Inlägg från: Manda25 |Visa alla inlägg
  • Manda25

Vi med BIM oktober 2018

Ero13 skrev 2018-09-27 21:25:29 följande:

Hej! Jag fick stegring idag på äl-test, vid kl 15.30, jag gjorde sedan ett till test 3.5 h senare och då hade stegringen redan börjat sjunka. Jag har även fått ont i äggstockarna och fått trådiga och genomskinliga flytningar. Vi hade tänkt att ha sex idag, imorgon och på lördag :) hade även sex igår! Men vanligtvis så brukar det vara att ägglossning sker inom 24-48 timmar efter stegring :) jag skulle köra på de tre närmsta dagarna om jag vore du :)

Ja som jag har förstått så kan de sjunka snabbt ibland! Ja vi har tänkt att ha samlag snarast, men att ha det två till tre dagar i följd är nog inte så lätt att få med sambon på.
  • Manda25

Tog ett till LH test idag, de var ju positivt med glad gubbe i går kväll med clearblue digitalt ägglossningstest och det jag tog ifag tog ja vid kl:13.45 och de var också positivt! Enligt NC ska ja ha ägglossning imorgon och de kan väl stämma eller va tror ni? Har en pirrande/molnande värk i underlivet och runt äggstockarna. Hade tyvärr inte samlag igår då mannen inte kände sig sugen och var stressad. Hoppas verkligen att vi kan få till det idag, annars ärende ju försent :(

• Manda25

Hade polistivt ägglossningstest den 27 och 28 september och har enligt NC ägglossning idag vilket kan stämma med tanke på de positiva ÄL testerna. Vi hade sex nu i tisdags 25/9 och igår kväll, så nu hoppas vi på ett plus framöver! :) Har BIM den 11/10 när vi är utomlands, tänkte ta med mig ett graviditetstest och ta då men är även sugen på att ta ett ?testa tidigt test? nästa helg då ja har svårt att hålla mig! :0

• Manda25
    Noanda skrev 2018-09-30 21:11:40 följande:

Lever ni som vanligt medan ni väntar?

Jag älskar kaffe men vågar knappt dricka det nu OM jag skulle vara gravid eftersom det ökar risken för missfall. Känns ju jättelöjligt.

Läste dessutom nånstans att det är främst efter v 20 kaffe ökar risken men jag vågar ändå inte.

Jag har också funderat på den frågan, hur mkt skall man leva som vanligt eller ska man ändra sig helt ifrån när man börjar försöka?

Jag snusar ju och de är väl det som jag tycker är jobbigast! Sen så tar man öl eller glas vin då och då samt dricker kaffe. Men jag har beslutat mig för att kanske inte dricka 10 koppar kaffe per dag som det gärna blir när ja jobbar oså, ta nån öl/glas vin om jag vill (men ta det lugnt och inte dricka för mkt) och vad det gäller snuset så har jag dragit ned väldigt mycket men bestämt mig att jag fortsätter tills jag har ett konstaterat plus/vet att jag är gravid. Jag har pratat lite med min sambo om vad han tycker och har för tankar kring detta, han tycker också att jag skall leva som vanligt men att jag tar det lugnt med alkohol osv.

Det jag som jag tror är allra värst för min del är väl stressen! Har ett väldigt stressig och riskfyllt jobb som är svårt att anpassa innan man är konstaterat gravid. Försöker att tänka på att ta det lugnt i den mån ja kan men är otroligt orolig över att de skall påverka mina chanser att bli gravid.
  • Manda25
    Ero13 skrev 2018-10-01 19:42:35 följande:

Jag har också bim vid 10de. Ska försöka hålla mig tills dess :) eventuellt om jag testar på söndagen på bim-2 ;) Försök att hålla ut så länge du kan, om du inte har supertydliga gravsymtom vill säga:)

Jag har samma problem som er, svårt att vänta! Hade ÄL den 27/9 och BIM 9/10. Har köpt tidiga tester ifrån testlagret som enligt dem kan testas så tidigt som 7 dagar efter befruktningen, dessa skulle jag gärna vilja testa med i helgen som kommer alt. på fredag men vet inte om de är bättre att vänta? Har ett clearblue digitalt också som ja tänkte ta vid BIM. Hur ska ni göra, ska ni vänta eller ta tidigt? Ja vet ju inte riktigt hur tidiga symptom är men är spänd i äggstockar/livmoder, som en ilande/molnande/stickande känsla men så kan de ju bli inför mens också?
  • Manda25
    goaround skrev 2018-10-04 17:08:32 följande:

Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.

Stort grattis! Är de testlagrets sticka?
  • Manda25
    goaround skrev 2018-10-04 18:11:12 följande:

Åh jag vet inte. Fick testet av en kompis :)

Okej :) Jag har BIM dagen innan dig den 9/10 och tänkte testa mig imorgon med ett av testlagrets stickor och ja är väldigt nervös!
  • Manda25

Stort grattis till alla som plussat! :)

Själv tog jag ett tidigt test idag (testlagrets stickor), är på ÄL + 8 och har BIM 9/10. Testet var negativt och de gjorde att jag tappade hoppet lite samt blev väldigt nedstämd. Men vet ju att de är tidigt, så jag kanske bör ta ett nytt test på söndag eller vad tycker ni?

Har väldigt konstiga symtom som jag annars inte brukar ha efter ÄL och inför mensen! :/

• Manda25
    minimera skrev 2018-10-05 16:27:46 följande:

Jag testade negativt i tisdags och fick plus idag, så vänta några dagar till med att testa så kanske pluset kommer :)

Ja jag får nog göra de, hoppas på att plusset kommer! :) Plussade du innan BIM? Vilket test använde du?
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018