• Em0ma

Vi med BIM oktober 2018

Där kom mensen, en dag sent så nu joinar jag denna grupp!

BIM oktober

30/9 Tasha82 

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

2/10 lw12, minnie768 

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee 

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari 

14/10 småfossingar

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan 

22/10 korvstroganoff, Issari 

23/10 heilena 

26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12 

28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

29/10 Albis

30/10 Jagerika, Ardnas89

31/10 Em0ma

• Em0ma
    Anonymlängtar skrev 2018-10-07 18:47:15 följande:
    Hade så gärna vilja tempa också men jobbar vaken natt så jag vänder på dygnet fram och tillbaka så kan inte ta samma tid varje dag :(
    Samma här, hade också gärna tempat men känns lönlöst när man jobbar vaken natt..
  • Em0ma
    cassandra92 skrev 2018-10-07 22:57:58 följande:
    Jag har ett AVA armband som mäter hela tiden när man sover, minst 4 timmar. Jag antar att man borde kunna göra det när som helst på dygnet då? Haha jaa i alla fall ett tips! Jag gillar det jättemycket!
    Ja, men dagar jag kliver av jobbet så sover jag inte mer än max en timme om ens något för att lyckas få tillbaka dygnet rätt så kommer vara dagar jag inte sover så det hade lixom inte blivit regelbundet.. :/  tänker att är jag inte gravid på ett år så ska jag försöka testa något sånt, men aldrig hört talats om AVA armband, vad är det? :)
  • Em0ma
    cassandra92 skrev 2018-10-07 22:57:58 följande:
    Jag har ett AVA armband som mäter hela tiden när man sover, minst 4 timmar. Jag antar att man borde kunna göra det när som helst på dygnet då? Haha jaa i alla fall ett tips! Jag gillar det jättemycket!
    Ja, men dagar jag kliver av jobbet så sover jag inte mer än max en timme om ens något för att lyckas få tillbaka dygnet rätt så kommer vara dagar jag inte sover så det hade lixom inte blivit regelbundet.. :/  tänker att är jag inte gravid på ett år så ska jag försöka testa något sånt, men aldrig hört talats om AVA armband, vad är det? :)
  • Em0ma
    Anonymlängtar skrev 2018-10-08 06:06:05 följande:
    Verkligen men kör du ÄL stickor eller något annat som "hjälpmedel"?
    Nej, jag är så rädd att jag ska blir så stressad av det. Försöker hålla det så naturligt som möjligt, håller koll via flo när jag har beräknad ÄL men vi myser nog i princip varje/varannan dag så känns ju inte som vi kan missa det direkt :P Testar bisolvon, dels för att jag är förkyld och har hört det kan hjälpa också :D haha. Du då? :)
  • Em0ma
    cassandra92 skrev 2018-10-08 16:46:55 följande:
    Jag förstår! Det är ett armband som mäter temp, puls, stressnivå osv under natten. Tar 9 olika parametrar som hjälper till för att hitta ÄL! :) Andra månaden för mig nu men älskar det för jag slipper sätta klockan och skit utan jag bara mäter från när jag går och lägger mig till jag går upp! :)
    Ah den verkar ju inte dum alls! Kanske kan bli aktuellt om ett par månader om jag inte plussar innan dess :)
  • Em0ma
    Anonymlängtar skrev 2018-10-08 21:10:50 följande:
    Okej, ja men de är ju skönt om du känner att du blir för stressad av test :)

Vi kör med clear Blue monitor då vi tycker den fungerar bäst :)
    Ja, jag tror det med, iaf ett tag till utan tester :) 
    Ah det är ett slags Äl test eller? :) (inte så kunnig^^)
  • Em0ma
    Klarabella90 skrev 2018-10-09 21:25:45 följande:

Jag och min man har nu bestämt oss för att försöka skaffa barn. Jag har inte riktigt förstått hur mycket det verkar vara att hålla reda på. Jag använder mig av P-tracker appen vanligtvis för att ha koll på när min mens ska komma, vilken brukar stämma bra. Jag har en väldigt tydlig cykel och har många symptom innan både ägglossning och mens. Viktuppgång, humörsvängningar, ömma bröst osv.

Jag sitter nu och funderar över hur vi ska göra för att öka våra chanser. Jag har hört talas om smep och såg att någon skrev att de "bara" haft sex två gånger innan äl. 
    Finns det någon "plan" för hur ofta man ska ha sex? Ska vi ha det innan äl och vid äl och efter? Nu hade vi sex en gång innan äl och under min äl (enligt vad min app sa och vad jag kände rent kroppsligt, använde mig inte av äl-sticka)

Ber om ursäkt om jag kommer här som en rookie och ställer dumma frågor när fler av er verkar ha kämpat i flera månader.. 

Alltså om du känner av äl och så behöver du inte äl test direkt tycker jag, men det kan ju inte skada att dubbelkolla så dina känningar är rätt :). Smep tror jag mer är ett idiotsäkert sätt att se till att ligga när det är dags :P haha men det är bra att ligga varannan dag sen när du tro dig ha din äl ligg några dagar i sträck för att vara på den säkra sidan, satsen kan ju leva upp till 7 dagar i din kropp så även om man bara ligger en gång innan KAN det ju räcka men lika bra att mysa på för att göra det lite mer säkert. 
    Att ta tempen verkar många vara mycket nöjda med för att ha koll på om äl har skett :)
  • Em0ma
    Maddeanna skrev 2018-10-18 14:25:44 följande:

Detta kanske låter konstigt, men är det någon mer som kan trycka ut mjölk ut brösten? Hade sån himla smärta i brösten igår, känns lite idag men inte alls som igår. Men kunde idag trycka ut lite mjölk ur båda brösten?!

(BIM 22/10)

Har läst att det är vanligt mellan äl och mens. Men kan det också vara ett graviditetssymptom?

Jag har haft spiral i 2 år, (tog ut den 27/8) och under det senaste 1 1/2 året med spiral har jag inte haft någon mens. Så kan inte säga att det har hänt mig innan.

Hej, hur går det för dig? Ser att du har bim idag? :)
    Undrar för jag igår också insåg att det kom vätska ur brösten ^^
    Bim 30/10 eller 1/11
  • Em0ma

Har aldrig velat prova grav test innan bim tidigare för det känns för mig onödigt. Men idag är jag på ÄL+ 8 och jag får verkligen ta mig i kragen för att inte testa!
    Kanske för att det är första gången jag faktiskt har *symtom* 
    Vilka är, mycket smakar konstigt, noll koncentration, vätska ur brösten, ont i brösten men inte ömma, spänningar i magen. någon som känner igen det? Detta är symtom som jag känner hur mycket jag än inte känner av. sånna som inte går att förneka. Vill verkligen inte få/ha falska förhoppningar. 8 dagar kvar till bim
    (ville bara skriva av mig lite) 

Hur går det för alla andra med sen bim? :)

• Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-23 21:57:58 följande:
    Jag har bim på söndag och känner inte alls mycket faktiskt just nu Förutom att det kommer som mjölk ur brösten helt plötsligt :-0

Håller tummarna för oss
    När hade du ÄL? :) Ser att du börjat småplussa redan :D Grattis!!! Hoppas jag också får ett plus sen, ska dock försöka hålla mig med att testa tills helgen Så jag inte får negativt i onödan :P 
    Har ni försökt länge? 

Håller både tummar och tår! :D
  • Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-23 22:57:57 följande:
    Hade glad gubbe 14/10 och negativt 15/10

Jag hoppas ju verkligen plusset inte strular med mig utan att det faktiskt är ett äkta plus

Hihi jag hade också velat hålla mig men fasiken att vara så testberoende

Jag och min man har varit gravida 2 gånger på två år men förlorat sonen i vecka 17 och sen nu dottern i vecka 23 i augusti..

Även fått reda på att jag har pco nyss och ska börja med mediciner nästa vecka.. hoppas slippa

Ni då?
    Nej jag tror och håller tummarna för att det är ett riktigt plus! 
    Hehe ja, jag tror att om man väl börjar är det nog svårt att sluta, därför försöker jag verkligen inte börja :P 
    Fy, beklagar verkligen!!! Vet dem varför det blivit missfall? 
    Ja det hoppas vi att du slipper då! Men ändån skönt att veta om det mot förmodan inte skulle gå vägen eller till nästa barn :) 

Slutade med minipiller i April, så detta blir vårat 5e försök då mensen uteblev ett par månader efter pillerstopp. Aldrig varit gravid innan. Så nu hoppas jag det går fort för har fått vänta in karln på att bli redo :P
  • Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-24 00:25:48 följande:
    Haha ja att börja testa är ju skit haha.. då är man fast fram till att mensen kommer haha

Vi förlorade båda pga infektion i livmodern.. men nästa graviditet kommer vi äta antibiotika från vecka 12 och fram till förlossning, så det känns bra

Åååh spännande, håller verkligen alla mina tummar och tår för att det tagit sig för er
    Haha kan tänka mig det :P 

Aha, är det vanligt att få? Eller hur får man det? Va skönt att det finns en plan för kommande graviditet iaf! :) 

Ja :) Tack så jätte mycket! Och desamma för er! :)
  • Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-24 09:23:28 följande:
    Nä det är inte vanligt att få infektion.. men nu vart det tredje gången (min minsta son klarade sig med nöd och näppe)

Sååå spänd på när du ska testa
    Åh men GRATTIS!!! såg att du plussat! Nu är jag ju ännu mera taggad på att testa, kanske kan göra det på fredag iaf :D 

Oj, att du fått det 3 gånger då :O Men va glädjande att minstingen klarade sig iaf <3
  • Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-24 22:29:09 följande:
    Tusen tack känns såååå sjukt overkligt och kan inte riktigt fatta hihi!!

Ja ta ett test på fredag vetja , fast det ska väl egentligen inte jag som vet hur det är att vara testgalen åberopa

Jätte spännande
    Kan tänka mig att det måste kännas helt ofattbart! :)

Hehe jodå jag tar ett på fredag eftermiddag när jag vaknar :D

Grattis igen!! :)
  • Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-26 07:56:37 följande:
    Håller mina tummar stenhårt för ett plus för er idag Väntar med spänning
    Total negativt :( Så nu är det väl bara invänta mensen som ska komma typ på mån-ons nästa vecka.. Men ännu en gång, supergrattis till dig!!! :)
  • Em0ma
    Alllleee skrev 2018-10-27 22:38:26 följande:

Det var väldigt tyst hör idag..

Ja verkligen!
  • Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-28 09:16:17 följande:
    Tusen jätte tack <3

Hur går det för er nu? Testat någe mer?

Tänker på er
    Testade idag igen, fortfarande tokblankt och alla symtom är som bortblåsta :/ så är nog bara vänta in mensen och hoppas på nästa gång :)
  • Em0ma

Där kom tant röd, bättre lycka i November tråden! Lycka till ni som är kvar!! :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018