Vi med BIM oktober 2018
Ja det är drygt. Jag tycker dock den värsta väntan är nu, efter ÄL innan BIM. När man inbillar sig massa symptom och skit medan man inväntar att man kan testa :( tiden går såååååå långsamt den här perioden tycker jag
Ja det är drygt. Jag tycker dock den värsta väntan är nu, efter ÄL innan BIM. När man inbillar sig massa symptom och skit medan man inväntar att man kan testa :( tiden går såååååå långsamt den här perioden tycker jag
Hej! Jag hänger på här inne, hoppas det är okej?
23 år, har en dotter på 19 månader och försöker nu med ett syskon. Fick missfall i juli och har nu bim 9 oktober. ????
Lägger till mig på den senaste BIM-listan som jag hittade, den var långt tillbaka i tråden! ^^
Jag precis fått min mens (igår) så känner mig lite deppig, men det är bara att ta nya tag inför oktober. Beräknad ÄL 12/10 och BIM 26/10. Har också bokat tid för oss för fertilitetsutredning i november då vi försökt länge nu... Hoppas såklart ändå på att det ska ta sig av sig självt denna gången
Funderar på det här med att tempa för att få koll på att ÄL faktiskt skett, är det någon här som gör det? Hur jobbigt är det att vakna samma tid varje dag o tempa? Jag går upp 6 på vardagar.. Har kört med ÄL tester nu i september, fortsätter väl i oktober också antar jag.
BIM-listan oktober
29/9 Tasha82
1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28
2/10 lw12, Miichaella, minnie768
3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87
4/10 kira16, brallison, nr2år2019
5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera
6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92
7/10 puffen2009
8/10 carola18, teresee
9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson
12/10 Lillva04
13/10 onlyme86, ksrg8887
15/10 Livethänder
16/10 mangon
17/10 AnnaOctavia, Pixma
18/10 Snartså
21/10 Kinan
22/10 korvstroganoff, Issari
23/10 heilena
26/10 Skuggviol
Hej!!! Jag PLUSSADE precis .. är i chock!! Har följt denna Tråd länge och läst vad ni skrivit vet inte varför jag inte gjor ett inlägg tidigare! Fick mens den 2e september så trodde det var alldeles för tidigt att plussa idag men kunde inte hålla mig!! Testade med ett test jag köpte på apoteket med rosa förpackning ?predictor early 6 dagar innan? ... ser ni sträcket ?! Lycka till allihopa. Jag vet inte riktigt när min mens skulle komma då detta var första försöket efter mensen kom igång efter ett missfall i vecka 11 i slutet på juli.
Äntligen fick jag en glad gubbe på ägglossningstestet :) Eftersom vi har följt SMEP den här månaden så har vi haft sex varannan dag fram tills den glada gubben kommer. Senast var i går och i dag fick jag som sagt positivt på testet. Som jag har förstått det så ska vi nu ha sex 3 dagar i rad och därefter uppehåll. Någon som vet?
Tog cb digitalt imorse runt kl 7 som bara var en ring. Alltså negativt. Då kan min äl inte vara imorgon som FLO visar. Får testa imorgon med. Har enligt egna beräkningar än på tisdag.
Äntligen har mannen lite försiktigt föreslagit att bebisverkstan kan börja. Har längtat i 3 år med lagom mycket tjat och nu, helt plötsligt och från ingenstans är han redo. Så himla, himla glad! Nu ska man bara lyckas med konsten att bli gravid också. :)
Ägglossning bör ha varit igår eller i förrgår, och givetvis gjorde vi ett första försök 5 minuter efter att mannen föreslog det (igår).
BIM 14/10. Håller alla tummar jag har men är inställd på att detta lär ta några försök. Just nu känns det bara som en jätteseger att han vill! :)
Ni som kör med ältest. Om det börjar stegra och sen dala utan att strecken blivit lik starka, har jag bara missat ägglossningen på stickan eller har den uteblivit? Eller kan det gå lite upp och ner innan ägglossningen sker? Det här är första gången jag testar med ältest!
[quote=79105022][quote-nick]mangon skrev 2018-10-02 14:56:08 följande:[/quote-nick][/quote]
Härligt! :) Mys på.
Hur går det för er som gör SMEP?
Själv har jag ägglossning 29/09 och BD 29,30 men efter detta är min sambo väldigt trött och inte orkar köra efter BD varannan dag i mer än en vecka hahah.
Har BIM 12 oktober, när tycker ni man ska börja med grav test?
Förra månaden var jag VÄLDIGT skengravid vill inte att det ska hända igen
Jag mår bra, känner ingenting faktiskt. Håller tummarna för oss. Vi har bim nästan samtidigt!
Enligt min app clue skulle jag haft ÄL tre dagar innan stickorna visade possitivt. Förra månaden tog jag 5 gravtester vars två visade possitivt (läste av ena 20 min senare då var det ett plus, det andra var säkert ett spöksträck). Är så rädd att de ska visa negativt o bli besviken för att ännu en gång inte blivit gravid. Så hoppas verkligen att detta funkar nu.
har bim 11/10 och känner också illamående och minskad aptit.. men känns som du säger lite väl tidigt.
Ni som känt av symtom tidigt efter äl, hur tidigt har ni känt något?
Jag försöker att inte leta symtom men kommer inte ifrån att jag har lite smått mensvärk och känner mig spänd över magen. Kan inte minnas att jag brukar vara det efter ägglossning. Kan mycket väl vara så men att jag inte brukar reagera. Tycker det är himla tidigt, är 3 eller 4 dagar sen äl. Så någon som känt mycket tidigt, hur tidigt kände du? :)
Ett riktigt stort grattis till alla som plussat i dag :) Så många på samma dag. Häftigt!
Ni som känt av symtom tidigt efter äl, hur tidigt har ni känt något?
Jag försöker att inte leta symtom men kommer inte ifrån att jag har lite smått mensvärk och känner mig spänd över magen. Kan inte minnas att jag brukar vara det efter ägglossning. Kan mycket väl vara så men att jag inte brukar reagera. Tycker det är himla tidigt, är 3 eller 4 dagar sen äl. Så någon som känt mycket tidigt, hur tidigt kände du? :)
Nej inte lagt in mig i listan. BIM 16 oktober :)