Inlägg från: sarana |Visa alla inlägg
  • sarana

Vi med BIM oktober 2018

Hej vi planerar vårt 5:e barn. Är på bim -5, har haft stickningar och molvärk i magen sen ett par dagar tillbaka. Tog ett CB test senast igår kväll. Det visade ett svagt plus. (Se bild) ska ta ett RFSU om en stund. Kan inte hålla mig så nervös ????

• sarana

är det blått och brett så är det ett pluss ? och inte spök.

Jag har fått skuggor och trådsmala streck som visar sig vart spök, men det där skulle jag säga Gravid!

quote=79103764][quote-nick]Canama skrev 2018-10-02 06:17:25 följande:[/quote-nick]

Idag var det testdags på ÄL+11 och BIM-1 (eller BIM-4, lite oklart). Vaknade och tog tempen som hade sjunkit. Kände genast att de va slöseri att ta testet....... Men tog det iallafall. Ett CB early detection som ska visa på BIM-6 redan. Tog testet och väntade 3 minuter......

Blankt. Fan fan fan fan. Gick ut till köket, och där ser jag en svaaaaaag grå skugga av ett streck till (lodrätt) börjar googla spökstreck o ser att spökstreck är grå men riktiga är blå. Plus att alla andra med liknande test ha fått ett vågrätt streck haha. Accepterar att de inte blev något denna gång heller... Går tillbaka och läser bruksanvisningen en gång till och då visar bilden att de ska va två lodräta streck om man är gravid? Sambon upptäcker också att de står att även svaga streck ska räknas som positivt. Och när vi tittar på strecket igen är de tydligare MEN de ha gått mer än 10 minuter och de står att man INTE ska läsa av efter 10 minuter.

Så ha jag blivit klokare? Nej..... Ska försöka få in en bild på testet. Ha förstått att de är svårt att fånga på bild så skratta inte ihäl er sen åt mina hjärnspöken och påhittade streck :)

[/quote]

• sarana

Nu när jag plussat så tänkte jag dela med mig av mina graviditetssymtom :)

Ett par dagar efter ägglossningen så blev jag öm i brösten (som vanligt. Det brukar hålla i sig till ett par dagar innan mens.

Men ca 7 dagar efter äl försvann det, jag känner absolut Ingenting i brösten (möjligtvis i bröstvårtan om man klämmer)

Sen hade jag tidigt en ?känsla? i kroppen, lite lyckorus typ

Nu har jag inga direkta symtom heller förutom dom jag nämnt.

Jo flytningar!! Massor. Lotion blandat med ägglossningsekret. *sorry*

Håller tummarna för er alla <3

Kan varmt rekommendera Mullpeppar!!

Jag köpte hem det för ett tag sen pågrund av min pms.

Läste på nätet att man kan ?öka? fertiliteten, få en tydligare äl osv så på vårt andra försök så åt jag 1 tablett om dagen fram till äl och blev gravid! Om det var mullpeppar vet jag inte men jag kände min äl betydligt mer än jag brukar så kanske den hjälpe oss att tima rätt

• sarana

Tack så mycket

Miccim skrev 2018-10-02 08:10:13 följande:

Grattis!!! :)

• sarana

Tack så mycket

Kstadtjej87 skrev 2018-10-02 08:28:43 följande:

Grattis :)

• sarana

Glömde molvärk, det kände jag ca 5 dagar efter ägglossning och gör det fortfarande till och från

sarana skrev 2018-10-02 08:34:24 följande:

Nu när jag plussat så tänkte jag dela med mig av mina graviditetssymtom :)

Ett par dagar efter ägglossningen så blev jag öm i brösten (som vanligt. Det brukar hålla i sig till ett par dagar innan mens.

Men ca 7 dagar efter äl försvann det, jag känner absolut Ingenting i brösten (möjligtvis i bröstvårtan om man klämmer)

Sen hade jag tidigt en ?känsla? i kroppen, lite lyckorus typ

Nu har jag inga direkta symtom heller förutom dom jag nämnt.

Jo flytningar!! Massor. Lotion blandat med ägglossningsekret. *sorry*

Håller tummarna för er alla <3

Kan varmt rekommendera Mullpeppar!!

Jag köpte hem det för ett tag sen pågrund av min pms.

Läste på nätet att man kan ?öka? fertiliteten, få en tydligare äl osv så på vårt andra försök så åt jag 1 tablett om dagen fram till äl och blev gravid! Om det var mullpeppar vet jag inte men jag kände min äl betydligt mer än jag brukar så kanske den hjälpe oss att tima rätt

• sarana
    kladdkaka82 skrev 2018-10-02 08:39:55 följande:
    Åh, nu ger du mig hopp!!! Jag känner absolut inget i brösten, och gör det ALLTID annars innan mens (och även vid tidigare graviditeter iofs), men vem vet det kan väl vara ett täcken vid en eventuell graviditet nu kanske? Det är 12år sedan jag var gravid senast, så man vet ju aldrig. Hoppas hoppas hoppas:))
    Åh Hoppas!! Drömmer *håller tummarna*  Hjärta
  • sarana

Ja du hade verkligen en tydlig stregrig
    Jag använde cb:s ägglossningstest med dubbelhormon. Tycker att dom är så tydliga. Mina ägglossningstest (stickor) är starka i flera dagar så tycker att det är svårt att tyda vilken/vilka dagar jag har högst stregring.

• sarana

Ska vi starta en lista för oss som plussat så fyller vi på eftersom?  Hjärta

sarana Plus BF 15 Juni

• sarana
    mangon skrev 2018-10-02 12:24:48 följande:
    Äl stickor skulle det stå. Inte älsklingar,????????????????
    Det där är negativt men har du testat innan? Du kanske hade stegring igår? Eller får stegring i kväll eller imorgon. 
  • sarana

Dom finns att köpa på alla apotek men det som har visat tidigast för mig är RFSU (rött paket) Testade RFSU (testa tidigt) inte ens en liten skugga och RFSU (röda) fick ett svagt rött streck. I från samma urin. Bim-6 (visade sig att jag var gravid idag på bim-4

Noanda skrev 2018-10-02 18:31:00 följande:

De här testa tidigt-testen, finns de att köpa i butik på apotek eller måste de beställas?

Jag är inte van vid denna nervösa väntan, när jag blev gravid med min dotter upptäckte jag det i vecka 8 liksom. ;)

• sarana

Ja den visade ingenting men det gjorde det vanliga i samma urin Men håller tummarna att du får ett plus imorgon

Canama skrev 2018-10-02 20:47:11 följande:

Menar du att vanliga RFSU gav utslag men inte testa tidigt? Jag ha köpt RFSU testa tidigt som jag ska ta imorn. Lila paket. Rackarns om de är skit haha!

• sarana

Hade ett test kvar så var tvungen att ta det, är så glad ?? Någon som vet hur säkert det är med veckorna? Enligt ältest borde jag haft min äl den 22/9 (2veckor sen imorgon)

Hade stegring 20/9 och 21/9, vi hade sex 20-22 ingenting innan.

• sarana

Tack så mycket :)

Miccim skrev 2018-10-05 09:57:21 följande:

Jag har upplevt veckoindikatorn mer som vägledande. Antar att det går efter hormonhalten så den är väl inte exakt för alla. För vissa släpar veckorna efter för att de har låg hormonnivå. Men absolut en indikator på hur det är och det är roligt att se veckorna öka eftersom. :) Grattis igen!

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018