Inlägg från: minnie768 |Visa alla inlägg
  • minnie768

Vi med BIM oktober 2018

Hej! Lägger till mig i BIM listan också :)
    Fick en fast glad gubbe på ÄL testet 16/9 och bör ha BIM 2/10. Försöker att inte "leta" symtom men det är så klart svårt när man läser här :P Det känns som att dagarna aldrig gått så långsamt som nu, önskar att man fick besked direkt!
    Detta är min och sambons andra försök, inga barn sedan tidigare. Förra månaden missade jag nog äl eftersom jag trodde att jag hade äl senare än vad jag bevisligen hade.
    Jag har dock varit gravid tidigare för några år sedan, men gjorde en abort av olika anledningar i v.9 om jag inte minns helt fel. Då mådde jag super illa men upptäckte det i v.7-8 så är kanske inte så konstigt att jag inte mår illa än om jag skulle vara gravid.

BIM lista 

29/9 Tasha82 

1/10 Cassandra92, Pluviophile 

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87 

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009 

8/10 carola18, teresee 

9/10 småfossingar, sparv1 

12/10 Lillva04 

13/10 onlyme86, ksrg8887 

15/10 Livethänder

18/10 elofdagny, Snartså

• minnie768
    cassandra92 skrev 2018-09-23 22:42:18 följande:

Asså orkar inte. Bara tänker hela tiden "jaa men ju gör brösten nog lite ont" "oj har jag inte lite konstig mensvärk" blir så trött på mig själv. Varför kan man inte bara släppa det. Blöh. Ja det var lite nattligt gnäll! ????

Känner sååå igen mig på det du säger cassandra92!! Letar symtom och intalar mig själv att jo men visst känner jag mig gravid, detta är nog min månad. Sen tänker jag efter, vad har jag att jämföra med?! Var gravid 2013, men avbröt den då i  v.9. Fram till v.8 hade jag inga symtom alls, möjligtvis v.7. Så jag kan omöjligen veta.. Har bim 2/10, känns som att dagarna går sååå långsamt!! :/ 
  • minnie768
    cassandra92 skrev 2018-09-24 09:52:57 följande:
    Eller huuuuur? Jag orkar inte. Jag önskar man bara kunde ligga och sen glömma det fram till BIM. Men jag vill att det är vår tur ju....

Håller med! Helgerna är lättare för då har jag fullt upp, men på jobbet sitter jag vid en dator 8-17, då är det svårt att leta artiklar och läsa här. Då letar jag symtom ännu mer Obestämd

Nu är jag äntligen nere på bim-7 idag, en del av mig vill inte testa förrän på bim, det visar sig ju ändå bara några dagar senare, men andra delen av mig vill testa med testa-tidigt typ från imorgon och resten av veckan. "hade bara varit skönt att veta"....... Skönt att vi är fler som känner likadant <3 Hoppas det är vår tur denna månaden <3 <3 

• minnie768
    Canary skrev 2018-09-24 10:36:47 följande:
    Vi är typ i samma skede, äl-7, och man ligger ju på morgnarna och bråkar med sig själv om man ska testa... varje dag som vi väntar är ju ändå en större chans att det visar sig OM vi är gravida!
    Precis! När tänker du testa? Klarar du att hålla dig hela vägen till bim?
  • minnie768
    Canary skrev 2018-09-24 11:24:40 följande:
    Nej det kommer jag nog inte klara, men ska försöka hålla mig till tors-fre nån gång! Predictor early är väl rätt träffsäker kring BIM -3?
    Ok, hoppas jag kan göra det också. Har beställt hem testa tidigt som ska känna av 10lm/ml i stället för 25lm/ml som "vanliga". Ja på bim-3 bör du kunna testa, jag tänkte testa på ons/tors någon gång första gången.
  • minnie768
    cassandra92 skrev 2018-09-24 12:24:11 följande:
    Jag blir så besviken av ett negativt gravtest så jag väntar hellre in mensen i sånna fall. Känner mig inte ett dugg gravid tyvärr... Jag vill bara att mensen ska komma då så man kan börja om... Men ja det är ett helvete att vänta. Jag söker också runt "tidiga symptom" osv. Men det gör mig inget gott... <3
    Förstår dig, detta är första gången jag känner skillnad på min kropp. Blir det neg denna månaden hoppas jag ha is i magen och låta tiden utvisa om det tatt sig eller inte. Kram på dig, hoppas att du plussar även om du inte känner dig gravid <3
  • minnie768
    cassandra92 skrev 2018-09-24 13:52:50 följande:
    Tack! Hoppas verkligen att du får plus!!!! :)
    Tack! Det hoppas jag också!! :) Var i landet bor du förresten? :)
  • minnie768
    Ellendellen skrev 2018-09-24 15:55:47 följande:

Jag som precis fått mens och ska därefter sätta igång (kommer ha bim 23/10), undrar hur ni andra gör?

Tar ni ägglossningstester?
    Har ni någon särskild app?
    osv osv

Har varit gravid förut men då fått missfall, men då försökte jag inte aktivt att bli gravid så denna gång mottages alla tips för bli gravid!

Jag använde digitalt ägglossningstest denna månaden, tänker ha det nästa månad också om jag behöver fortsätta då. Just för att få reda på ungefär när jag har ägglossning varje månad. Har laddat ner flera olika appar, den jag tycker är bäst är flo-appen, där kan jag fylla i de uppgifter jag tycker är relevant. Finns säkert massor med alternativ jag inte känner till dock.
  • minnie768
    Miichaella skrev 2018-09-28 08:46:15 följande:

Testat nu i morse men såklart negativt. Har gråtit ut lite och får nu ta nya tag och först invänta mensen. Nya BIM blir i slutet på oktober så när jag fått mensen ändrar jag mitt datum och hänger kvar i denna tråd. Nu blir det lite fokus på bröllopsplaneringen.

Vet hur det känns.. Är på ÄL+12 och BIM-4, negativt test i morse :( Det hela hjälpte inte med att jag hade möte med chefen nu direkt på morgonen... H*n har ändrat i regler sedan hon började som inte är till vår fördel.. Så dubbelt upp. Förhoppningsvis är det snart vår tur! <3 
  • minnie768
    Uppdaterar listan och flyttar ner mig till den 30 oktober då mensen kom igår :(

BIM oktober

30/9 Tasha82 

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee 

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss, Persi91

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari 

14/10 småfossingar, Selmans

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan, dirrtyharriet

22/10 korvstroganoff, Issari 

23/10 heilena 

26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12 

28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

29/10 Albis, Sirest01

30/10 Jagerika, Ardnas89, Minnie768

31/10 Em0ma
  • minnie768
    cassandra92 skrev 2018-10-03 14:05:27 följande:
    Har inte hunnit mejla. Men usch, jag fick också mensen för ett tag sen. Men oktober är inte klart så vi kan fortfarande bli gravida i oktober ;) <3
    tråkigt :( nej, än är inte hoppet ute för oktober! <3 :)
  • minnie768
    Jilo skrev 2018-10-23 08:06:37 följande:
    Lite i tidigaste laget för digitalt men testade ändå :)

Kan rekommendera selen, olika omega, e- och c-vitamin. Gick igenom mitt hälsokostförråd för att se vad jag åt förra gången jag blev gravid och testade det denna månad. Dock inte E denna gång, men en snabb googling bekräftar att det är jättebra både för fertiliteten och tiden efter. C hittade jag inget om men personligen tycker jag det verkar bra... :)
    Åh GRATTIS!! :D

Äter inte selen eller omega. Men äter ett kosttillskott för kvinnor ska ska vara bra när man är, eller försöker bli gravid. Innehåller B6, B12, C, D, E, folsyra, järn och frukt och örtblandning. Tillsätter dock en tablett folsyra då kosttillskottet bara innehåller 200ug folsyra/dag, rek intag/dag är ju 500. Hört att man inte ska äta för mycket folsyra, men har en kompis som opererat sig för 1 år sedan (light version av GBP) och nu fått ordination av sin läkare att ta betydligt med än 500ug så jag tänker att det lilla överskottet jag får i mig varje dag inte kan skada :)
  • minnie768
    Jilo skrev 2018-10-30 06:18:17 följande:
    Inte jag heller! Verkar vara slut överallt :( Graviditetskollen brukar ha och är bra med sin leverans.
    Jag kollade upp den här krämen också och hittade den på flera ställen, men den var slut överallt. På en av sidorna hade de skrivit att de inte kommer att fortsätta sälja den för att det var prat om att den ska bli receptbelagd.
    Till slut hittade jag den på en (vad jag tyckte) såg ut som en aningen skum sida i England tror jag där jag kunde beställa, återstår bara att se om jag får hem den eller inte....
    Men vet inte var i Sverige man kan få tag på den :(
  • minnie768
    Lillytroll skrev 2018-10-30 09:55:23 följande:

Jag tänkte bara flika in här, har själv använt krämen för många år sen för att hjälpa naturen på traven att bli gravid. Men det verkar vara mycket svårare att få tag på nu! Iallafall, efter att jag googlade på 'female balance' hittade jag Mia Lundins webbshop. Och där verkar den finnas att beställa. Ville bara berätta det för er. Lycka till! :)

Ja se där ja nu hittade jag den på en svensk sida! Får se om de andra kommer. Känns på något sätt bättre att använda produkter man inte själv importerar :)

Tack för tipset!!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018