.
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-27 23:44:46 följande:

Mens... Hoppar över till november. Fan. Lycka till alla <3

Men va??? Fick du mens innan mig? Men du hade väl Bim på måndag? Usch vad tråkigt! Skickar över en styrkekram <3 ingen mens här än iallafall!
  • Jagerika
    cassandra92 skrev 2018-10-27 23:47:57 följande:

Jaa. Blev tidig mens och ingen bebis. Så jäkla ledsen :( håller alla mina tummar för er <3

Och nu kom min mens :( exakt på dagen som alltid..
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018